HELP!!! De poot van onze poes wordt morgen geamputeerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

HELP!!! De poot van onze poes wordt morgen geamputeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:38

Mijn poes is vanacht van het balkon afgevallen.
Ik lag in bed en hoorde een klap maar kon het ff niet plaatsen en ben verder gaan slapen.
Vanmorgen miste ik der in de eerste instantie niet maar bij het eten geven kwam ze niet en dat vond ik wel erg raar.
Ik naar buiten gegaan en heb haar geroepen,en toen hoorde ik gemiauw van beneden komen.
Als een razende naar beneden gerend en daar lag ze in een hoekje in de tuin van de onderburen.
Aan der gemiauw kon ik meteen horen dat het fout was en toen ik der optilde zag ik ook dat der poot in een rare hoek stond.
Meteen de dierenarts opgebeld en langs gegaan.
Bij de dierenarts zijn foto's gemaakt en het werd al snel duidelijk dat er een vervelende breuk zat.
Er werd aan mij uitgelegd dat er een tijdelijke stalen pen geplaatst kon worden zodat het kon recht groeien maar dan moet ze 6 weken stil zitten.
Nou dat werd dus niks met onze stuiterbal,misschien lukt dat 1 dag maar 6 weken......nee.
Dus na overleg is er besloten dat er een amputatie wordt verricht.
Morgenochtend raakt ons 9 maanden oude poesje Noa der linker achterpootje kwijt.
De dierenarts zegt dat ze een prima leven kan leiden met maar drie pootjes.
Maar ik ben er helemaal kapot van en heb geen flauw idee hoe het nou verder moet.
Zo spring in het veld als ze altijd is geweest, zou dat nou allemaal voorbij zijn door zo'n stomme val?
Zijn er meer mensen die een kat hebben of kennen met maar 3 poten en hoe hun leventje eruit ziet,dus met functioneren enzo?
En hoe zullen mijn andere 3 katten erop gaan reageren?
Ik voel me zo verschrikkelijk schuldig.
Ze heeft een hele nacht met een gebroken pootje buiten gelegen en het vroor.
Waarom ben ik nou m'n bed niet uitgegaan om voor de zekerheid toch even te kijken of alles goed was.

Dit is mijn kleine Noa:

Afbeelding

En hier was ze 6 weekjes oud.

Afbeelding

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:40

aahw wat zielig! maar heb wel vaker programmas gezien waar die beestjes nog vrolijk doorhuppele .. en dingen doen die ze altijd deden, dus komt vast wel goed !!
sterkte en succes ermee !

plutolover

Re: HELP!!! De poot van onze poes wordt morgen geamputeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:41

katten kunnen prima met 3 poten leven. Ze kunnen net zo lennig en springerig zijn als toen ze 4 poten hebben

en tja hoe andere katten op reageren is meestal afwachten. Soms gaat het goed maar het kan ook fout gaan

Heb het een keer op tv gezien en toen ging het goed tussen de andere katten

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:44

Ik denk dat het voor haar gewoon even wennen is.
De DA van onze manege heeft ook een kat met 3 poten en die springt nog gewoon met gemak op een tafel en huppelt altijd vrolijk rond op het erf.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:52

Ah wat zielig, maar komt wel goed! Ze kunnen inderdaad heel goed leven met 3 poten, ken genoeg katten met 3 poten en heb nog nooit gehoord dat daar een probleem mee was. Mijn kat is 2 maanden weg geweest en was daarna meer dood dan levend, heeft 3 dagen aan het infuus gelegen en kon niks meer behalve liggen. Mijn andere katten vonden het eerst een beetje raar en durfde er niet bij in de buurt te komen want het zag er niet ui als de oude Krulletje, het kon niet lopen en alleen maar een beetje duf liggen. Na een paar dagen zijn ze er toch moedig op af gestapt en Krulletje maakte een lief "Prr" geluidje en mijn andere katten "Prr'de" terug en nou is het weer net als vroeger, behalve dan dat Krull nog steeds niet helemaal goed kan lopen omdat hij uitgehongerd en uitgedroogd was en nogsteeds wat slap is.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:28

Katten wennen heel snel aan het gemis van een pootje, je staat er straks echt van te kijken hoe snel ze weer in het rond stuitert. En dan bedoel ik ook echt stuiteren, je merkt aan de meeste katten amper dat ze een poot missen. Zelfs Duitste doggen bij wie de poot geamputeerd werd heb ik weer als een dolle achter een bal aan zien rennen, dus met jouw katje komt het vast ook weer helemaal goed!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:30

He jeetje wat vervelend dat dit moest gebeuren.
Het zal even wennen voor haar zijn, maar ze zal makkelijk weer op 3 poten van alles kun doen

Wij hadden hier een kat in de buurt, ook met 3 poten, die kat sprong nog op en over hekken, klom in bomen.. heel actief nog.

Succes!

Wubbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:33

Wij hebben een poes van inmiddels 16 jaar die maar 3 poten heeft een heel klein stukje van zijn staart.
Zij werd overreden door een auto toen zij naar maar 1 jaar was.
Maar zij heeft er totaal geen last mee en kan rennen als de beste.
Zij kwam regelmatg thuis met vogels en zelfs 1x met een duif!
Dus je poes zal zich heel snel aan passen en gewoon leven alsof hij/zij 4 poten heeft.

Mvg, Trea

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:48

Dank je wel voor al jullie lieve berichten.
Ik ben meteen een stuk positiever nu ik weet dat ze een normaal leven kan leiden met maar drie pootjes.
En ik zal er wel aan wennen met de tijd.
Het is gewoon erg pijnlijk als je de ene dag een super gezonde kat hebt en de volgende dag heeft ze nog maar drie poten.
Ik verwacht rond een uur of drie te worden opgebeld dat ik haar kan komen afhalen.
Hoop zo dat het goed gaat met haar.
Kan iemand me ook nog vertellen of ze erg veel pijn heeft en hoe lang de genezing duurt?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:54

Hey veel sterkte ermee.
Ik heb sinds kort een kat in huis die al jaren met drie poten door het leven gaat. Hij heeft er absoluut geen last van, kan alles, en ik heb m zelfs op 1 dag drie muizen zien vangen, met die ene voorpoot die ie maar heeft. Jouw kat is nog jong, die gaat zich er wel op aanpassen.
Dit is de mijne:
Afbeelding

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:05

Ik ken honden met 3 poten die er honden met 4 poten met gemak uitlopen hoor!
Komt goed, echt waar!

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:00

aah wat zielig..
sterkte ermee

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:05

jah, ik heb ooit een keer een hond met 3 poten gezien, die redde zich ook nog prima. hij werd ook gebruikt in een film voor amerikaanse soldaten, die uit Irak kwamen en ook ledematen misten, om te laten zien de het ook zonder benen kan.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:12

Wij hadden vroeger ook een kat die een achterpootje miste. Hij is toen hij een jaar of 2 was overreden door een fiets oid en heeft een tijd in het gips gezeten maar zijn pootje groeide niet meer aan, hij had er ook veel last van. Toen maar laten amputeren en het was echt verbazingwekkend wat hij allemaal kon met die 3 pootjes.. Hij is tot zijn dood (21 jaar) de baas geweest over de andere poezen in huis (en dat waren echt niet altijd schatjes) dus ik zou me maar niet te veel zorgen maken als ik jou was Hoe lang het heeft geduurd tot hij weer helemaal goed was weet ik niet, toen was ik nog niet geboren maar het gaat iig gebeuren!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:22

en hoe ging het?

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:48

PinkyPower schreef:
en hoe ging het?

Nou het is wat uitgelopen en ik mag der om 21.00 uur ophalen.
Ik kijk er onwijs tegenop, niet tegen de kat hoor, maar gewoon tegen de situatie.
Maar het is nou eenmaal zo en we gaan er gewoon het beste van maken.
Ik laat straks weten hoe het gaat.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 01:53

Ze is thuis en het gaat goed met haar.
De wond valt me vies tegen, ik had het minder erg verwacht om eerlijk te zijn.
Maar voor een amputatie is het erg netjes gedaan( of wat dan ook).
Ik wilde eerst foto's nemen om het te laten zien maar aangezien er ook jongere mensen hier lezen lijkt het me geen goed plan, ik vind het zelf al schokkend laat staan voor een jonger persoon.
Ik laat morgen nog wel even weten hoe het gaat.

Prissey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 02:15

Heel veel sterkte met je katje wat erg voor je zeg. Maar een kat kan inderdaat goed leven met 3 pootjes, tis even wennen voor jullie aan het idee maar als het eenmaal gewent is komt het allemaal goed. Nogmaals sterkte

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:59

Aaah wat zielig. Maar idd een kat kan nog goed verder leven met drie pootjes. In ieder geval veel sterkte!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

Ik ken een kat zonder staart, die heel belangrijk is, dus dan kan het denk ik ook wel met 3 pootjes.. sterkte iig

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:24

Mijn tante heeft ook een kat met 3 poten, hij is op z'n 3e ong. aangereden. Hij leeft nu nogsteeds en is ondertussen alweer 18! Dus ik zou je niet druk maken, het zal misschien even wennen zijn, maar het gaat goed komen hoor

Wespel78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:30

Jeetje joh wat eng.... Wat zul je geschrokken zijn!

Ik weet wel dat katten zich prima met drie poten kunnnen redden. Het zal even wennen zijn maar ze passen zich snel aan. Het zou wel kunnen dat je andere katten haar in het begin de baas willen zijn, omdat ze voelen dat ze nu nog zwak is, maar zodra ze herstelt is zal dat ook snel over zijn!

Ik durf die van mij ook niet meer op het balkon te laten, van de zomer kwam ik buiten en toen kwam Bob over de railing mauwend naar mij toe lopen, ben nog nooit zo geschrokken. Hart zat in mijn keel. Wij wonen negen hoog dus ik vrees dat hij een val niet zal overleven....

Ik hoop dat ze heel snel opknapt en zich snel de oude voelt! Sterkte jullie allebei!

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:57

Het gaat wonderbaarlijk goed met Noah,
Ze eet weer lekker,ze slaapt veel maar komt sinds vandaag weer naar me toe en wil graag kroelen.
In middels ben ik ook al een beetje aan die poot gewend maar het blijft een raar gezicht.
Zodra alles er wat netter uitziet zal ik een foto maken.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:23

Een van onze vorige katten heeft ook bijna haar hele leven op 3 poten gelopen. Ze had nog wel alle 4 haar pootjes, maar 1 achterpootje was verlamd en in de andere achterpoot had ze niet erg veel kracht.
Ze was toen ze 3 maanden oud was gegrepen door de hond van de overburen en flink heen en weer geschud, ze heeft daarbij haar rug gebroken en was achter helemaal verlamd.
Kon zelfs niet meer zelf plassen en poepen, maar de DA wilde haar niet gelijk in laten slapen. Uiteindelijk kon ze dat wel weer, maar 1 poot heeft ze nooit meer kunnen gebruiken, en de andere poot was ook zwak. Toch heeft die kat een prachtig leven gehad, ze heeft zich helemaal aangepast. Ze kon zelfs muskusratten en konijnen vangen....

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:25

Wij hadden een kat met drie poten en die is er 19 jaar mee geworden en heel gelukkig, kon alles en sprong overal bovenop.

Ik ging er wel altijd de kindjes uit de buurt mee shoqueren maar ik was ook nog klein. Komt helemaal goed hoor! op een gegeven moment weet hij niet meer beter.