Ik zag een advertentie staan waarin een Argentijnse dog werd aangeboden. Haar naam begon met een Y en ze was 4 jaar.
Mijn Argentijn begint ook met een Y en is ook (bijna) 4.
Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en heb gebeld naar deze mensen.
Het bleek inderdaad om een volle zus te gaan van mijn hond.
Aangezien deze mensen zeiden dat ze niet bij andere honden kon, heb ik een telefoontje gepleegd naar mijn broer. Die is sinds dag één al verliefd op mijn hond.
Hij en zijn vriendin hebben deze week goed overlegd. Ook ik heb duidelijk gemaakt dat als ze besloten om de hond te nemen, hun leven voorlopig niet meer het zelfde zou zijn.
Maar eer-gisteren kreeg ik een telefoontje van mijn broer, dat ze wel wilde gaan kijken bij haar. Zo gezegt, zo gedaan.
Ik heb die mensen gebeld en voor vanmiddag een afspraak gemaakt.
Het was heen zo'n drie uur rijden voor ons. Een hele rit.
De hele weg hadden we het er over. Mijn schoonzusje was al behoorlijk zenuwachtig. Gisteren eigenlijk al.
Toen we daar aankwamen en binnen stapten schrokken we!
Deze hond was veel te mager! Zeker voor haar soort.
Je zag haar ruggegraat, haar ribben en vlak voor haar heupen was ze helemaal ingevallen.
Mijn eerste woorden daar binnen waren: ,,Ze is wel mager he?!?"
Die mensen vonden het wel meevallen. Ze was wel íets mager maar niet extreem vonden ze...
Ook waren haar tepels extreem groot, was een gedeelte van haar staart een jaar geleden weggehaald en had ze last van haar oor, waardoor je haar niet over haar oor kon aaien. Dan begon ze te grommen.
Na eerst 15 minuten angstig geweest te zijn kwam de hond wel los, maar het was niet zoals we verwacht hadden.
Ze hadden foto's op internet gezet, die van ongeveer 1,5 jaar geleden waren. Daar was ze wel "mooi".
Ik heb die mevrouw vanavond gebeld en gezegt dat mijn broer er vanaf zag. Ook gezegt waarom. Vanwege haar tepels en omdat we haar erg mager vonden.
Ze nam het wel goed op, en ik wenste haar veel succes met het vinden naar een nieuwe baas.
Maar had ik dít allemaal geweten had ik daar niet 6 uur voor in de auto gezeten.
Een enorme teleurstelling dus.
*Edit* Volgens mij had dit bij beestenboel gemoeten