Actie tegen malafide hondenhandel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Actie tegen malafide hondenhandel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 13:55

Mag ik jullie aandacht hiervoor
Een aantal enthousiaste hondenliefhebbers is een email-aktie begonnen tegen online dierenhandel op Marktplaats. Regelmatig constateren zij advertenties van fokkers die het met het welzijn van dieren niet al te nauw nemen.

Honden in kale, vieze hokken, pups die niet worden opgevoed, fokteven die worden gebruikt als puppyfabriek en daarna genadeloos worden weggedaan. Een slecht opgevoede pup heeft een achterstand, die vaak alleen met veel geduld en liefde nog een beetje kan worden goedgemaakt. Veel impulskopers krijgen echter spijt van hun aankoop en zetten het (vaak nog onvolwassen) dier opnieuw te koop op Marktplaats.

Vaak moet worden gelogen om de hond weer kwijt te raken, bijvoorbeeld dat de hond goed overweg kan met kinderen, terwijl dat niet zo is. Er is geen mogelijkheid om de hond terug te geven aan de vorige eigenaar of aan de fokker, waardoor de hond na een paar maanden opnieuw op Marktplaats zal worden aangeboden. Door de frequente wisselingen van eigenaar, krijgt de hond geen kans om zich te ontwikkelen tot een stabiel dier, waardoor veel van zulke dieren uiteindelijk levenslang in het asiel terechtkomen of een spuitje krijgen. De dierenbescherming waarschuwde al in 2004 voor deze ontwikkeling ( http://www.dierenbescherming.nl/nieuws. ... 6a1dc6d1d2 )

Al eerder besloot E-bay, de eigenaar van Marktplaats, de handel in levende dieren stop te zetten (zie http://www.webwereld.nl/articles/38949), als gevolg van duizenden klachten van gebruikers van het E-bay forum. Dat bracht de hondenliefhebbers op het idee om een soortgelijke actie te starten voor de dierenhandel op Marktplaats. Zij hebben op het LabradorForum (http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=6916) een voorbeeldbrief geplaatst en een instructie hoe deze kan worden verzonden naar Marktplaats. Marktplaats heeft inmiddels aan enkele inzenders gevraagd om meer informatie.

Biepmiep

Re: Actie tegen malafide hondenhandel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:05

Niemand die het wat uitmaakt?

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:15

Hallo zeg, mogen we ff de tijd krijgen om het te lezen, ipv binnen 2 uur zeggen dat het niemand boeit??

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:19

loeckie schreef:
Hallo zeg, mogen we ff de tijd krijgen om het te lezen, ipv binnen 2 uur zeggen dat het niemand boeit??

zit bijna een maand tussen, geen 2 uur.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:52

Geplaatst: 15-01-06 12:55

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:05

sorry, zover had ik het nog niet gelezen. Misschien dat de mensen op BB liever niet zo'n grote stukken tekst lezen en daarom niet reageren? (ik ben zo iemand die niet van grote stukken tekst hou, heb het wel gelezen, maar zelf geloof ik er niet in dat een mailtje naar marktplaats zal helpen. LET OP: dat is MIJN mening!) Anyway, succes verder met de actie!