rat maakt raar geluid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

rat maakt raar geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:27

Ik heb dus een ratje ongeveer 1,5 jaar en is bijna 2 jaar Maar nu maakt hij sinds een paar dagen een heel raar zwaar ademig geluid
Hij staat bij mij op de kamer Kan het dan zijn dat het te warm is Heb de verwarming iets open staan

Groeten haffiefreak

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:49

wat raar, ik zou niet weten wat het is. Sterkte ermee!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:50

Misschien is het iets te benauwd voor je rat. En als je het niet vertrouwt kan je toh even naar de dierenarts toe ?

haffiefreak

Re: rat maakt raar geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 15:05

Ik ben er net even mee naar een dierenwinkel geweest (tja je moet wat als er geen dierenartsenpraktijk los is )
De baas zelf was er niet Dus maar aan de vrouw gevraagd en die dacht dat hij het waarschijnlijk benauwd had
Heb ander spul gekocht voor op de bodem (heb normaal no smell) nu iets van hooi achtig iets En een poeder voor longontstekingen enz..
En ga er dus maandag weer even heen omdat dan de baas er weer is

Groeten haffiefreak

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:29

Als ik jou was zou ik maandag toch echt even snel naar de DA gaan.
Een dierenwinkel heeft nu niet bepaald de kennis in huis om advies te geven bij een ziek dier.
Als het diertje longontsteking heeft is het belangrijk dat hij/zij antibiotica krijgt, iets wat ze in een dierenwinkel niet eens mogen verkopen.

Een soort hooi is hopenlijk iets van vlas en niet echt een soort hooi?

Sterkte met je ratje

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:01

Ratten hebben het snel benauwd, dit wordt ook wel "reutelen" genoemd. Wat jij hebt meegekregen is waarschijnlijk astricicline. Je kunt je diertje het beste op vlas, of hemparade zetten. houtsnippers is ook een mogelijkheid. Hooi alleen geven als het stofvrij is. Oudere ratten hebben het vaak sneller benauwd. Het enige wat je dan inderdaad kunt doen is naar de dierenarts gaan.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:28

jah idd! ik gebruikt ook beukesnippers omdat een rat nouw eenmaal snel benauwd is. En een rat kan dus heel slecht over warmte!
En ik weet niet waar hem je hem gekocht hebt, Maar ik vind dat ratjes uit een dieren winkel snel last van hun longen hebben!
Dus ik zou bij een dierenart langs gaan!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:37

Ik ben net bij de dierenarst geweest en heb sulfatrim drops gekregen en moet dat 2x per dag 2weken lang in de mond spuiten Helpt dat niet dan moet hij ingeslapen worden Anders zou hij gewoon een keer kunnen stikken

Groeten haffiefreak

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:38

ratten maken aparte geluiden. bij mijn eerste rat dacht ik dat hij ziek was. ratten niezen, piepen, knarsen maken rare geluiden etc.