Is toch stom!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Is toch stom!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 11:59

Nou we gingen vanochtend met de training met altetiek naar het bos, we kwamen bij een vijver en gooiden stokken erin, toen liet een meisje een stok allen, waar salamanders inzaten, van die mini's van 2cm of minder. die gingen ze opwarmen, je verstoord ze in hun bioritme. en nu gaan ze ze HOUDEN zeiden ze, tot aan de kantine hadden ze ze!! gelukkig liet er 1, 1 vallen en kon ze m volge mij niet meer vinden,gelukkig. ik heb er ook wat van gezegd hoor. ze weten NIKS van slamanders volgens mij. die moeten tochj in een terrarium met water en temperatuurdingen? die hebben ze niet. ze weten niet wat ze eten gewoon helemaal niks. 1 heeft ook een slang (weet niet wat voor 1) en die heeft geen temperatuurding. dat hebben slan gen toch nodig?
waar die salamanders leven gewoon in het wild, en gaan nu in een hokje keizielig vind ik dat. en eerst vinden ze ze waarschijnlijk superleuk enzo end aarna doen ze er vast niks meer mee. ze gingn ook allemaal heel blij gillen als ze bewogen en lieten ze een paar keer vallen dom!! wat vinden jullie ervan ik vind het ronduit zielig

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:01

Ik snap het niet?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:02

AM -> JH

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 12:02

nou ze vonden salamanders in een boomstronkje, waar ze bevroren waren, in het bos. en die gaan ze nu houden. het zijn totaal wilde beesten en die gaan ze houden, terwijl ze er helemaal niks van weten

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:03

Het zou helpen als je je verhaal even netjes in nomaal Nederlands zou willen proberen te schrijven, want zo is het niet echt duidelijk.

Maar ik ben het wel met je eens dat je die beesten niet mee moet nemen. Die worden vast niet erg blij daarvan.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:08

JH --> BB

Anoniem

Re: Is toch stom!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:04

Ik snap werkelijk geen snars van je verhaal.

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:06

uhhm dit is een paarden site geen salamander site

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:56

Gaat het mods?

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 15:30

sesieltjuhh3 sorry hoor had het ergens anders neergezet, per ongeluk en dat stond niet bij paardenonderdeel hoor

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 15:32

sorry als ik een paar foutjes heb gemaakt, maar ik typ soms nogal snel en dan vergeet ik soms dingen of schrijf het door elkaar. en dan vergeet ik het weer na te kijken

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:37

Hm, apart verhaal.. maar snap het wel een beetje.
Vind het idd een beetje raar als je salamanders uit de natuur meeneemt en dan ineens zelf wil gaan houden?

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:24

Wat een rare meiden zeg, gewoon een salamander uit het bos meenemen?!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:28

okeej, volgesmij snap ik het ECHT niet...
Die mensen hadden dus bevroren salamanders gevonden, en die gingen ze opwarmen..? Waren die salamanders dan niet dood, toen ze bevroren waren.
Maar het is idd wel zielig als je die wilde beestjes uit de natuur in een hokje doet, maar volgesmij kunnen ze ook wel zonder temperatuurding, in de natuur hebben ze toch ook geen temperatuur ding, maar okee, dat is dan vast mijn logica. Ik heb echt helemaal geen verstand van salamanders.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:41

Hmm ik snap het verhaal wel maar echt dom dat die meisjes ze meenemen naar huis, die beesten leven toch gewoon in het bos laat ze daar lekker zitten..

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:58

Zo moeilijk is het toch niet? Die mensen hadden salamanders in het bos gevonden, maar ze waren bevroren o.i.d. Toen gingen die meiden ze mee naar huis nemen en ze dus 'opwarmen', zodat ze het weer warm kregen. En thuis dus in gevangenschap laten leven. En dat vind de TS dus niet leuk, en daar ben ik het mee eens.

Oveirgens snap ik niet waarom je niet wat feller ertegenin bent gegaan. Wat je hier op Bokt nu zet kun je denk ik beter tegen die meiden zeggen. [Niet stom bedoeld, maar daar heeft die salamander meer aan, begrijp je? ]
Misschien kun je ze overhalen.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:05

Ja ik snapte ook idd niet waarom je niet wat feller tegen hun reageerde.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 10:19

ze hadden dan toch echt niet geluisterd hoor, ik was de enige die wou dat ze ze terugzette. ze hadden dan echt niet naar mij geluisterd.

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:11

ik snap je verhaal ook niet echt, maar wat ik eruit begrijp nemen ze die salamanders mee naar huis. dit is STRAFBAAR!
inheemse salamanders zijn beschermd, het is dus ten strengste verboden om er wat mee te doen laat staan meenemen!

wat je kunt doen is ze hiervoor waarschuwen, en desnoods kun je ze aangeven. het mag dus echt absoluut NIET!

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:57

oke. k zal het woensdag wel zeggen. als ik het niet vergeet en misschien hebben ze ze al teruggezet als dat van hun ouders moest.