Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeNGeL schreef:Herders zijn vaak honden die genomen worden door onervaren mensen omdat ze denken dat het makkelijke op te voeden honden zijn omdat de honden die ze zien vaak (erg) goed luisteren...
Hierdoor krijgen de honden als ze ouder worden steeds beter door dat ze ergens mee weg kunnen komen en zich dus boven hun eigenaar gaan proberen te plaatsen om zo boven in de roedel te komen...
Herders zijn harstikke lieve en goedaardige honden maar hebben (netzoals alle honden) wel een consequente opvoeding nodig.... en die mag niet verslappen...
leaapje schreef:ik heb ook een duitse herder helaas is hij aan de riem een drama uitvallen naar honden blaffen tegen katten maar niet tegen mensen hij is ook niet gemeen of aggresief alleen maar dominantie en dat is bij veel duitsers het probleem
Xox schreef:Maar als je zelf boven die dominatie staat is er niks aan de hand.
LDRD schreef:BeNGeL schreef:Herders zijn vaak honden die genomen worden door onervaren mensen omdat ze denken dat het makkelijke op te voeden honden zijn omdat de honden die ze zien vaak (erg) goed luisteren...
Hierdoor krijgen de honden als ze ouder worden steeds beter door dat ze ergens mee weg kunnen komen en zich dus boven hun eigenaar gaan proberen te plaatsen om zo boven in de roedel te komen...
Herders zijn harstikke lieve en goedaardige honden maar hebben (netzoals alle honden) wel een consequente opvoeding nodig.... en die mag niet verslappen...
Wat een verademing jouw opmerking!
Ik heb zelf een duitse herder. Zeer lieve, maar grote sterke heftige hond.
Hij wordt bij ons heel strak opgevoed en luistert dan ook perfect en is lief tegen andere mensen, kinderen (het liefst ging hij mee verstoppertje doen), honden, katten (zijn zijn grote vrienden zelfs) enz enz. Het is hem ook absoluut duidelijk dat hij de nul is in ons gezin met oa nog een Jack Russel, twee katten en een kind.
Kennissen hebben echter een mechelaar, teef, van bijna een jaar. Die mensen vinden alles zielig en die hond is nog nooit op haar plek gezet. Inmiddels is er een ervaren trainer bij geweest, want hij hapt inmiddels naar alles. Ik blijf ook uit hun buurt, want tijdens een kletspraatje springt hij ineens naar mij om te happen en de bazin sleept hij gewoon mee. De mensen hebben ook nog een zoontje van 8 jaar die hij ook al een keer gebeten heeft. Overigens hebben ze alle cursussen al afgelopen en het verergert alleen maar ipv dat het verbetert. Maar ja, zelfs een slipketting vinden ze al zielig en daar breken de haren van, dus inmiddels is de leren band weer uit de kast gehaald.
Ik persoonlijk vind het enorm zielig dat ze die hond niet een paar keer goed aanpakken. Het zal niet zo lang meer duren voordat hij uit dat gezin kan vertrekken al of niet met een enkeltje dierenarts!
Een herder is mijns inziens alleen maar een hond voor een sterke baas en niet voor watjes.