Wat te doen tegen 'slechte' dierenwinkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat te doen tegen 'slechte' dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

Er is een Pets Place filiaal waar ik soms even binnen loop om naar de dieren te kijken. Een tijdje geleden zaten de cavia's en konijnen elke keer als ik kwam kijken zonder water en in vieze hokken. En elke keer als ik daar kwam ging ik dus ook naar de toonbank om dat door te geven (al moeten ze dat zélf natuurlijk in de gaten houden).
Er zaten ook een stuk of dertig muizen in een hok van ik schat 20 x 20 centimeter.

Ik heb een aantal weken geleden ook een parkiet zien zitten met schurftmijt. De volgende week zat deze er nog en was er nog niks aan gedaan. En vanavond, een paar weken later, was het nog véél erger geworden. Zelfs de poten waren helemaal aangetast en er waren nu zéker ook 4 andere parkieten die het ook hadden.

Wát is er nou tegen zo’n winkel te doen? Het helpt gewoon niks als je er wat van zegt want het interesseert ze gewoon niet denk ik. Ik vind dit sneu voor die dieren en heb het echt met ze te doen.

Voor diegenen die het niet kennen, hier een voorbeelde van schurftmijt bij een parkiet (en bij die in de winkel zat was het nog veel erger).

Afbeelding

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:52

niets kopen in die winkel en het personeel eens aanspreken

bijv. Ik wou graag die vogel kopen maar ik zie dat ie wat heeft, is dat ene gebrek, zo ja '' ik koop hem niet*verhaal* blabla... gewoon niets kopen en geen aandacht geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:54

Ik koop er nooit wat en spreek het personeel elke keer aan als ik er ben zoals je leest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:55

Dierenbescherming bellen en situatie uitleggen. En anders Pet's Place hoofdkantoor bellen en zeggen dat er een winkel is met hun naam welke dieren verwaarloost.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:26

PP hoofdkantoor bellen is wel een goede.
Als je het op een volwassen manier uitlegt, en duidelijk maakt dat dit niet bepaald reclame is, zal hij waarschijnlijk wel contact opnemen met het betreffende filiaal.

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:53

welke winkel dan Maaike?
Ik zou idd ook het hoofdkantoor bellen, misschien kunnen die er wat aan doen. En zowiezo boycotten (hoe schrijf je dat?) met alle mensen die daar wel wat kopen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:14

@ Sting: Pets Place in Winschoten...

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:36

Idd, zou toch eens een telefoontje richting het hoofdkantoor plegen als ik jou was. Die vinden het vast niet prettig als een dierenwinkel onder hun naam zo slecht met de dieren omgaat.
Je zou toch denken dat daar mensen werken die op zijn minst nog een beetje proberen het die beestjes in hun miezerhokjes zo prettig mogelijk te maken maar niet dus.
Zie het gelukkig hier in de buurt heel weinig, over het algemeen redelijk schone hokken, en vaak niet al te overbevolkt.

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:38

ik vind pets place ook heel slecht ik heb daar een keer een konijntje gekocht na een week was hij al overleden hij bleek heel ziek te zijn(kon je niet zien toen ik hem kocht)

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:53

Pets Place in Voorschoten is jarengeleden op last van de dierenbescherming gesloten....
Mn zus, veel schoolgenootjes, ik, mn ouders, de hele buurt eigenlijk hebben de dierenbescherming gebeld.
Hoofdkantoor doet er niks mee, de naam wordt "gekocht" en ze zeggen dat op het moment van controle meerdere malen alles inorde was.

Als ik jou was zou ik zowel de dierenbescherming bellen als de pets place hoofdkantoor (voor de netheid). Zorg wel dat je een foto heb van de schurftmijd, puur als bewijs.
Het klinkt triest, maar als je dat niet heb, is er geen bewijs.

Succes er mee!
Groetjes!