[Discussie] Kleine hondjes lief, grote hond gevaarlijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

[Discussie] Kleine hondjes lief, grote hond gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:49

Lijkt me een leuke discussie omdat ik zelf een grote hond heb en op straat, als we er dan mee gaan wandelen hoor je altijd:

"Oeh! 1 hap en Fifi is weg"

Of mensen die hun kleine hondje pakken en weglopen als wij eraan komen met onze grote hond.

Maar...... Als ik met onze grote hond langs een klein hondje loop, loopt dat kleine keffertje als een gek te blaffen en te grommen, lip optrekken etc... dan denk ik: Wie is er hier nu gevaarlijk

Met andere woorden: Ik ben het er niet mee eens! Vaak zijn het de kleine hondjes die lopen te grommen enzo...

Let op, ik zeg niet dat er geen valse grote honden zijn of geen lieve klein honden! Het gaat gewoon over de conclusie die men trekt over grote honden.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:55

Ligt maar net aan de opvoeding, grote honden zijn sterren en kleine kunnen vaak keffertjes zijn en heel brutaal.
Wel zijn grote honden potentieel gevaarlijker door hun bijtkracht en zwaarte. Maar nogmaals, grotendeels opvoeding.

Monchou

Re: [Discussie] Kleine hondjes lief, grote hond gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:56

Vind ik ook hoor, wij hebben een Boxer en wij krijgen dat ook vaak te horen...
Terwijl hij geen vlieg kwaad doet, en 2 Jack Russeltjes in de buurt vliegen hem elke keer aan als ze de kans krijgen!
Het is natuurlijk wel zo, dat zo`n klein hondje tegen een grote hond weinig te zeggen heeft, en zo`n grote hond, ZOU natuurlijk zo`n klein hondje wel dood KUNNEN bijten. Nou, dat zou andersom bijna niet kunnen...
Maar goed, ik heb er dus ook een hekel aan als mensen dat doen...
En wat krijg je? Van die kleine hondjes met een grote bek, omdat ze denken HAAH je kan me toch nix doen want als je in de buurt komt pakt mijn baasje mij op!
Tsjaa...en dan krijg je van die kleine irritante keffertjes...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:57

ponyzotje schreef:
Ligt maar net aan de opvoeding, grote honden zijn sterren en kleine kunnen vaak keffertjes zijn en heel brutaal.
Wel zijn grote honden potentieel gevaarlijker door hun bijtkracht en zwaarte. Maar nogmaals, grotendeels opvoeding.

Idd opvoeding is heel belangrijk!

@FreiaLover: Herkenbaar

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:02

Nou, ik denk dat die kleine keffertjes zichzelf gwoon willen bewijzen, en willen laten zien dat ze er zijn .. Ik ben het dan ook met Lianne eens, er zijn zoveel kleine 'poedersuiker' kleinehondjes .. en zoveel 'lieve' grote honden. Maarja, er zijn ook zat 'poedersuiker' grote honden.. het ligt ook echt aan het ras

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:10

Jaduuh schreef:
Nou, ik denk dat die kleine keffertjes zichzelf gwoon willen bewijzen, en willen laten zien dat ze er zijn .. Ik ben het dan ook met Lianne eens, er zijn zoveel kleine 'poedersuiker' kleinehondjes .. en zoveel 'lieve' grote honden. Maarja, er zijn ook zat 'poedersuiker' grote honden..
het ligt ook echt aan het ras

Sommige honden zijn wat agressiever van aard, omdat ze zo gefokt zijn, maar ik geloof erin dat IEDERE hond van wezen lief is, het is puur door opvoeding ( en soms angst ) dat een hond reageert zoals hij doet...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:11

Liedje schreef:
Jaduuh schreef:
Nou, ik denk dat die kleine keffertjes zichzelf gwoon willen bewijzen, en willen laten zien dat ze er zijn .. Ik ben het dan ook met Lianne eens, er zijn zoveel kleine 'poedersuiker' kleinehondjes .. en zoveel 'lieve' grote honden. Maarja, er zijn ook zat 'poedersuiker' grote honden..
het ligt ook echt aan het ras

Sommige honden zijn wat agressiever van aard, omdat ze zo gefokt zijn, maar ik geloof erin dat IEDERE hond van wezen lief is, het is puur door opvoeding ( en soms angst ) dat een hond reageert zoals hij doet...

Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens, want vroeger zijn er honden PUUR gefokt voor [bijv] de agressie .. en dat zit nu nog steeds in hun bloed.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:12

Nou, ik denk niet dat ze zichzelf willen bewijzen...
Als de baasjes hun kleine hondjes gaan optillen als er een andere hond aankomt, denken ze: O, dus die beschermt mij wel...
En dan krijgen ze een grote bek...
Waarom zouden anders die kleine keffertjes zich willen bewijzen en laten zien dat ze er zijn door zo te blaffen? Dat zie je grote honden toch ook niet of nauwelijks doen? Tuurlijk ligt er ook een deel aan het ras,....maar ALLE honden kunnen gewoon met de meeste andere honden hoor....òf ze moeten al een steekje los hebben...
Okee, je hebt wel eens karakters die botsen, maar dat kan natuurlijk niet met alle honden die ze zien...dus het ligt voor het grootste deel gewoon aan de opvoeding...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:15

Citaat:

Liedje Schreef:

Zeg ik toch Jade

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:15

Nou .. onze ene hond kan ook niet goed met andere honden niet dat ze ze aanvliegt maar wel blaffen erop af.. ECHT bijten heeft ze nog nooit gedaan .. maar jij zegt nu dus dat zij een steekje los heeft..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:16

Liedje schreef:
Citaat:

Liedje Schreef:

Zeg ik toch Jade

Foutje

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:16

Maakt niet uit schat

LDRD

Re: [Discussie] Kleine hondjes lief, grote hond gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:17

Ik heb een enorme zeer heftige jonge duitse herder, hij doet alleen geen vlieg kwaad, maar er is bijna geen mens die er niet bang voor is alleen al door zijn uiterlijk.
Inbrekers kunnen bij ons gerust binnenkomen, die zal hij enthousiast verwelkomen....echter, inbrekers worden wel opgewacht door onze Jack Russel en die zal bijten waar hij ze raken kan .

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:18

Mijn hondje rent altijd luid blaffend op grote honden af, nou ja vaak dan, en die zijn dan helemaal niet bang. Blijkbaar is het niet echt eng wat ze doet. In mijn ogen lijkt het wel agresief. Als ze dan bijv. willen snuffelen aan haar of zo rent ze kermend weg de grote honden verbaast achterlatend...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:22

Tsjaa .. daar had ik het vandaag nog over met de eigenaresse van Frits.. Je word door het uiterlijk al afgeschrikt meestal.. het uiterlijk is echt misleidend. Maar ik bedoel alsi k een dobermann tegen kom hea dan vind ik die echt eng gwoon. hoewel ik nooit bang ben voor honden [opgegroeid met honden] en naja, komt echt door het uiterlijk en dat je 'weet' dat ze wel eens wat doen. Echt jammer is dat, maar ik doe het dus zelf ook.. dat geld net zo goed voor herders daar kijk ik ook wel voor uit ..

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:26

Citaat:
Sommige honden zijn wat agressiever van aard, omdat ze zo gefokt zijn, maar ik geloof erin dat IEDERE hond van wezen lief is, het is puur door opvoeding ( en soms angst ) dat een hond reageert zoals hij doet

Klopt. Overal zit wel is een rotte appel tussen door het fokken, maar het probleem ligt 99 van de 100 keer bij de baas en niet bij de hond zelf.

Zelf heb ik een engelse bullterrier, werkelijk waar een schat van een hond, maar waar je ook komt, voor die "vechthond" van me schijt iedereen bagger. Even voor de duidelijkheid, een engelse bullterrier is geen vechthond, daar zijn ze ook nooit voor gefokt, wel gebruikt. Ze hebben niks van een pitbull. Engelse bullterriers zijn van nature honden die heel erg veel verdragen, lief zijn en gek zijn op hun gezin. Het enige nadeel is dat ALS ze bijten ze door de vorm van hun gebit en de kracht van de kaken wel degelijk schade aan kunnen richten.

Mijn bull woont samen met ons jack russeltje, die eigenlijk een veel grotere bek heeft dan hij, maar dat maakt veel minder indruk dan wanneer hij een grote bek open doet. Als hij een fifi had willen opeten had die de onze allang een koppie kleiner gemaakt want ze maakt hem best zijn leven zuur.

De meeste problemen op straat kom ik ook tegen met kleine hondjes (mijn hond is 4 keer gebeten door kleine hondjes die los liepen). Omdat het baasje al van afstand begint te bibberen bij de aanblik van mijn engelse bullterrier trekken de meeste kleine hondjes hun scheur al open.
Ons kleintje is gewent met een grotere te leven en omdat wij als baas niet bang zijn voor andere grote honden is zij dat ook niet.

Om problemen te voorkomen lijn ik allebei mijn honden ALTIJD aan. Ik weet dat mijn grote hond Fifi in 1 keer door kan slikken, ik zorg er zelf voor dat dat niet gebeurd. En ja slikt die een loslopende Fifi in, dan had het baasje maar moeten zorgen dat Fifi vast zat Mijn jackie zit toch ook aan de lijn.
Laatst bijgewerkt door orion1996 op 13-01-06 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:31

orion1996 schreef:
Citaat:
Sommige honden zijn wat agressiever van aard, omdat ze zo gefokt zijn, maar ik geloof erin dat IEDERE hond van wezen lief is, het is puur door opvoeding ( en soms angst ) dat een hond reageert zoals hij doet

Klopt. Overal zit wel is een rotte appel tussen door het fokken, maar het probleem ligt 99 van de 100 keer bij de baas en niet bij de hond zelf.

Zelf heb ik een engelse bullterrier, werkelijk waar een schat van een hond, maar waar je ook komt, voor die "vechthond" van me schijt iedereen bagger.
Mijn bull woont samen met ons jack russeltje, die eigenlijk een veel grotere bek heeft dan hij, maar dat maakt veel minder indruk dan wanneer hij een grote bek open doet. Als hij een fifi had willen opeten had die de onze allang een koppie kleiner gemaakt want ze maakt hem best zijn leven zuur.

De meeste problemen op straat kom ik ook tegen met kleine hondjes (mijn hond is 4 keer gebeten door kleine hondjes die los liepen). Omdat het baasje al van afstand begint te bibberen bij de aanblik van mijn engelse bullterrier trekken de meeste kleine hondjes hun scheur al open.
Ons kleintje is gewent met een grotere te leven en omdat wij als baas niet bang zijn voor andere grote honden is zij dat ook niet.

Om problemen te voorkomen lijn ik allebei mijn honden ALTIJD aan. Ik weet dat mijn grote hond Fifi in 1 keer door kan slikken, ik zorg er zelf voor dat dat niet gebeurd. En ja slikt die een loslopende Fifi in, dan had het baasje maar moeten zorgen dat Fifi vast zat Mijn jackie zit toch ook aan de lijn.

Dat eerst daar ben ik het mee eens. Sommige honden zijn zo verwend [en dan bedoel ik verwend in de zin van alles mogen, en de eigenaar niet consequent is]
Dat tweede vind ik een beetje raar, je gaat mij niet vertellen dat je je niet schuldig maakt als jou hond een andere hond van kant maakt. En toch ben jij de verantwoordelijk voor jou hond en zou degene die dan toevallig een loslopende hond heeft jou er verantwoordelijk voor stellen. [ ik zeg niet dat die niet fout zat dan ]

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:38

Citaat:
Dat eerst daar ben ik het mee eens. Sommige honden zijn zo verwend [en dan bedoel ik verwend in de zin van alles mogen, en de eigenaar niet consequent is] Verwend zijn ligt aan de OPVOEDING

Dat tweede vind ik een beetje raar, je gaat mij niet vertellen dat je je niet schuldig maakt als jou hond een andere hond van kant maakt. En toch ben jij de verantwoordelijk voor jou hond en zou degene die dan toevallig een loslopende hond heeft jou er verantwoordelijk voor stellen. [ ik zeg niet dat die niet fout zat dan ]

Tuurlijk zou ik het rot vinden als mijn hond een andere hond dood zou bijten of zou verwonden, maar als mijn hond korter dan 1,5 meter zit aangelijnd en de andere hond los loopt, ik ze waarschuw om hun hond bij de mijne weg te halen omdat ik absoluut geen zin heb in dit soort taferelen en ik geen risico wil lopen dat er een gevecht uitbreekt, vind ik absoluut niet dat ik schuldig ben. <-dit neemt nogsteeds niet weg dat ik het niet rot zou vinden

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:40

Jaa oké, maar die smilies erachter kwam het wel zo over dat je het min of meer leuk vond, maar dat is dan fout op mij over gekomen
En dat Verwend zijn ligt aan de OPVOEDING dat weet ik.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:41

@orion1996 --> Herkenbaar en mee eens, Sommige mensen laten hun honden ene kilometer vooruit lopen en als ji dan een hhond hebt die niet zo goed met andere honden / sommige andere honden kan... is dat HUN fout en niet de jouwe....

Ik denk dat Jade het anders las, zo las ik het namelijk ook, maar met deze uitleg is het al een stuk duidelijker

Edit: Jade heeft al gereageerd

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:42

Die laatste opmerking was ook als grapje bedoeld hoor over Fifi opeten Als fifi namelijk vast zit kan mijn hond zijn tanden nog even flossen na afloop en is Fifi er misschien nog uit te trekken :P

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:42

orion1996 schreef:
Die laatste opmerking was ook als grapje bedoeld hoor over Fifi opeten Als fifi namelijk vast zit kan mijn hond zijn tanden nog even flossen na afloop en is Fifi er misschien nog uit te trekken :P

Whahahahaha

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:44

orion1996 schreef:

Hahah

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:47

Ik liep een keer met mijn rottweiler langs een vrouw met haar kleine hondje. Mijn hond was toen 5/6 maanden ofzo, en aardig aan de maat. Dus ik loop langs die vrouw, hond kort, want die wilt met alles spelen, maar ja dat kan nou eenmaal niet altijd.
Gaat ze tegen dr hond zeggen: Kom eens hier, hij kan je zo opeten!
Nou.. maar goed, Kon er eigenlijk wel om lachen

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:48

Mr_Mikey schreef:
Ik liep een keer met mijn rottweiler langs een vrouw met haar kleine hondje. Mijn hond was toen 5/6 maanden ofzo, en aardig aan de maat. Dus ik loop langs die vrouw, hond kort, want die wilt met alles spelen, maar ja dat kan nou eenmaal niet altijd.
Gaat ze tegen dr hond zeggen: Kom eens hier, hij kan je zo opeten!
Nou.. maar goed, Kon er eigenlijk wel om lachen

Kijk dat bedoel ik.... Grote honden zijn bevooroordeeld