Niet dat ik iets tegen die cultuur heb ofzo hoor! Ik moest het gewoon effe kwijt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Globetje schreef:Ik vind dat een beetje overdreven reactie....
Meeste Moslims kunnen zelf niet slachten...Dit laten ze doen door een proffessionele slager die weet wat ie doet om zo het beestje zo min mogelijk te laten lijden.
Het is geen kik voor "ze" dit is de geloofovertuiging en in de Koran staat het is zo beschreven.
Iemand die zoiets doet bij een paard met een doel om het dier te mishandelen is ziek in zijn hoofd maar het hoeft zeker niet meteen een moslim te zijn.
KiWiKo schreef:dit rituele slachten wordt in de regel ook gewoon op het slachthuis gedaan.
Wendy_Kila schreef:Sjonge sjonge sjonge..... En dan vooral magretti. De normale slachterijen zijn inderdaad VEEL beter.... Beesten worden in donkere kleine ruimtes vet gemest. Dan worden ze in kleine hete vrachtwagens vervoert, om dan omstebeurt neergeschoten te worden.....
Sorry, maar een beetje de pot verwijt de ketel (en dan heb ik het vooral over de mensen die zelf ook bio-industrie vlees eten). Weet je wat shaorma is... juist lammetjes... Weet je wat parmaham is... varkens die hier van nederland helemaal naar Parma (Italië) gaan (levend) om daar geslacht te worden en als vlees weer terug te keren in Nederland.... Dat vind ik belachelijk....
En dood laten bloeden is opzich een nette manier om een dier te laten sterven. Om een gegeven moment komen ze gewoon in een soort van coma door bloed tekort...
Dit is mijn mening.
Faas schreef:En ik word misselijk van jou. En niet een klein beetje ook.