Rust Zacht, Spyke... welcome Carlito

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Rust Zacht, Spyke... welcome Carlito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:22

Hallo,

Even voor diegene die (nog) niet weten wat er precies is gebeurd, gisteren 10-01-2006, hebben mijn vriend en ik besloten om onze allerliefste Spyke (5 jaar) vredig in te laten slapen.

Afgelopen maandag was mijn vriend samen met Leo (dank daarvoor) om half 5 naar de dierenarts gegaan en daar bleek het helemaal niet goed te zijn met Spyke z'n heupen. HD bijna in het ergste stadium. Z'n kogel van zijn heupen was aan de rechterkant al bijna totaal versleten en ook z'n rechterknie was erg slecht. Heel waarschijnelijk dat Spyke het via zijn ouders doorgefokt heeft gekregen.
Spyke kwam gelukkig thuis, wel met pijnstillers. Al bij de dierenarts had Spyke medicijnen gehad en volgens de dierenarts zou Spyke nog wel verder kunnen zonder pijn. Hoelang was moeilijk te zeggen. Maar naarmate de avond en de nacht kwam werd het voor Spyke steeds pijnlijker en moeilijker om zich alleen al om te draaien om anders te liggen. Het piepen was geen fijn gehoor.

Mijn vriend en ik hebben die nacht samen bij Spyke beneden geslapen, gelukkig was Spyke heel rustig. Ookal kon Spyke maar in 1 positie liggen. Hij ademde rustig en was blij dat mijn vriend en ik erbij waren. De volgende ochtend werd het weer veel gepiep en we konden het niet aanhoren. We besloten om em in te laten slapen. Want wat is een hond nou als hij niet normaal kan omdraaien met slapen... wat is een hond nou als hij niet normaal uitkan en em teveel moeite en pijn kost om op te staan.

Daarom is gistermiddag om 12 uur de dierenarts bij ons thuis gekomen om Spyke in te laten slapen. Hij is in alle rust gegaan. Heel vredig.

Afbeelding

Maar waarom die naam 'Carlito'? Het is snel maar sinds vandaag hebben we een andere hond. Het was te stil en levenloos in huis. Een 6 maanden oude Boxer, Carlito dus (naar een gangster film). Het geeft ons gelukkig afleiding maar het is erg erg wennen. Spyke zal nooit vervangen kunnen worden maar met Carlito proberen we dus opnieuw te beginnen. Bij deze een foto van Carlito.

Afbeelding

Bedankt voor alle belletjes en smsjes lieve mensen! En voor Riet en Leo, superbedankt voor alle steun en het erbij zijn bij Spyke, en het meegaan met alles!!

Kus Dees

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:00

Een andere hond is inderdaad wel een goede afleiding i.v.m. die confronterende lege plek die je oude vriend heeft achter gelaten. Het is hard om je hond te verliezen. Onze polle begint nu ook echt oud te worden, heeft inmiddels haar eerste 2 epileptische aanvallen gekregen binnen 12 uur... En ik slaap er niet goed op, ben steeds bang dat ze het weer krijgt....

Heel veel sterkte met het verlies van je hond. En heel veel plezier met je nieuwe hond. Ik denk dat dat wel gaat lukken. Want hoe kun je nou NIET van een hond houden?

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:50

Heel veel sterkte met het verlies van Spike!!

Heel veel plezier met Carlito!!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:54

Heel veel sterkte met het verlies van Spike, het is vreselijk om afscheid van je beest te moeten nemen.

Carlito is een mooie hond, veel plezier met hem!

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:54

Veel sterkte ermee .
Idd, heel veel plezier met jullie andere hond .

Miss_Blimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:06

Dank jullie wel Carlito is een schat al is hij nog heel onwennig. Heeft volgens ons nog weinig normale dingen meegemaakt als hele kleine pup. Hij lijkt nu nog wel een pup van 12 weken, alleen groter. De dierenarts zei ook dat het wel maanden kan duren voordat hij 'normaal' gewend is. Maar dat zal het wel waard zijn

L0L0

Re: Rust Zacht, Spyke... welcome Carlito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:46

veel sterkte hoor

Vosse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:33

veel sterkte met het verlies van je hond...

Ik vind die boxer wel leuk, lijkt erg op de boxer van mn vriend

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:39

Heel veel sterkte, het is nooit leuk, maar ik hoop dat deze geweldige hond jullie een beetje kan troosten, want het is écht een poepie

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:35

arme spyke, maar wle de beste keuze om hem te laten gaan, sterkte nog

en carlito is zo te zien echt een schatje! uit het asiel of niet, omdat hij al 6 maanden is? heel veel plezier gewenst met hem, maar dat gaat vast wel lukken!

Marye78

Re: Rust Zacht, Spyke... welcome Carlito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:42

Ach wat zielig! Het was een leuke hond zo te zien, maar zoveel pijn.....
die boxer is schattig

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:41

wat een schatje carlito, leuk enaam ook! sterkte met het verlies van spike

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:30

Wauw carlito is mooi..
veel sterkte nog verder..