bull terrier fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

bull terrier fans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:54

ik ben dus helemaal gek van bull terriers, veel mensen denken dat het "pitbulls" zijn , terwijl ze er helemaal niet op lijken, ik vind ze helemaal geweldig, terwijl veel mensen ze maar eng en lelijk vinden,

het zijn ook niet de knapste, maar ik vind het karakter erg leuk! nog meer bullie fans?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:18

AM -> BB
Dierentopics kun je kwijt op BeestenBoel, ik verplaats het even

Denise82

Re: bull terrier fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:54

Ik vind ze ook erg leuk, maar je hebt nog veel verschilende. De Staffordshire Bull Terrier heeft wel veel weg van een pitbull vind ik overigens. Die hebben wij een gehad, maar we moesten altijd de papieren meenemen van deze hond en hebben ze ook een keer moeten laten zien. Als je namelijk niet kunt bewijzen dat het geen pitbul is, mogen ze hem zo meenemen.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:57

Jaaaaaaaaaaaaa

Ik heb een bullie, check mn profiel

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:32

Denise82 schreef:
Ik vind ze ook erg leuk, maar je hebt nog veel verschilende. De Staffordshire Bull Terrier heeft wel veel weg van een pitbull vind ik overigens. Die hebben wij een gehad, maar we moesten altijd de papieren meenemen van deze hond en hebben ze ook een keer moeten laten zien. Als je namelijk niet kunt bewijzen dat het geen pitbul is, mogen ze hem zo meenemen.

je hebt geen verschillende, een staffordshire bullterrier is een staffordshirebull terrier en een bull terrier is een bull terrier... een golden retriever en een labrador retriever zijn ook andere rassen...

je hebt dus niet verschillende bull terriers...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:49

Niet de knapste? Nou ik vind ze werkelijkwaar prachtig!

Ben het verder met Baroen eens. Ik vind beide honden geweldig maar als ik moest kiezen ging ik toch voor de échte Bull-terrier.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 11:58

Yeeeej! ik ben dus niet de enige, orion1996 Wat een schetig koppie heeft ie!!! en de stafford bull terrier is idd iets anders, maar je hebt dan wel de bull terrier, en de miniatuur, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de "gewone"

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:59

Ik heb er ook 1 en vind het prachtige honden. Foto's van haar staan in mijn profiel.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:04

Quinzy, ook al weer zo'n leukie! wat een grappige combi, een teckel en een bulletje!

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:34

Tja wij hebben hier nogal een beestenbende en wat vreemde combinaties ook zoals de ratten en de katten maar dat gaat allemaal prima. Staan ook foto's van in mijn profiel 1 van de ratten die ligt te slapen bij een kitten van ons.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:38

Tja het is niet mijn ras,gisteren op het nieuws vrouw in het bos aangevallen door AST en een p[aar dagen terug kindje uit de wagen gesleurt door het zelfde ras.Ik hou het liever bij mijn rodasian ridge back.Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak,en lopen we niet met de zelfde honden rond.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:01

harlekijn schreef:
Tja het is niet mijn ras,gisteren op het nieuws vrouw in het bos aangevallen door AST en een p[aar dagen terug kindje uit de wagen gesleurt door het zelfde ras.Ik hou het liever bij mijn rodasian ridge back.Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak,en lopen we niet met de zelfde honden rond.
[/quote]

misschien dat je voordat je wat roept, je eerst kunt verdiepen in de gang van zaken en weten om wat voor een honden het gaat in de gevallen waar je het nu over hebt...

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:49

harlekijn schreef:
[/quote]

Nee idd, ik vind het enge honden .

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:02

Harelkijn en Lisanne1 ga dan lekker ergens in een ander topic willen jullie?
Hier staat duidelijk "Bull-terrier fans" en niet wat vinden julie van deze honden of vinden jullie het enge honden of weet ik wat die topics zijn er al. Dit is een topic voor mensen die dit ras wel leuk vinden.
Dus ik zou zeggen
Nog bullie fans aanwezig? Ik mis Pellie die heeft de gaafste Bull van allemaal !

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:10

harlekijn schreef:
[/quote]

Dat soort dingen ligt 9 van de 10 keer aan de baas van de hond en zijn opvoeding of de manier van benaderen van een hond dan aan het dier zelf . Kinderen worden VAAk gebeten omdat ze een hond zeer doen of met de ogen open recht op de hond afkomen wat bedreigend is. Dit geld voor alle soorten honden. Helaas is het nog altijd het geval dat als een pitbull achtige of een bullie bijt er direct staat: "pitbull bijt kind",
maar als het om zo'n kruipende hond gaat er alleen staat "hond bijt kind". Je kan namelijk niet verkopen dat de lieftallige gezinshond veel vaker bijt (en ook in verhouding veel vaker bijt) dan een "valse vechthond"

Ik las pas een verhaal van een hond die een kind in zijn gezicht had gebeten en die was afgemaakt. Na onderzoek door de dierenarts bleek dat deze hond 14!!! nietjes in zijn oren had. Ze hadden verdomme dat kind moeten afmaken. Sadist.

JA je moet 10 keer nadenken voor je een bullterrier of staffie aanschaft want het zijn sterke honden met veel energie, een heel apart (maar super) karakter, JA ze zijn lomp, Ja als ze bijten bijten ze hard en NEE niet iedereen kan een hond opvoeden, zeker geen terrier.
Als je niet consequent bent met een bullie nemen ze een loopje met ze en als je ze met harde hand opvoed om er zo'n kruipert van te maken dan nemen ze vroeg of laat een keer wraak. Het nadeel is dat een Bullie een schaargebit heeft en zeer zeker flinke schade aan kan richten ALS ze bijten (mijne kraakt in 30 seconden een hockeybal in 2 stukken).

Toch zijn het geen gemene of enge honden. Ze zijn indrukwekkend, dat wel. Een bullie gaat voor zijn gezin. Wie aan zijn gezin komt, komt aan de bullie. Ben je aardig tegen zijn familie, dan is een bullie aardig tegen jou. Ik vind niet dat je een hond met zo'n sterk karakter los moet laten lopen, daar zijn ze te beschermend voor (en dat is wat anders dan vals of vechthond).
Waarom een bul aan de lijn dreigend over kan komen is door zijn brede voorkomen, zijn grote tanden en de vorm van zijn kop. De riem is een verlengde van de arm van de baas. Kom jij binnen dat bereik en bedreig je in de hond zijn ogen de baas, dan ben je de banketstaaf (maar dit is met bijna alle honden zo).

Mijn bullie woont samen met een jack russeltje en zij is de baas. Wij hebben nog nooit zo'n lieve hond meegemaakt als mijn bullie Bartje(en nee dit had ik zelf ook nooit gezegd als ik er niet voor de volle 200% achter stond). Hij is lomp, hij kan niet los, hij maakt ruzie met andere niet gecastreerde reuen die in de buurt van zijn familie komen en hij is zo oostindisch doof en dom als die zelf wil, maar je kan hem wel met kleine kinderen laten spelen, heeft vreselijk veel humor, is een echte knuffel en hoe je ook op je kop gaat staan, wij hebben hem nog nooit boos gekregen. Hij is waaks, maar iedereen mag ons huis is komen en is gelijk zijn vriend. Ook de mensen die in hun broek schijten en ze een vechthond noemen hebben na 5 minuten bij ons in huis een heel ander beeld van bullies.

Ik wil nooit meer wat anders, zeer zeker geen kruipert. Niet dat die niet lief zijn, maar ik hou van honden met karakter. De mensen die hier bullies af komen zeuren zullen nooit weten wat ze missen, tenzij ze is over hun angst heen stappen en er een durven te aaien, dan zien ze dat het helemaal geen gevaarlijke valse dieren zijn, maar hele lieve gezinshonden.

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:17

Quinzy schreef:
Harelkijn en Lisanne1 ga dan lekker ergens in een ander topic willen jullie?
Hier staat duidelijk "Bull-terrier fans" en niet wat vinden julie van deze honden of vinden jullie het enge honden of weet ik wat die topics zijn er al. Dit is een topic voor mensen die dit ras wel leuk vinden.
Dus ik zou zeggen
Nog bullie fans aanwezig? Ik mis Pellie die heeft de gaafste Bull van allemaal !

Ja hallo je vraagt iets dan moet je ook verder lezen sorrie zeker een tekort lontje

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:29

Ja we vragen achter Bull-Terrier fans niet de zoveelste die het ras veroordeeld.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:08

Lisanne1 schreef:

Dat horen we overal al: "gadverdamme dat is zo'n vechthond"
of "die bijten" en het bekende "die is lelijk".

Pas nog iemand die zei "hoe kan je op zo'n hond vallen"?

Mijn enige antwoord was: "hoe kon jouw man op jou vallen'?

Je vind een bullie leuk of je schijt ervoor in je broek, ieder zn eigen keuze, maar je kan op zn minst proberen je eigen oordeel te vellen ipv alleen maar naar andere te luisteren en is over je angst heen te stappen en te zien dat het helemaal geen enge honden zijn.

Lisanne en Harlekijn ik zou wel is willen weten of jullie er ooit wel is een in het echt hebt gezien op minder dan 10 meter afstand of dat je angst alleen komt door de bedtijd-verhaaltjes van andere mensen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:41

Citaat:

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:45

harlekijn schreef:
[/quote]

sorry ik heb niet alles gelezen maar het was GEEN amstaff

voordat je wat gaat roepen dan kijk eerst de gang van zaken naar hier word ik pist off van

en bullies vind ik geweldig uitzien

ik zelf heb een amstaff en wil nooit een ander ras foto's staan in me profiel

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:45

orion1996 schreef:
Lisanne1 schreef:

Dat horen we overal al: "gadverdamme dat is zo'n vechthond"
of "die bijten" en het bekende "die is lelijk".

Je vind een bullie leuk of je schijt ervoor in je broek, ieder zn eigen keuze, maar je kan op zn minst proberen je eigen oordeel te vellen ipv alleen maar naar andere te luisteren en is over je angst heen te stappen en te zien dat het helemaal geen enge honden zijn.

Lisanne en Harlekijn ik zou wel is willen weten of jullie er ooit wel is een in het echt hebt gezien op minder dan 10 meter afstand of dat je angst alleen komt door de bedtijd-verhaaltjes van andere mensen?

Helaas heeft mijn buurvrouw er een en heeft als pup hier in huis gelopen samen met mijn hond,Maar sinds mijn hond uit het niets is gebeten door die hond moet ik hem kort houden want ook mijn ridge back heeft hele scherpe tanden.Maar die bull komt hier niet meer in huis mijn hond mag dan wel 6 jaar wezen maar is niet bang

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:49

onley schreef:
harlekijn schreef:
[/quote]

sorry ik heb niet alles gelezen maar het was GEEN amstaff

voordat je wat gaat roepen dan kijk eerst de gang van zaken naar hier word ik pist off van

en bullies vind ik geweldig uitzien

ik zelf heb een amstaff en wil nooit een ander ras foto's staan in me profiel
Nee maar kindje dat uit de wagen werdt gesleurd was er wel een.Maar die hond is afgemaakt.Maar zoals jullie moeten doorlezen schreef ik er ook bij dat het iedereen zijn eigen keuze is welke hond die neemt.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:04

harlekijn schreef:

Helaas heeft mijn buurvrouw er een en heeft als pup hier in huis gelopen samen met mijn hond,Maar sinds mijn hond uit het niets is gebeten door die hond moet ik hem kort houden want ook mijn ridge back heeft hele scherpe tanden.Maar die bull komt hier niet meer in huis mijn hond mag dan wel 6 jaar wezen maar is niet bang

2 reuen toevallig? De een op het terrein op het terrein van de ander... Dat noem jij uit het niets bijten? Heeft je hond verteld dat er niks is gebeurd?
Vind het zowieso niet slim om een bull in huis te laten lopen bij mensen die het ras niet voldoende kennen, ik laat mijn bull nooit bij iemand anders in huis lopen, wel of geen andere hond. Dat is ieder zn eigen keus. Hoop dat jouw hond die pup wel even op zijn plek heeft gezet als er zomaar is gebeten. Das wel zo sociaal.
---------------------------------------------------------

Het jammere is altijd dat als je een bull of een staffie hebt dat je jezelf en je hond moet gaan verdedigen.
Als ik een topic opstart over wie fan is van de wc papier puppies of van jackies is er niemand die zegt: ik vind ze eng of lelijk of niet leuk. Dan houden de mensen die er niks aan vinden hun mond dicht. Open je een topic over een bull dan komen er gelijk mensen die even gaan vertellen wat ze wel niet hebben gehoord en dat het honden zijn die zomaar bijten. Apart hoor.
Laatst bijgewerkt door orion1996 op 11-01-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:11

orion1996 schreef:
harlekijn schreef:

2 reuen toevallig? De een op het terrein op het terrein van de ander... Dat noem jij uit het niets bijten? Heeft je hond verteld dat er niks is gebeurd?
Vind het zowieso niet slim om een bull in huis te laten lopen bij mensen die het ras niet voldoende kennen, ik laat mijn bull nooit bij iemand anders in huis lopen, wel of geen andere hond. Dat is ieder zn eigen keus. Hoop dat jouw hond die pup wel even op zijn plek heeft gezet als er zomaar is gebeten. Das wel zo sociaal.
.
Tja ik hou niet van het ras maar buurvrouw en buurman werken de hele dag,en dan ben ik wel weer een dieren vriend omdat beestje hier een plaats te geven omdat het beestje van half 9 tot 6 uur in de avond alleen zit.Wat zou je zelf doen.maar het mooiste is als hij mijn hond ziet gaat hij op zijn rug liggen dat zegt mij wel genoeg.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:13

Ps de hond is nu net 1 jaar