Hoe jonge poes van stinkende ontlasting afhelpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Hoe jonge poes van stinkende ontlasting afhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:54

Ranzig proatie

Sinds we Mocca hebben (ze was vier maanden toen we haar kregen, nu acht), heeft ze geen fijne ontlasting. De eerste twee weken liet ze echt gigantisch vieze winden, de hele kamer stonk ernaar. Echt té erg. Nadat de eerste verhuisstress en het wennen aan het nieuwe voer eraf was, hielden de winden op. Haar ontlasting is alleen nog altijd niet te fris, zeg maar... Het is nét vast (dus diaree wil ik het niet noemen) en stinkt nog regelmatig.

Verder is ze helemaal gezond, gedraagt zich normaal en er zit een glanzend en zacht vachtje op
Ik voer Hills brokjes, kleine beetjes Hills natvoer en regelmatig gekookte vis en kip.

Ik zal sowieso de DA hier ook even over bellen, maar omdat er hier al eerder iemand was die ook een jonge poes had die vieze winden liet, wilde ik mijn licht ook even bij jullie opsteken

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:59

Versvlees voeren helpt! Carnibest of Bibi bijvoorbeeld. Dit in plaats van al het andere voer.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:00

onze kat liet ook altijd zulke smerige winden, we geven haar daardoor een zeer klein beetje vlees en onbeperkte brokken. De lucht is letterlijk opgeklaard

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:25

mijne geon te stinken van Iams voer, die heb ik op Purina One gezet en nu is het over

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:56

Sinds mijn katten helemaal geen natvoer meer krijgen maar alleen nog maar harde brok (Bento Kronen) is het over met de stankoverlast. Daarvoor ging je af en toe bijkans over je nek van de odeur.

irmaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:02

Heb je al eens een wormenkuur gegeven?

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:07

Ze hoeft pas over 5 maanden geloof ik weer ontwormd te worden, we hebben haar "schoon" meegekregen. Maar dat is inderdaad wel iets om even naar te kijken

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:20

Als ik jou was zou ik haar even een maand op enkel en alleen brok zetten. Dus geen natvoer of vlees. Kijken of dit helpt.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:27

Geen brokjes en blikjes geven en ook niets meer koken. Alleen een verse, rauwe voeding geven in de vorm van een complete versvleesvoeding (zoals bibi of carnibest) of een zelf samengesteld (Barf)dieet.
Hiervan wordt de ontlasting harder, stinkt minder en de kat zal minder grote hoeveelheden ontlasting produceren.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:30

Ik zou eens veranderen van voer.
Een vriendin van me heeft het met haar hond gehad en die moest van die burgers opbakken (speciaal voor dieren)
Verder had ze de DA gebelt en ahd ze tabletjes.
Het was wel ff testen (verschillend voer) en uit eindelijk bleek een van de goedkoopste normaalste brok het beste voor hem.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:35

daantjuhhh schreef:
Ik zou eens veranderen van voer.
Een vriendin van me heeft het met haar hond gehad en die moest van die burgers opbakken (speciaal voor dieren)

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een dergelijk diervoedingsproduct gehoord? Burgers die je op moet bakken?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:17

Ja, zitten er 6 in z'n pakket. (bij dierenwinkel vaak wel te koop)
dat zijn van die lam en rijst burgers geloof ik.
en volgens mij heb ik me vergist en moest je ze koken.. en heel misschien kunnen ze ook wel rauw??

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:26

Rauw is beter dan. Dan gaan de goede bacterien niet dood, en daar gaat het juist om;)

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:30

Ja ik weet niet of dat kan hoor,
Ik weet zeker dat het gekookt kan.
maar het ging er toen om dat het super licht verteerbaar moest zijn voor die hond.
En dat was dat volgens DA.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:32

Ja, maar DA hebben meestal niet het meeste verstand van versvleesvoeding...De mijne raadde het me zelfs af, terwijl mijn katten het er enorm goed op doen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:33

Ohja, en kan ook vast wel gekookt, alleen dan haal je niet alle voordelen eruit.

scoobydoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 02:08

inderdaad van het blikvoeding afhalen.
alleen brokken eventueel ander merk proberen.
wel langzaam aan laten wennen.
en een wormkuur geven.
is deze poes wel volledig geent?
want als ze niet volledig geent zijn in het eerste jaar dan kunnen ze ook een bepaalde ziekte krijgen.
en inderdaad ook naar de da gaan.
eventueel met ontlasting zodat ze die kunnen onderzoeken.
er is ook namelijk een nieuw virus actief.
succes

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:22

Scoobydoo: Ja, ze is volledig geent en ontwormd. Die "burgers" liggen ook bij de supermarkt in de diepvries, ze zijn voor zowel honden als katten te koop. Het is vers hart of pens, kun je zo rauw geven. Ze lustte het niet, maar ik probeer dat nog wel een keer.

Anoniem

Re: Hoe jonge poes van stinkende ontlasting afhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:24

Ik ken zo een geval en dat jonge katje had fits of zo, een soort dodelijk buikvliesonsteking, een virusinfectie die allen bij jonge katten tot 2 jaar voorkomt of oude katten met slechte conditie.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:31

Toen wij onze Pucca gingen ophalen was ze ook al ontwormd, maar ze was ook heel winderig en haar ontlasting stonk erg. Ik heb haar gewoon een tijdje enkel op droogvoer gezet, en sindsdien is het weer helemaal over . Wij geven gewoon brokjes van Whiskas of Friskies, en als extraatje een beetje natvoer (Felix).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:43

Het is dus fip http://www.felikat.org/fip-art.htm, die katten hadden ook diarree en stinkende ontlasting, hebben antibiotica gekregen en de diarree ging over totdat maanden later blijkt dat het dier fip had wat niet te behandelen.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:59

fip is toch kattenaids?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:05

Ik heb begrepen een buikvliesonsteking.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:29

FIP is geen kattenaids...FIP (Feline Infectious Peritonitis) is een virusinfectie...veroorzaakt door het coronavirus...
Elke kat draagt het bij zich...in sommige gevallen...bijvoorbeeld door stress kan het muteren tot FIP een dodelijke ziekte...Er is een droge en natte versie...Droge FIP kan wel een half jaar sluimeren...Natte FIP is acuut...
Verder is er eigenlijk geen diagnose te stellen...Het is niet terug te vinden in het bloed...(behalve dat de titer verhoogd is...maar kan ook door verkoudheid zijn bijv.) Bij natte FIP kunnen ze dmv een naald in de buikholte kijken of er een ontsteking aanwezig is...Er zou dan een gelige...stroperige vloeistof uit moeten komen...
Het is dus niet te genezen...

Dit is de simpele uitleg van FIP...
Mijn poesje is er op 3 jarige leeftijd aan overleden...de droge versie dan...

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:53

Elles schreef:
Scoobydoo: Ja, ze is volledig geent en ontwormd. Die "burgers" liggen ook bij de supermarkt in de diepvries, ze zijn voor zowel honden als katten te koop. Het is vers hart of pens, kun je zo rauw geven. Ze lustte het niet, maar ik probeer dat nog wel een keer.

Daar zijn ze meestal wat duurder en je hebt ook niet volop keus.
In een dierenwinkel heb je vaak meer keus in merken en smaken (zeker voor de kattenvarianten).
Let je wel op of het compleet voer is of niet?

Met de burgers zullen wel KVV bedoeld worden en daarbij is het absoluut niet de bedoeling om deze te verhitten, maar om rauw te geven.
Het zou misschien best kunnen, maar het is niet aan te raden.