We zitten bij Dierenkliniek Alkmaar van E. Grevelt (en zijn vrouw M. Grevelt

Ik kwam daar aan, ze waren net even bezig, dus ik, verlegen als ik ben

Even later werd ik wat minder verlegen (ik ben op zich spontaan, maar alleen als ik ergens al wat langer ben en ik me dus meer op m'n gemak voel...

Toen Edwin de kat had onderzocht, geënt, etc ging die weer naar huis, en er kwam een vrouw met 1 hond (weet niet wat voor ras, vuilnisbakkie volgens mij) die gewoon los liep en heel braaf was.

Eerst werd de hond onderzocht, geent, niks bijzonders, waarna die op de grond naast een stoel ging zitten die daar stond. Toen kwam de kat, ook niks bijzonders, 't zelfde verhaal. Dus ze waren klaar met die kat, en ik denk; die 'klant' is klaar. Niet dus. "Wachten jullie hier even?' zegt ze tegen Buddy en de hond (weet niet meer hoe die heet), en ze ging weg. Ik denk; wat gaat díé nou weer doen?

Eerst die lapjeskat, dat was Monero geloof ik, die was 18 en ging de laatste tijd juist weer vooruit, want die had vorige keer iets.

Naja, die vrouw was toen wél klaar.

Naja, dat was niet zo interessant dat gesprek. Toen was er 'n soort pauze qua afspraken, de tijd waar ze de dieren die ze hadden gingen opereren, die geopereerd moesten worden. Dus ik blij, m'n eerste operatie ging ik zien.

Onder narcose gebracht, operatietafel neergelegd, etc etc. Sneetje in z'n buik vlak voor z'n balzak gemaakt, eerste bal d'ruit geduwd, heel gedoe met weer dichtnaaien, bloedvaten 'afbranden', weet ik veel wat. (Wel leuk en vooral interessant natúúrlijk.

Nouja, de pijn van zijn ballen werd dus veroorzaakt door 'n bloedvat dat naar 1 bal toeging en was gaan irriteren, was 'n beetje groen en donkerpaars en heel vaag.

Oja, en hij had nog 'n rottende tand... Bloed bij z'n tandvlees, allemaal aanslag, pus, weet ik veel... Víés! Stínken! Niet normaal...

Later 1 konijntje gehad die een abces van ongeveer 3 cm dik (wow

Verder alleen honden en katten gehad... 1 bruine Labrador, Sico, die echt óverenthousiast was!

De rest was niet 'bijzonder', alleen normale entingen, onderzoeken, het gewone zegmaar. Al blijft 't natuurlijk leuk.

Laat je 'n berichtje achter? Zou wel leuk zijn.

x Chantal