en toen waren het er vier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

en toen waren het er vier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 16:02

Ik begon met een ratje wat ik had overgenomen van een vriend omdat ze eigenlijk van zijn dochters was maar die keken er niet naar om.
Vervolgens kocht ik een prachtige blauwe rat met een heel klein wit vlekje op d'r borst in de dierenwinkel.
Daarna kochten we een rat voor de slang maar die was te groot dus terug naar de winkel en verruild voor een kleiner mannetje wat diezelfde dag nog in een kooitje hier in huis woonde.
Vandaag nog een ratje geaddopteerd, gekregen van een buurvrouw omdat haar katten er steeds maar op loeren.
Ze hebben allemaal namen die iets te maken hebben met het zonnestelsel
Space(m'n eerste ratje, heette voorheen Beauty)wit
Universe(de grijze)
Solar Balls Los Rattos(m'n eerste mannetje)wit
Milkyway(van de buurvrouw heette eerst Rattata)husky

Heb er ook nog eentje gehad maar die had tumoren dus die hebben we in laten slapen. Zij heette Galaxy

Heb mooie koppels en denk dat ik eens stiekum ga laten dekken.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:00

Ik heb het niet zo voor ratjes
Ik vind de namen wel mooi hoor!
Heb je foto's?

Soprano

Re: en toen waren het er vier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:08

Heel leuk! Ik heb zelf ook ratjes

Maar als ik jou was zou ik niet fokken met deze ratjes, aangezien er sommigen van de dierenwinkel komen en van andere het verleden niet kent dus weet je niet (ookal zijn jouw ratjes gezond!) ofdat de ouders, broertjes, zusjes etc... gezond zijn en eventuele erfelijke ziektes hebben. Ratten van een dierenwinkel zijn bijna zowiezo inteelt waardoor je dus ook zowiezo nooit gezonde rittens kan fokken. Je weet ook niet ofdat de ouders etc.. een goede leeftijd hebben behaald. Ook kan je zomaar niet snel even een nestje kweken. Met vrouwtjes mag je maar fokken vanaf ze 6 maanden zijn tot ongeveer 9-10 maanden omdat anders hun bekken te smal zijn geworden. Mannetjes kan je het beste mee fokken als ze 1.5 jaar zijn zodat je zeker weet dat hij geen ziektes heeft gehad en zowat gezond is Ik hoop dat je hierwat aan hebt gehad...

CindySarina

Re: en toen waren het er vier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:32

leuke namen. !!
Ik vind ratten wel leuk.
ik mag ze alleen niet me moeder vind die staart eng
Maar by mij op school heb je ze wel.
En me vriendin heeft er 1 en die neemt ze wel eens mee na school die is heel tam die blijft de hele dag bij je dat is echt leuk .. !!

maar heb je foto's van je ratjes??

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:02

heb alleen deze foto van Space toen ze nog jonger was
Afbeelding
Sowieso zijn Space en Solar geen inteelt ratten. Universe was via een fokker naar de dierenwinkel verkocht alleen Milkyway weet ik niet zeker.mijn ouders vonden die staarten ook afgrijselijk maar ja mams loopt er nu mee op d'r schouders en mijn vader is de eigenaar van solar kortom het went wel