Kat hoest+ gebruikt geen kattebak meer???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Kat hoest+ gebruikt geen kattebak meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:19

Onze Lies gaat regelmatig naar buiten, zo'n 3 keer per dag een halfuurtje. Vroeger vonden we altijd poep in de kattenbak, nu nooit. We hebben heel de buurt al afgekamt maar niets te vinden. Verder eet ze gezond...Ze is ook heel bang van de andere katten hier in deze omgeving, en dus betwijfel ik of ze dan een teritorium zou willen markeren....
En elke dag heeft ze ook een hoest-bui, waarbij ze iets lijkt uit te hoesten en het dan weer inslikt...
We denken zelf dat het haar is omdat ze zich veel wast en enorm lange haren heeft. Kunnen we iets doen behalve kammen?

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:21

Als ze er voor de rest gezond ui ziet denk ik dat ze buiten der behoefte doet, als ze last heeft van een haarbal komt die er meestal ook wel uit, vertrouw je de zaak niet zou ik gewoon even een bezoekje gaan brengen aan de dierenarts of eerst even inlichtingen bij hun inwinnen

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:26

Ok, bedankt! Ik denk ook dat ze wel buiten moet doen, maar we hebben haar al gevolgd en dan loopt ze gewoon rond..Maar het kan bijna niet anders he

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:53

Als ze er niet dikker uitziet dan normaal hoef je je daar geen zorgen om te maken, als dat wel het geval is zou je het ook nog eens kunnen proberen met een wormenkuurtje. Kan ook zijn dat ze door wormen iets ophoesten.. Heb ik namelijk in het verleden ook met een kat gehad, die kotste dus gewoon een worm uit

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:26

Hoesten doen mijn katten ook vaak, en dan een uurtje later vind ik ineens ergens zo'n heerlijke haarbal
Ik ben ook in 't bezit van 2 langharige katten
Over het niet gebruiken van de kattenbak, tja.. als ze gewoon gezond eruit ziet en goed drinkt & eet zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken. Als het dier niet dikker/slomer of lusteloos wordt, zal ze waarschijnlijk gewoon buiten haar behoefte doen.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:08

Bah, een worm, mag er niet aan denken. Maar ze is onlangs nog ontwormt, zal het nog eens vragen aan de DA. bedankt allesinds!

Marye78

Re: Kat hoest+ gebruikt geen kattebak meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:08

misschien doet ze haar behoefte nu buiten.
dat hoesten is een teken dat er een haarbal dwars zit, heeft ze gras tot haar beschikking?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:53

Misschien even van dat kattengras halen. Als ze er verder gezond uit ziet zal er denk ik weinig aan de hand zijn. Die van mij wisselt ook heel erg, de ene keer doet ie alles buiten en de andere keer zit de kattenbak vol.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 11:08

Ja, ze kan genoeg gras eten als ze wil. Alleen is ze de laatste tijd wat bang om buiten te gaan, omdat ze steevast aanvallen krijgt van de buurkatten.