Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyceje13 schreef:nou zeg dat is wel een groot verschil!
een vraagje wat heeft je konijn ??? en waarom die spuiten???
Elles schreef:Ik heb dezelfde ervaring....
Bij DA 1 moesten we onze poes laten afmaken. Poes werd nog even (pijnlijk en nutteloos) onderzocht, spuitje werd gegeven, de pinautomaat werd tevoorschijn gehaald en binnen 7 minuten waren we 1 poes en 35 euro armer...
Bij DA 2 hebben we een jonge poes laten steriliseren. De wond was keurig, maar begon na een paar dagen IMO vreemd dik te worden en het zat me niet lekker. Mijn man is met haar teruggegaan om ernaar te laten kijken. Hij belde me naderhand op hoe het gegaan was (niks aan de hand) en ik zei: "Haal het bedrag maar van mijn rekening af". "Goed", zegt ie, "Da's dan 0 euro"
Die DA had liever dat je een keer voor niks met een dier terugkomt, dan dat je het níet doet, omdat je bang bent voor een rekening van 50 euro.
Dát is dus duidelijk in het belang van het dier
Lindy schreef:Verder maakt het wat betreft het prijsverschil natuurlijk ook uit bij wat voor kliniek je komt. Een kleine praktijk heeft zelf veel minder kosten aan bijvoorbeeld het pand, het personeel en dure apparatuur dan een uitgebreide dierenkliniek waar ze goede rontgenapparaten, een uitgebreide OK enz, en veel mensen in dienst hebben. Dat zijn klinieken die veel verder ontwikkeld zijn, en waar de kleinere praktijken voor ingewikkeldere operaties ed ook naar doorverwijzen. Op zich logisch dat die ook hogere prijzen hanteert.
Bar schreef:Een tijdje geleden werd er voor de ogen van mijn man een poes aangereden. De automobilist reed door. Mijn man zag dat de poes nog leefde en heeft het diertje meegenomen naar de DA.
Het beestje had zijn rug gebroken en is ingeslapen.
Wat denk je, mijn man kon E60 afrekenen.
Dat was volgens de DA de helft van het tarief. Want mijn man kon dan wel zeggen dat het zijn kat niet was maar daar kun je natuurlijk niet op vertrouwen![]()
Nou kunnen wij dat geld wel missen maar toch vind ik het belachelijk. Een ander rijdt een beest aan en is te beroerd om te stoppen en mijn man die wel zo met beesten is begaan kan voor de kosten opdraaien.
Gratis vind ik ook niet nodig maar tegen kostprijs had ik rechtvaardiger gevonden.
Jaren geleden vond mijn man tijdens het fietsen een gewonde postduif. Hij heeft het beestje mee naar een DA genomen en die heeft het diertje gratis behandeld. Zo kan het dus ook.