[Vraag] Vissen uit de dierenwinkel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

[Vraag] Vissen uit de dierenwinkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:03

Hailooo

Nu is het eindelijk zover. Na 4 jaar het plan te hebben Sluierstaarten aan te schaffen, is het moment eindelijk daar!
Maar....waar??

Hebben jullie ervaring met vissen uit de dierenwinkel?
3 Jaar geleden heb ik een visje gekregen, goudvis, deze kwam wel uit de dierenwinkel (Rentenaar). Is niks mee aan de hand.
Maar is het verstandig om sluierstaarten aan te schaffen bij een dierenwinkel of raden jullie iets anders aan?
Ben benieuwd.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:05

Ik heb ooit een sluierstaart uit de dierenwinkel gehad, was niets mis mee. Volgens mij heeft die het wel een jaar of 4.5/5 volgehouden.

moonsparkle

Re: [Vraag] Vissen uit de dierenwinkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:05

Wij kopen de vissen altijd bij een dierenwinkel maar wel waar ze wat meer gericht zijn op vissen. Ons is wel geadviseerd geen sluierstaartvisjes bij elkaar te doen. Hele grote kans dat ze elkaars vinnen eraf eten.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:52

ik heb gewone guppen een paar waren kamikaze guppen en een andere was kannibalistisch...nu is er eentje verdwenen maar ja verder leuke guppen

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:59

sluierstaartjes eten niet aan elkaar hoor,je moet ze alleen wel zinkend voer geven,anders gaan ze op hun kop zwemmen..

ik heb al jaren sluierstaartjes,en dat is een uit de hand gelopen hobby geworden,ik geef ze ook uitsluitend diepvries voer.

maar koop ze overal,in dieren winkels,tuincentra enz...wat ik wel doe,is goed kijken of ze gezond zijn,en een wormen kuur in het water doen als ik nieuwe heb gehaald.

hier bij een grote vissenzaak,ontwormen ze altijd voordat ze verkocht mogen worden.Bij tuincentra enz niet,dus doe ik dat hier thuis altijd zelf...

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:03

Ik heb ook een aantal sluierstaarten.
Zitten samen in een bak met gewone goudvissen.
Ze krijgen zinkend voer gemengt met dijvend voer.
Ik ben er eigenlijk voor om alleen zinkend voer te geven maar mijn ouders kopen het en het is hun aquarium dus daar heb ik niets over te zeggen.
Ik heb ze nu al iets van 4.5 jaar en zijn ondertussen 3x zo groot als toen ik ze had gekocht.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:20

Bedankt kimmie! daar heb ik wat aan
Die wormenkuur, zijn dat pilletjes die oplossen in het water ofzo? En kun je die gewoon bij de dierenwinkel kopen?

En Tellie, daar zat ik ook wel mee...aangezien ik wil kijken of mijn goudvis bij de sluierstaarten kan...aangezien sluierstaarten nogal gulzig zijn

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:26

nee hoor sluierstaarten zij niet gulzig,je kan ze makkelijk bij elkaar zetten!!!

wat een verhalen allemaal over sluiers..ik koop regelmatig nieuwe erbij,niets aan de hand...

die wormenkuur is vloeistof..die moet je in het water gooien..

verder groeien sluierstaartjes best lekker door,dus een grote bak is zeker aan te raden.
Bij drijvend voer ,happen ze teveel lucht,meestal drijven ze dan een dag op hun kop,en poepen ze de lucht weer uit,als je teveel drijvend voer voert dan klapt hun luchtblaas en dan zijn ze niet meer te redden.

maar sluiers zijn hetzelfde als gewone goudvisjes,erg vriendelijk,en super leuk om naar te kijken..

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:27

Goudvissen en sluierstaarten kunnen over het algemeen bij elkaar.
Geef ze dan wel alleen zinkend voer.
Volgens mij kun je die wormenkuurtjes enzo gewoon bij de Pet's Place of Faunaland oid kopen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:28

Mijn weten is dat ze echt gulzig zijn en ben dus ook bang dat ze het voer van de goudvis op gaan eten...
Maar we zullen zien hoe het uitpakt allemaal.
Bedankt in ieder geval.
Van de week ga ik opnieuw rondkijken

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:29

ik heb laatst de wormenkuur bij de intratuin gekocht.heb er pas weer wat visjes bij gehaald...

mischa ik heb nu zo'n 12 jaar sluiers,in alle maten kleuren enz,en ze zijn niet gulziger als een gewone goudvis...

ze krijgen hier diepvries blokjes rode muggen larven en krill,en dat gaat prima!!

ze eten net zoveel als ze willen,grote eten meer als kleintjes,maar om nu te zeggen gulzig,welnee...