animal freedom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

animal freedom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:14

Hallo ik vind het zeer frustrerend wat er allemaal in de bio industrie gebeurd. Mensen zeggen wel meestal tegen dierenmishandeling zijn , maar ondertussen kopen ze wel vleesproducten. Zo zal het nooit stoppen!

De kip die u in de supermarkt koopt is eigenlijk helemaal geen kip, maar een kuiken dat in amper zes weken wordt vetgemest tot een slachtgewicht van zo'n twee kilo. Deze dieren groeien in de bio-industrie vaak zo snel dat de poten het gewicht niet meer kunnen dragen, waardoor ze nauwelijks meer kunnen lopen. Bovendien sterven veel vleeskuikens doordat ook het hart de snelle groei nauwelijks kan bijbenen. Tijdens de mestperiode zitten de dieren met duizenden, dicht op elkaar in grote donkere stallen.

Varkens zitten in een klein hokje, worden vetgemest en vervolgens afgeslacht!! Bij koeien gaat dit net zo
Vinden jullie dat dit kan? IK iig niet

Verbeter de wereld en begin bij jezelf

Een nieuwjaar is weer de tijd van goede voornemens.
Er zijn een paar prachtige gezegdes die inspirerend kunnen werken. In de laatste Volkskrant van 2005 schrijft Evert Nieuwenhuis onder de kop “liever een praktische idealist dan helemaal geen” “laat het goede niet de vijand van het beste zijn”.
Bij deze uitspraak willen we ons voor het nieuwe jaar aansluiten. Veganisten, die helemaal geen dierlijke producten gebruiken, hebben gelijk, maar vegetariër zijn en geen dieren eten die geen vrijheid hebben genoten, is ook goed.
Tenslotte geldt “wie goed doet, goed ontmoet”. Een goed voorbeeld doet volgen. Een lekkere, diervrije maaltijd, liefdevol bereid, draagt bij aan alle kwaliteit in het leven.

Animal Freedom wenst iedereen voor 2006 veel vrijheid, liefde en kwaliteit
Kijk op de site voor nog meer informatie , ik hoop dat meer mensen gaan overwegen vegetarier of vegenist te gaan worden of tenminste BIOLOGISCH vlees te kopen!!
BRON:www.animalfreedom.org

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:29

Geen reacties...?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:34

Ben het er helemaal mee eens, al moet ik eerlijk toegeven dat ik niet altijd biologisch vlees eet. Maar wel zo vaak mogelijk.