Hondje lang loops...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Hondje lang loops...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:22

Zo, nu ga ik jullie eens om jullie mening/raad vragen...

Ik heb 2 Chihuahua's, Edi en Luna. Luna is ong. 17 weken, en Edi is ruim 11 maanden.

Nu is Edi 4 weken geleden voor het eerst loops geworden, toen bloedde ze nog niet, maar na 'n halve week begon ze ook te bloeden. Wat overigens heel normaal is, en ze houdt het allemaal perfect schoon.

Maarja, normaliter zijn honden zo rond de 2 weken loops, en dan niet meer, toch? Edi is nu dus al 4 weken loops, en ze bloedt 3,5 week. Ik weet niet of dit allemaal normaal is, het zal wel, aangezien je zelf ook heel onregelmatig ongesteld bent voor de eerste keer (en niet alleen de eerste keer soms ), dus ik wil jullie maar even vragen...

Wat vinden jullie ervan? Moet ik gewoon nog 'n tijdje afwachten en aankijken, de DA bellen, of zelf iets eraan doen?

We willen haar niet laten steriliseren, want als het nog wel goedkomt met haar pootje (lang verhaal, niets ernstigs en ze heeft er ook geen last van, maar hierdoor is het, zolang ze dit heeft, niet mogelijk met haar te fokken) dan willen we nog met haar gaan fokken...

Brand maar los.

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:44

de bloeding is zo ongeveer 3 weken. Vetrouw je het niet, contact opnemen met of een fokker of de dierenarts.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:50

kan hoor wat je zegt, gewoon goed in de gaten houden, en dat het geen stinkende uitvloeiing word, maar uh... ik heb je eerdere topic gelezen, en ermee fokken is natuurlijk zowiezo stom he... ookal heeft ze misschien straks zelfs geen last meer van haar knie, het is een erfelijke aandoening.. dus met zo'n hond moet je nooit fokken

Ellebel

Re: Hondje lang loops...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:23

Als het nog een week of twee aanhoud, of vies wordt of ze slomer wordt toch even naar de DA, er kunnen bijvoorbeeld cysten op haar eierstokken zitten.

Enne, ik neem aan dat Baroen het over patellaluxatie heeft, en ze heeft groot gelijk dat je met zo'n hondje niet moet fokken!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:28

Ellebel schreef:
Als het nog een week of twee aanhoud, of vies wordt of ze slomer wordt toch even naar de DA, er kunnen bijvoorbeeld cysten op haar eierstokken zitten.

Enne, ik neem aan dat Baroen het over patellaluxatie heeft, en ze heeft groot gelijk dat je met zo'n hondje niet moet fokken!

Ja, maar chihuahuapups leveren zo veel geld op

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:30

Citaat:
Ja, maar chihuahuapups leveren zo veel geld op

Sjongejonge daar was ik al bang voor ja.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:37

Ja dus? Als je een hondje hebt met Patella moet het niet eens in je opkomen om te gaan fokken.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:39

Nee hehe that's my point

Een patella is trouwens wel fijn om te hebben, een patellaluxatie minder (voel me een beetje mierenneukerig vandaag)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:45

Ellebel schreef:
Nee hehe that's my point

Een patella is trouwens wel fijn om te hebben, een patellaluxatie minder (voel me een beetje mierenneukerig vandaag)

Dan denk ik dat ik je reactie verkeerd begrepen heb? En ja, ben brak van stappen, dus had geen zin om dat hele woord te gaan typen

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:21

de hond van een vriendin van mij was wel 6 weken loops.. Ze zijn toen maar ff naar de dierenarts gegaan, maar er was niks aan de hand

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:07

Ellebel schreef:
Nee hehe that's my point

grinnik, dat zeg ik ook vaker, nou zonder patella is het een sneu hondje, als de patella luxeert is het nog erger

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 21:13

Haar vorige dierenarts had gezegd dat het misschien nog over zou gaan. Maarja, de DA waar we nu zitten had zelf al gezegd dat het 'huppelen' misschien over zou gaan en je er dus niks van zou merken, maar dat het gewoon niet meer 'wegging' zegmaar. Dus we zouden al niet gaan fokken. En zoals ook al gezegd is, maakt het niks uit dat het wat langer doorgaat.
Dankje in ieder geval.

*Reageer trouwens niet te erg op mij af zegmaar, over dat ik zei dat we misschien wel gaan fokken, want het was mij ook maar verteld. Ben ook nog "maar" 14...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:25

ChantiieY schreef:
Zo, nu ga ik jullie eens om jullie mening/raad vragen...

Ik heb 2 Chihuahua's, Edi en Luna. Luna is ong. 17 weken, en Edi is ruim 11 maanden.

Nu is Edi 4 weken geleden voor het eerst loops geworden, toen bloedde ze nog niet, maar na 'n halve week begon ze ook te bloeden. Wat overigens heel normaal is, en ze houdt het allemaal perfect schoon.

Maarja, normaliter zijn honden zo rond de 2 weken loops, en dan niet meer, toch? Edi is nu dus al 4 weken loops, en ze bloedt 3,5 week. Ik weet niet of dit allemaal normaal is, het zal wel, aangezien je zelf ook heel onregelmatig ongesteld bent voor de eerste keer (en niet alleen de eerste keer soms ), dus ik wil jullie maar even vragen...

Wat vinden jullie ervan? Moet ik gewoon nog 'n tijdje afwachten en aankijken, de DA bellen, of zelf iets eraan doen?

We willen haar niet laten steriliseren, want als het nog wel goedkomt met haar pootje (lang verhaal, niets ernstigs en ze heeft er ook geen last van, maar hierdoor is het, zolang ze dit heeft, niet mogelijk met haar te fokken) dan willen we nog met haar gaan fokken...

Brand maar los.

Gisteren wou je nog wel met haar fokken.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:42

ChantiieY schreef:
Haar vorige dierenarts had gezegd dat het misschien nog over zou gaan. Maarja, de DA waar we nu zitten had zelf al gezegd dat het 'huppelen' misschien over zou gaan en je er dus niks van zou merken, maar dat het gewoon niet meer 'wegging' zegmaar. Dus we zouden al niet gaan fokken. En zoals ook al gezegd is, maakt het niks uit dat het wat langer doorgaat.
Dankje in ieder geval.

*Reageer trouwens niet te erg op mij af zegmaar, over dat ik zei dat we misschien wel gaan fokken, want het was mij ook maar verteld. Ben ook nog "maar" 14...

Wordt dan op zijn minst eerst lid van de Nederlandse Chihuahua Club en laat je goed voorlichten door ervaren fokkers van dit ras.

Het is nu een populair ras en gek genoeg wordt voor honden zonder stamboom (waarvan de meeste niet eens lijken op een Chihuahua) meer geld gevraagd dan voor een pup die via de eisen van de rasvereniging wordt gefokt.

Als je hond patella luxatie heeft moet je er zeker niet mee gaan fokken. Jou teef kan er (nog wel) weinig last van hebben maar het is wel erfelijk en haar nakomelingen kunnen er wel goed last van hebben.
Met zo'n jong teefje moet je trouwens nog maar afwachten of ze er geen last van gaat krijgen in de toekomst.
Hebben beide hondjes goede schaargebitten? Hebben ze een stamboom? Hoe zwaar zijn ze? Zijn ze een aanwinst voor het ras?

Laat ze beiden eerst eens keuren op een clubmatch van de NCC (als ze papieren hebben tenminste) en wacht tot beiden minimaal anderhalf jaar oud zijn.

Heb je een foto van je Chi's? Ik ben er erg benieuwd naar.

Edit: foto's al gevonden

Dewi79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:46

Hoi,
Mijn hond is gemiddeld 3 weken loops, en dan tel ik va de eerste dag dat ze "bloedt".
Het kan zijn dat het de eerste keer dat ze loops is, langer aanhoudt, maar als je twijfelt zou ik je toch adviseren om de DA even te bellen, hij heeft er tenslotte voor doorgeleerd!

Succes!

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:45

@ThePast03: We zijn lid van de NCC, we hebben Edi van 'n ervaren fokker, ze is 'n echte raszuivere Chihuahua met stamboek, goed op gewicht, etc etc etc...

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:57

ChantiieY schreef:
@[*olduser*]: We zijn lid van de NCC, we hebben Edi van 'n ervaren fokker, ze is 'n echte raszuivere Chihuahua met stamboek, goed op gewicht, etc etc etc...

Dan gaat het helemaal goedkomen

Misschien komen we elkaar wel een keer tegen op de gezelligheidsdag of op een clubmatch.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:59

ChantiieY schreef:
@ThePast03: We zijn lid van de NCC, we hebben Edi van 'n ervaren fokker, ze is 'n echte raszuivere Chihuahua met stamboek, goed op gewicht, etc etc etc...

Maar mèt een erfelijke afwijking. En daar hoor je niet mee te fokken. Ook al heeft Edi er op een gegeven moment door spieropbouw geeen last meer van, de afwijking is er nog steeds en het blijft erfelijk.
Over die loopsheid zou ik me geen zorgen laten maken. Zou haar over een maand of 3 laten steriliseren als ik jullie was. Verkleint de kans op kanker en baarmoederontstekingen voor de hond zelf en zorgt ervoor dat ze die erfelijke afwijking niet verder kan verspreiden.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:02

gabyfedde schreef:
Maar mèt een erfelijke afwijking. En daar hoor je niet mee te fokken. Ook al heeft Edi er op een gegeven moment door spieropbouw geeen last meer van, de afwijking is er nog steeds en het blijft erfelijk.
Over die loopsheid zou ik me geen zorgen laten maken. Zou haar over een maand of 3 laten steriliseren als ik jullie was. Verkleint de kans op kanker en baarmoederontstekingen voor de hond zelf en zorgt ervoor dat ze die erfelijke afwijking niet verder kan verspreiden.

Als je haar andere topic leest zie je dat ze met het teefje met de afwijking niet gaan fokken maar met de andere hond.
Mits die tenminste helemaal gezond is als ze is uitgegroeid

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:09

ThePast03 schreef:
gabyfedde schreef:

Als je haar andere topic leest zie je dat ze met het teefje met de afwijking niet gaan fokken maar met de andere hond.
Mits die tenminste helemaal gezond is als ze is uitgegroeid

Maar in dìt topic heeft ze het over Edi met een afwijking waar ze misschien wel mee willen gaan fokken. Ik baseer mijn verhaal op de informatie uit dit topic en ga daarvoor niet alle topics van een TS na.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:11

gabyfedde schreef:
Maar in dìt topic heeft ze het over Edi met een afwijking waar ze misschien wel mee willen gaan fokken. Ik baseer mijn verhaal op de informatie uit dit topic en ga daarvoor niet alle topics van een TS na.

Ik lees alleen dat ze Edi van een ervaren fokker heeft en dat Edi een stamboom heeft, niet dat ze daarmee gaan fokken

Volgens haar andere topic gaan ze als het andere teefje volwassen is en aan alle eisen voldoet daar misschien mee fokken.
Geen idee of daar ook papieren bijzitten, maar dat kan ze zelf wel vertellen.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 22:27

Bij Luna zitten inderdaad ook papieren, ze komt ook van 'n ervaren fokker, met goede pa en ma. (Weet zo niet wie precies. )

Maar we zouden misschien met Edi gaan fokken, want het was nog niet zeker wát 't precies was en óf 't echt die erfelijke aandoening was. Gisteravond vroeg ik er nog naar voor de zekerheid, en bleek 't écht zo te zijn.
En ik geloof dat we haar inderdaad gaan laten steriliseren, maar is allemaal aan m'n moeder overgelaten, die regelt dat.

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:35

3-4 weken is heel normaal hoor het moet niet heel veel langer zijn

Ik adviseer je toch om met dit soort vragen naar de chihuahua-club.nl te komen, je leerd er heel veel bij! Want niet alles wat voor de gemiddelde hond van toepassing is, is voor toepassing van onze chi's