A.s. maandag dagje meedraaien bij DA! :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

A.s. maandag dagje meedraaien bij DA! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:45

Aanstaande maandag ga ik 'n dagje meedraaien bij de DA. Ik ben pas 14, en wil al sinds mijn 8e ofzo dierenarts worden. Nog steeds dus. Nu moest m'n moeder laatst met onze 2 Chihuahua's naar de DA voor inenten enzo, en heeft ze gezegd dat ik DA wilde worden. Toen vertelde een assistente daar dat het mogelijk was voor mij om een dagje mee te lopen! Dus dat is nu geregeld, en a.s. maandag ben ik daar om 10 uur, tot 5 uur als 't goed is. Heb d'r echt zin in! Ik hou jullie nog wel op de hoogte, en zal daarna vertellen hoe 't allemaal geweest is. Kan niet wachten!
Ik zit overigens in de 3e en doe gymnasium en 'k haal de laatste tijd goede cijfers, dus best wel kans dat ik ook dierenarts kan worden. 'k Wil gaan studeren in utrecht, maar als ik uitgeloot wordt wil ik 't denk ik in België proberen.

In ieder geval erg veel zin in maandag!

['k Geloof dat dit topic hier goed staat, zo niet moet hij maar verplaatst worden? ]

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:04

wat leuk meid! wou het vroeger ook altijd worden, maar kwam er bij de castratie van mijn pony achter dat ik niet zo heel goed tegen bloed kan . heb zelf ook gymnasium gedaan, maar vond het toch te zwaar vooral de derde. maar als het je lukt toppie

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:41

wat leuk! ik heb ook een keer twee weken meegelopen. Ik wilde ook altijd DA worden, maar kwam er in de derde achter dat ik te slecht ben in mijn exacte vakken, heel jammer!
Nu wordt ik juffie:)
hopen dat het bij jou wel lukt, heel veel plezier!

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:08

leuk voor je:)
Succes er mee!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:27

Leuk hoor! Ga je ook nog wat operaties zien?
Zelf heb ik ook al heel wat daagjes met verschillende dierenartsen meegelopen, echt hartstikke leuk en ook ontzettend leerzaam. Wees niet bang om vragen te stellen, dan is het des te leuker!

puccalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:40

Wat super leuk voor je, veel succes alvast.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:48

Dankje allemaal.
Ik hoop wel dat ik DA kan gaan worden, en de vakken die ik vooral nodig heb (biologie, natuurkunde, scheikunde, wiskunde) gaan ook best wel goed hoor. Veel beter dan bijvoorbeeld de talen... Al gaan grieks en (vooral) latijn erg goed. Maarja, ik doe hard mijn best, en heb nog gewoon geen énkele onvoldoende gehaald dit jaar. Ben één van de weinigen in m'n klas...

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:49

Ik weet niet of ik ook operaties ga zien, maar hoop 't wel, vind het interessant. Maarja, we zien wel.

Kytha

Re: A.s. maandag dagje meedraaien bij DA! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:51

Wat gaaf zeg, stiekem droom ik er ook welleens van..
maar helaas heb ik vmbo gedaan, dus dat zit er voor mij niet in..
Jij heel veel plezier, en veel succes!!

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:57

Gaaf joh! Het zou geen beroep voor mij zijn (kan ECHT niet tegen bloed en ingewanden enz.), maar ik wens je heel veel plezier!!

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:03

Dankje,
Ik kijk op tv héél vaak dierenprogramma's, waar ook veel dierenarts-"series" zijn. Of gewone ziekenhuisprogramma's. Kan er wel tegen, op tv in ieder geval, en heb ook wel 't een en ander meegemaakt waardoor ik weet dat ik er tegen kan. Gelukkig. Een ander meisje uit m'n klas wil ook dierenarts worden, zij is ook helemaal gek van dieren, dus we gaan 't samen proberen.
Maarja, als zij 't niet redt en ik wel, ga ik dus niet alles opgeven voor haar ofzo.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:26

Mazzel-meid schreef:
Wat gaaf zeg, stiekem droom ik er ook welleens van..
maar helaas heb ik vmbo gedaan, dus dat zit er voor mij niet in..
Jij heel veel plezier, en veel succes!!

En dierenartsassistente dan? Volgens mij is dat ook hartstikke leuk, die mogen ook nog best wat doen. Laatste keer dat ik bij een DA meeliep heeft de assistente een kater gecastreerd. Da's een relatief makkelijke ingreep.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:30

Idd, al doe je VMBO kan je wel assistente worden, dacht ik tenminste... Maarja, je kan daar maar eens even verdere informatie over zoeken, misschien dat dat iets voor je zou zijn. Eigenlijk ben je dan bijna-da. Toch ook erg leuk?

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:34

Hooiii

Wat leuk zeg! Ik heb het ook een keer gedaan ik had aan de dierenarts vertelt dat ik mijn spreekbeurt over de dierenarts zou houden dus toen mocht ik ook een dagje meelopen (dat was in groep 8 dus ik was iets van 11 ofzo ben nu 14) Ik vond het heel erg leuk en vooral heel leerzaam. Heb geen operaties gezien maar dat hoefde van mij ook niet zo. Is wel interessant uiteraard. Op het laatst werd er wel een kat ingeslapen en daar was ik niet helemaal op voorbereid dus daarvan moest ik wel even huilen enzo vooral omdat die mensen ook huilden. Mijn eigen katten kwamen trouwens ook nog langs. Oftewel ik vond het een geweldige dag hoop dat jij evenveel plezier hebt!!

p.s ik zit er nog over te dneken om dierenarts te wordne doe atheneum dus het kan wel ... maar ach heb nog 3 jaar om erover na te denken

xxx Carolien

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:58

@FenW: Nouja, je verdient er behoorlijk wat mee en je kan er dieren mee helpen, dus als je van dieren houdt en je wilt dieren helpen, en je hebt ook de káns om DA te worden (wsl heb jij dat want je doet gymnasium) dan zou ik die kans niet laten zitten. Maarja, als je iets anders leuk(er) vind moet je inderdaad wel goed nadenken, je kan niet zomaar iets worden omdat je het " wel leuk " vind.