konijn vol 'klitten' hulp gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

konijn vol 'klitten' hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 17:13

Heey Allemaal!
Ik heb even een vraagje, misschien hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie iets...
Ik heb vanaf de zomer een nieuw konijntje alleen het is nogal een pluizig beesje... Nu merk ik steeds dat er van die grote plakaten vacht vooral rond haar poten komen... het is echt niet normaal hoeveel (en hoe dik)!
Ik heb net wat geprobeerd weg te knippen maar dat ziet er echt niet uit eigenlijk En daarbij vind ik het ook best spannend om weg te knippen want je voelt bijna geen verschil tussen vacht en huid dus ik ben snel bang dat ik in de huid ga knippen ofzo.....
Kammen dat werkt voor geen meter want het zijn echt van die grote plakaten vacht die aan elkaar zitten...
Oja, mijn konijn zit buiten in een grote ren... ze mag niet naar binnen omdat mijn vader er allergisch voor is. Ik heb wel gehoord van een konijn scheren ofzo.. maar daar is het nu natuurlijk veel te koud voor! Dan zou ze dood vriezen denk ik!!
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!!

edit: op deze foto kan je de pluizige vacht een beetje zien... (rechter konijn)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4RR3SFJQ

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:17

ga er even mee naar de dierenarts, dan halen die het evt voor je weg en geven je de tips om het bij te houden..
en als je het weet, zorg dan dat je je konijn iedere week even goed kamt.
En ook anti klit spray wil vaak goed helpen.
(alleen voor de echte plakaten zit er weinig anders op dan afknippen/scheren)

voor het scheren en koudkrijgen, je haalt het er alleen bij zn pootjes af, niet z'n hele lijfje he!!
als ie lekker in het stro kan zitten is het geen ramp.

edit: zie net de foto. Dit is dus een konijn dat dus qua vacht goed bijgehouden moet worden en dus wekelijks (als het niet vaker is) even gekamd moet worden.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 05-01-06 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:18

geen idee! maar succes ermee!

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:18

misschien heeft die iets van angora-bloed?? die konijnen worden eens in de zoveel tijd geschoren.. misschien dat je toch de klitten weg moet knippen en dan bijhouden door af en toe te kammen??