Hond bijt hond en laat niet meer los

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charmotte

Hond bijt hond en laat niet meer los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:44

Gister was ik bij m'n vriend en opeens hoorden we 2 honden vechten, dus wij keken uit het raam. 1 hond (met zo'n varkenskop, ik weet niet hoe dat ras heet) had een boxer vast, en wou niet meer loslaten. (die boxer was van een kennis van m'n vriend). Ze riepen de hele tijd; los los!! Mahja dat had niet veel zin.. Die boxer was groter maar die deed niks, hij stond alleen maar stil, hij was ook helemaal van slag..
Ik zat echt van; geef die *piep*hond een *piep*trap tegen z'n *piep*kop 1 jongen met een ander hondje stond er echt bij te kijken

Toen na ong. 10 minuten (!!) liet die hond eindelijk los.
Ik was zo kwaad he, het liefst wou ik na buiten rennen en die eigenaar van die varkenskop aanvliegen mahja aan de andere kant.. wat kan hij eraan doen... maar je gaat me toch ook weer niet vertellen dat dit de eerste keer is dat die hond dat doet, dat is toch gestoord gedrag..
Die boxer z'n hele lip was in 2-en dus die is naar de dierenarts gegaan. Die man van die varkenskop heeft wel gezegd waar hij woont, maar die boxer liep los dus die is eigenlijk fout..

Ik weet niet wat jullie eraan hebben mahja wou het ff vertellen..

spatter

Re: Hond bijt hond en laat niet meer los

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:16

volgende keer een deken erop gooien , in het donker laten ze los om weg te komen
of een emmer water

ga er nooit zelf tussen zitten want dan ben jij de pineut!

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:22

ik hoop naturlijk niet dat je met "varkenskop" een stafford bedoelt, maar daarbij is bijna het enige wat helpt wurgen.
gelukkig heeft die uiteindelijk los gelaten.

en ik vind ook dat die eigenaar van die boxer eigenlijk fout is,meestal zie je het wel aankomen en dan had hij zijn hond dus terug moeten roepen.
maar ja wel sneu natuurlijk voor die boxer, hopelijk komt het weer goed met zijn lip

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:40

Ja idd gelukkig heeft die los gelaten.
Mijn hondje is gebeten door rottweiler hij liep los de mijne vast.
Ineens komt die rottweiler haar pakken om niets..
Ik sprong er tussen ik boog me over mijn hondje heen en de
rotweiler kon niet meer doen en rende terug naar zijn baas.
De vrouw zei nog dat die alleen maar wilde spelen..

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:24

Als een bullachtige hond bijt, slaan de kaken op slot, vandaar dat ze niet gelijk loslaten.

Bedoel je een Bull Terrier?

macholufjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:29

[b][i][u]Het is toch wel zielig......
Zo'n hondje bijten(hondje hond oke )
Maarja maar goed dat huij heeft losgelaten anders had het heel anders kunnen aflopen
Maarja de hond heeft losgelaten Jippiejj *o/*
kussieess

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:36

Als voorbeeld neem ik dit, in jouw geval was het boxer/bullterrier )

Ik heb 3 rottweilers gehad en helaas is de laatste nu ook overleden.
Probleem is niet zo gauw dat honden elkaar vermoorden, maar elkaar even tonen wie de sterkste is.
Een rottweiler ( waak en verdedigingshond ) is duidelijk sterker dan de gezelschaphond, komen ze elkaar tegen dan zal een normale hond zijn meerdere erkennen en dat ook tonen aan de ander en komt er geen gevecht.
Geeft de ander, misschien omdat hij gestoord gedrag heeft, nooit goed in een groep honden is geweest en sociaal gedrag heeft geleerd, zich in zijn houding niet onderdanig naar de andere dan komt er een conflict.
Schreeuwen en er omheen lopen maakt dat de vechtbaas zich gesterkt voelt en harder vastbijt want je bent de roedelleider en samen zijn we sterk denkt hij.

Deze hond ( de jouwe ) stond doodstil uit angst, dus had om de bijter ( als die geen halsband om heeft ) een riem gedaan en deze aantrekken zodat hij een verwurging voelt.
Hij zal een keer naar lucht moeten happen, moeten slikken en opent zijn kaken.
Soms zal je er niet bij kunnen komen, geef hem dan 1 gerichte trap tussen de voorpoten en de buik ( op de ribben dus )
Ademnood zal zijn deel zijn en vaak lopen ze dan ook puffend weg.
Is niet leuk, maar je wilt voorkomen dat jouw hond schade op loopt.

Is mij ook overkomen dat een gestoorde grote hond van achteren mijn rottweiler aanviel in zijn buik die niets meer kon doen dan stilstaan.
Een gerichte trap heeft voorkomen dat de buik kwam open te liggen.
( heb ik ook in mijn 25 jaar houden van honden moeten leren )
En loslopen is fout als het op de openbare weg is waar een aanlijngebod van kracht is of omdat je weet dat je een vechtersbaas hebt.
Maar soms doet men zijn hond losmaken omdat de andere los is en meer kans maakt.
Hoop dat hij met net zoveel vertrouwen andere honden zal benaderen en er geen gevolgen aan overhoudt.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:41

juno1 schreef:

Probleem is niet zo gauw dat honden elkaar vermoorden, maar elkaar even tonen wie de sterkste is.
Een rottweiler ( waak en verdedigingshond ) is duidelijk sterker dan de gezelschaphond, komen ze elkaar tegen dan zal een normale hond zijn meerdere erkennen en dat ook tonen aan de ander en komt er geen gevecht.
Geeft de ander, misschien omdat hij gestoord gedrag heeft, nooit goed in een groep honden is geweest en sociaal gedrag heeft geleerd, zich in zijn houding niet onderdanig naar de andere dan komt er een conflict.
Schreeuwen en er omheen lopen maakt dat de vechtbaas zich gesterkt voelt en harder vastbijt want je bent de roedelleider en samen zijn we sterk denkt hij.

Deze hond ( de jouwe ) stond doodstil uit angst, dus had om de bijter ( als die geen halsband om heeft ) een riem gedaan en deze aantrekken zodat hij een verwurging voelt.
Soms zal je er niet bij kunnen komen, geef hem dan 1 gerichte trap tussen de voorpoten en de buik ( op de ribben dus )

Is mij ook overkomen dat een gestoorde grote hond van achteren mijn rottweiler aanviel in zijn buik die niets meer kon doen dan stilstaan.
En loslopen is fout als het op de openbare weg is waar een aanlijngebod van kracht is of omdat je weet dat je een vechtersbaas hebt.
Maar soms doet men zijn hond losmaken omdat de andere los is en meer kans maakt.
Hoop dat hij met net zoveel vertrouwen andere honden zal benaderen en er geen gevolgen aan overhoudt.

dit zijn hele goede tips, waar ik zeker wat aan heb (heb een jacky met de neiging om andere aan te vallen). ik hou mijn honden dan ook aangelijnd tot we op een stuk zijn waar nooit iemand komt.

snap niet dat de eigenaar niet ingreep

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:57

Ik vind het altijd nogal wat, en ik denk dat de 1e hond die het in zijn hoofd haalt éen van mijn cockers te grijpen, echt nog niet jarig is.
Ik denk echt dat ik dan in staat ben die hond te 'killen' of heel veel pijn te doen, het spijt me zeer, maar ik geloof dat ik dan echt doordraai.

Ik ben echt weg van heel grote 'enge'honden, als Doberman's, bordeauxdogs, staffords etc, maar no way dat eentje zich vergrijpt aan mijn flapoortjes hoor. Geen enkele hond trouwens. Zijn mijn kindjes

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:21

zo denk ik ook over mijn honden

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:30

ik lees dat er meerder mensen zijn die zeggen: als ze mijn hond aanvallen kan die hond lachen!
maar inprincipe kan de hond er ook niks aan doen, vaak zijn het honden die een kronkel in de kop hebben (zo noem ik het maar even)
zelf heb ik ook zon hond gehad die alle andere honden aanviel, en het water gooien tot staart trekken werkte dan echt niet!
maar om nou een hond zo toe te takelen vind ik ook wat overbodig(al kan ik het mij heel goed indenken! zo is het niet)

juno1 schreef

toch moet je hier heel erg mee uitkijken (mijn mening) omdat het hart van een hond erg ver naar voren zit en je hem zo dus erg kan raken! met alle narigheid van dien...
ik denk dat je daar niet bij geholpen bent als je dit een andere hond aandoet..?

en idd het aanlijnen is ook een wet...

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:38

Wat was de oorzaak van dit incident? Weet je dat?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:46

jaren geleden toen ik nog in mijn flatje woonde,toen werd ik wakker door gegil,een vrouw die altijd parmantig met 2 loslopende witte herders haar rondje maakte,was iemand tegen gekomen met een akita inu,deze hond was altijd aangelijnt,maar 1 herder had die hond aangevallen,die akita slachtte de 2 herders zo ongeveer af,iedere keer als ie los was,viel 1 uitgeruste herder de hond weer aan,en zo bleven ze vechten,de akita won,hij heeft 1 herder bijna dood gebeten de ander was zwaar gewond... en ik moet zeggen,ik heb hier een roedel honden,en ook deze vechten welens,en flink ook!!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:49

Wat naar zeg, gelukkig liet die los, maar tis nooit leuk om zoiets te zien.

Ik heb een jack russel en die is erg dominant. Eerst rent ie heel enthousiast op een hond af, staart kwispelend als een propellor en dan komt het hoor, vechten als een idioot als het een reutje is. Nou loop ik altijd aangelijnd, behalve op de hei als er haats niemand loopt, te bang dat ik ellende krijg. Nu is het gefal dat mijn jack aangelijnd helemaal niet leuk is en juist dominanter word naar andere honden, vooral als deze loslopen en op hem af komen. Wat logisch is natuurlijk, maar mijn hond gromt, word vervolegsn aangevallen door een Husky die losliep en ik mag naar de DA, tig hechtingen..terwijl ik keurig mn hond aangelijnd had om juist dit gezeik te voorkomen.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:21

Je hebt nog mazzel dat ie los gelaten heeft.
Als die eenmaal de kaken op slot hebben .

Daarom mag ik zulk soort honden dus ook niet

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:26

een bull terrier kan gewoon loslaten hoor...geen probleem...

weet je,er is bekent bij een pittbull,dat de kaken door de adrenaline verkrampen,hierdoor kan de hond niet meer loslaten,dit heeft ook te maken met de anatomisch gevormde kaken en schedel.

aangezien de bullterrier een totaal andere bouw van kop heeft,kan deze dus gewoon loslaten.

als iedereen nu eens zijn les leert voordat er wat geroepen wordt,zullen er een hoop misverstanden uit de wereld verdwijnen,over bep. honden rassen.

zou ook fijn zijn ,als mensen wisten over welk ras ze het hebben,en niet zomaar een dier een naam te geven,omdat dat wel zal kloppen in het verhaaltje..

zo is niet elke zwarte een surinamer ,en niet elke blanke een hollander..

verdiep je in honden,of heb het anders over 2 honden,en suggereer er geen naam bij,die een ras wederom terecht/onterecht in een kwaad daglicht stelt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:41

juno1 schreef:

Duidelijk dat jij veel ervaring hebt met honden!
Weet je waar ik me altijd aan erger? Aan mensen met een Hyperjackrussel aan een uitschuiflijntje... Ik heb een kruising Rottweiler Franse Briard die door haar geschiedenis erg onzeker is m.b.t. andere honden. Vooral honden die groter zijn dan haar. Als ze dan een hond ziet die kleiner is maakt ze zich erg stoer en als ze de kans krijgt springt ze er blaffend op af. Het effect is meestal dat de kleinere hons piepend aan de haal gaat en dan heeft ze het helemaal naar haar zin...succes! Dus er heel hard blaffend achteraan. Ze heeft nog nooit gebeten in de 9 jaar dat ik haar heb en dat zal ze ook niet zo gauw doen. Maar de eigenaren van kleine hondjes schrikken wel vaak van dit gedrag. Als een klein hondje gewoon blijft staan, of terugblaft dan laat onze hond zich onmiddellijk op haar rug vallen en toont zich onderdanig...het is zo'n watje.
Maart wat ik nu regelmatig meemaak: als ik iemand met een kleinere hond tegenkom die aangelijnd is, dan lijn ik mijn hond ook aan. Ik laat haar "down" liggen naast mij, aan de kant waar de kleine hond niet zal passeren. Ik maak haar dus kleiner, want als ik er gewoon langsloop dan zal ze heel hard gaan blaffen en zich heel dominant maken...dit is ook weer een erfenisje van haar vorige tehuis wat we er nooit helemaal uitgekregen hebben (ze was twee toen we haar kregen) en je begrijp het al...dan heb je de poppen aan het dansen met de eigenaren van kleine honden. Dus neem ik mijn hond onder commando en maak ik haar klein door haar te laten liggen met "down en blijf" .
En wat er dan vaak gebeurt met met name mensen met een Jack Russel aan een uitschuiflijntje is zoooo superirritant! Ze komen aanlopen: ach...kijk eens...die hond luistert goed....knap hoor...en vervolgens laten ze hun jackie uitschuiven die dan heel dominant op onze hond afkomt en onze hond bespringt...tja...en dan reageert ze meestal wel heftig, want ze voelt zich heel zwak dan.....en dan krijg ik weer op mijn kop!
Mensen aanspreken helpt soms...maar meestal niet is mijn ervaring....
Gelukkig zijn er ook mensen met kleine honden die het wel snappen en die geoon doorlopen....
Sorry...moest dit even kwijt...

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:43

e zegt zelf al dat de boxer los liep,en de *varkenskop*(wat een zielige benaming)aan de lijn!

Heeft de boxer niet geluisterd toen zijn baas hem terug riep dan?

Als mijn honden aan de lijn zitten en er komt er eentje opaf,is dt gewoon heel irritant!

Dus vraag me af wie er hier nu fout was?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

Patricia20, ik weet inmiddels uit ervaring dat je op het moment dat dit je overkomt echt niet hard schopt.
Je staat te trillen op je benen, je schreeuwt meestal tegen de eigenaar van de andere hond die niet aktief zijn eigen hond grijpt of terug roept.
Maar de schade die jouw hond ( klein of groot ) na afloop heeft is geen pretje.
Sommige honden zijn nou eenmaal niet opgevoed, hebben geen baas als roedelleider en laten ze maar hun eigen gang gaan, met als resultaat dat de hond steeds verder gaat in zijn foute gedrag.
Want na de aanval op een andere hond wordt deze niet gestraft, en weet die andere hond ook niet dat hij fout was.

In de tijd met de vele pittbuls ( die voor mijn rottweilers vanwege hun kaken wel een bedreiging waren ) en die ook in mijn omgeving waren en losliepen of getraind werden door aan boomtakken te hangen ( kaken trainen op vasthouden ) had ik dit al eens voorgelegd aan de eigenaren daarvan.
Hoe los je zo iets op waar dan hun reactie op was, gooi ze beide in de gracht ( dat is namelijk waar de honden rondom meestal worden uitgelaten ) en die pittbul moet wel loslaten anders verzuipt hij.
Voorgelegd aan mijn dierenarts, die dus zei 'als je geen gracht hebt moet je wat anders, dus geef hem een gerichte trap op die ribben,
En nadat ik dat dus had gedaan bij die andere hond snakte hij wel naar lucht.
En geloof me, ik heb drie maal moeten schoppen omdat ik uit gevoel naar dat dier geen kracht kon zetten, trilde op mijn benen en het meer op een aai leek dan dat er kracht achter zat.
Die ribbenkast beschermd de organen goed, je trap is nooit zo hard dat je ze breekt omdat ze kunnen mee veren.
Want je loopt niet met het gevoel dat je een hond in elkaar gaat trappen ( je roept het wel op dit moment) maar als je het overkomt ben je zo slap en trillerig en in paniek dat je de kracht ontbreekt om fataal te worden.

In een grote stad lapt iedereen de wet aan zijn laars, of je nou op afstand al vraagt of ze hun hond willen aanlijnen omdat jouw hond aan de lijn agressief kan zijn, ( versterkt zijn gedrag omdat die samen met de roedelleider is ) en dan krijg je allerlei opmerkingen te horen als dat jouw hond gestoord is.
Maakt niet uit of je hem nou aan de lijn hebt uit voorzorg, of omdat jij vindt dat je de regels na leeft of omdat je weet dat jouw hond het onderspit gaat delven,de ander blijft ten alle tijden fout.
We lopen nu met 2 kleintjes, een oudje en een jackR met verleden.
Verschil is dat niemand zijn hond aanlijnt ( want ze hebben er niets van te duchten ) en als ik met de rottweilers liep ( aangelijnd ) men snel de hond vasthield en zelfs in paniek riep 'houd u ze wel goed vast'
( geldt hetzelfde voor de branieschoppers in de buurt, paniek als je met zo'n hond loopt maar die kleintjes schoppen we gerust dood )

Helaas is de mentaliteit er de laatste jaren niet op vooruit gegaan, iedereen doet maar wat die zelf wil, rekening houden of respect is er niet meer bij.
Maar dit terzijde

heksie77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:00

geen leuk verhaal
weet je hoe het verder is afgelopen met die boxer want die werd tog gebeten??
kzou het zelf nie willen zien vind ik altijd zo sielig

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:55

mijn honden vechten ook vaak

water help niet bij die van mij maar bij ons nemen gewoon 2 mensen elks een hond bij het nekvel en een 3de persoon trapt op hun bek.

toen ik alleen thuis was had ik geen hulp dus heb ik met mijn ijzeren hondenketting ze uit elkaar geslagen.
en geloof mij, ze vechten nu niet meer zo vaak

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:03

@tessyke: leuke manier van met je honden omgaan.
de volgende keer kan je misschien eens proberen ze op te voeden in plaats van ze te trappen en te slaan.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:16

branco: mijn ene hond is in staat om mijn andere dood te bijten dus ik haal ze liever uiteen dan dat ik mijn andere hond zie doodgebeten worden

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:17

dat is te begrijpen,maar het lijkt me dat dat ook op een andere manier moet kunnen

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:19

denk je echt dat we niets anders hebben geprobeerd in het begin?
water helpt niet, stem helpt niet, nekvel nemen helpt niet,....
dan lijkt dit mij toch wel de enige oplossing bij mijn honden.
zelfs als we ze met geweld uiteen proberen te halen is het moeilijk