Vachtverzorging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke17

Vachtverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 01:32

hallo ik heb even een vraagje, hoe moet je een kortharige hond bijvoorbeeld de weimaraner showklaar maken of trimmen. Hoe kun je het beste de vacht verzorgen? En heeft de kortharige hond ook nog specifieke behoeften bij de vachtverzorging??

groetjes lilian

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 01:35

help!

Nannes

Re: Vachtverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:36

Ik heb een duitse staande korthaar. wij borstelen hem gewoon met een rubber borstel 1 keer in de week en wanneer hij in zijn verhaarperiode zit bijna iedere dag. we gaan er voor de rest nooit mee naar shows ofzo. We wassen hem wanneer hij weer begint te stinken or wanneer meneer lekker door de blubber heeft lopen rennen. met een gewone shampoo van het eigen merk van de dierenwinkel. ruikt hij weer lekker naar een dennenbos.
De laatste tijd doen we ook zeewier door zijn voer en daar gaat hij ook heel mooi van glanzen

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:38

als je er mee wil gaan showen,dan zal dat wel uitgelegt worden, verder hebben kortharige honden niet zo veel vachtverzorging nodig als langharige honden.
een kortharige moet wel elke week minimaal gekamt worden, verder heeft het voer een grote invloed op de vacht...

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 01:39

Oké bedankt...

Maar ik las wel net dat de kortharige rassen niet verharen in periode,s maar gewoon het hele jaar door haar verliezen?!

En ik wil niet showen maar probeer een soort boekje te maken over alle vachtsoorten en hun specifieke verzorging

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:42

Hij verliest ook wel het hele jaar door haren, maar sommige periodes (voorjaar en najaar) gewoon wat meer.

@patricia20: ik heb net ff in je profiel gekeken. je puppy is echt een schatje hoor ik zag vandaag zijn volle zusje, die ziet er ook al zo leuk uit

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:43

Als het goed is had ik ook nog ergens een stukje op me pc staan over de vachtverzorging van een dogo canario. ik zal hem even opzoeken.
is ook een kortharig ras.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:45

hier een stukje over die dogo:

Verzorging:

De Dogo Canario heeft een korte vacht zonder ondervacht die weinig
onderhoudt vergt. 1 maal per week borstelen met een rubber borstel
is voldoende. Daarna opwrijven met een vochtige zeem of doek en de
hond ziet er weer puntgaaf uit. Doorgaans verhaard dit ras 2 x per
jaar, borstel dan een week lang elke dag en u bent van de haren af.

ik weet niet of je hier wat aan hebt.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 01:47

Thanx! ik heb er zekers wat aan!

Het rare alleen is dat het mij niet duidelijk wordt of de hond nou getrimd wordt voor de tentoonstelling of show of nou juist showklaar gemaakt wordt en hoe ze dat dan doen kan er nergens wat over vinden.

Maar bedankt voor je info!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:52

ik denk dat er vooreen hondenshow niet echt veel voor kortharige honden in model te brengen valt

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:44

Lydian schreef:
Thanx! ik heb er zekers wat aan!

Het rare alleen is dat het mij niet duidelijk wordt of de hond nou getrimd wordt voor de tentoonstelling of show of nou juist showklaar gemaakt wordt en hoe ze dat dan doen kan er nergens wat over vinden.

Maar bedankt voor je info!

bij een korthaar valt weinig showklaar te maken qua vacht, tuurlijk zorgen dat de hond schoon is, soms eventueel de voetjes wat bij knippen ( sommige korthaar rassen hebben wel eens wat uitstekende haren aan de voeten)

zorgen dat de oren mooi schoon zijn, nagels geknipt ( of iig geen erg lange nagels) schoon gebit..