oliefandstanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

oliefandstanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:49

gisteravond pakte ik mijn konijntje op.
en voelde ik dat hij super mager is.
(ik voer hem elke avond)
ik schrok er van veel voer lag er niet meer dus hij had wel gegeten.
ook krijgt hij elke dag hooi, omdat het zo koud is.
vanochtend ff gekeken of hij nog leefde.
jah hoor hij leefde gelukkig nog.
maar al zijn eten was op.
en ik gooide er wat in en hij begon direct te eten.
ik vond het erg raar zo mager maar toch veel eten.\
ik dacht misschien licht het aan het weer, erg koud dus moet hij zich goed vol eten. maar dat was het dus niet ik hoorde hem raar smakken dus pakte hem op.
ik dacht laat ik eens naar zijn tanden kijken.
ik schrok me dood.
zo lang gewoon zielig
snik dat ik dat mijn konijn laat over komen....

ik had 2 a 3 weken geleden zijn tanden bekeken toen waren ze goed.
ik doe nammelijk opleiding dier, en we hadden het net over die etanden gehad. ze zijn dus in 2 weken zo groot geworden.
en dat magere is echt net 2 a 3 dagen want 2e kerst dag liep het konijn in de kamer en toen voelde hij goed.

daarom zet ik dit op bokt. ik zou niet willen dat dit meer mensen over komt.
vanmiddag ga ik naar een dierenwinkel kijken of ze de tanden kunnne knippen. mijn konijn is nu 5 jaar. is dus ook niet de jongste meer.
moor zo'n dood verdient hij niet.
het was een geweldig beesje.
maar als hij er zo onder lijd, hij is brood mager.
dan moet ik hem laten in slapen.
is voor hem beter.

het ergste vind ik nog dat dit mij over komt.
ik wil graag met dieren gaan werken.
en nou ik verwaarloos mijn eigen konijntje.

ik wou hier nog foto's bij zetten maar die komen binnen kort wel.
sorry voor het vehaal.
moets het kwijt,

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:59

"het ergste vind ik nog dat dit mij over komt."

Volgens mij is het erger voor het konijntje?

Nou goed, hopen dat het tanden knippen kan.
En hooi hoeven ze niet omdat het koud is, maar omdat ze dat altijd moeten.

Chichiba

Re: oliefandstanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:04

Haiii...arme nijn...
Ik zou voor de zekerheid toch even naar de dierenarts gaan ipv de dierenwinkel...Dan kan de dierenarts meteen ook even naar zijn kiezen kijken...Omdat zijn tanden doorgegroeid zijn kan het een sneeuwbaleffect hebben...zijn kiezen kunnen dan ook door gaan groeien door niet genoeg slijtage...

Sterkte met je nijn...

Zoiets kan altijd gebeuren...zolang je maar zeker weet dat HIJ het voer opeet (weet niet of hij buiten zit?) en niet een muis ofzo...
Oh en Veirl. zegt...hooi hebben ze vooral nodig als ruwvezel...dus ook om de tandjes te slijten...niet alleen voor de warmte dus...

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:29

ik weet wel dat ze hooi altijd nodig hebben heeft hij ook altijd.
alleen als het koud is krijgt hij extra veel. om zich warm te kunne eten.
en dat van "het ergste vind ik nog dat het mij over komt"
dat bedoel ik, ik leer voor iets met dieren dus ik moet toch ook beter voor mijn knijn zorgen snapje.
het is natuurlijk heel zielig voor mijn knijn.
Chchiba: dankje voor je info,

hoe oud worden knijnen eigenlijk????
ik weet tussen de 5 - 8 maar is dat ook zo?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:32

olifanten tanden word heus niet zijn door hoor
Ik heb jaren voor een nijntje gezorgd die het ook had,
ik heb gewoon geleerd om ze zelf af te knippen...
Super makkelijk om te doen, kan iedereen...
En dat nijntje is er uiteindelijk 13 mee geworden (had het al van jongs afaan)

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 16:38

ik ben net terug,
heb de tanden laten knippen.
ze waren best lang maar het viel nog mee zijden ze.
ik heb direct een knaagsteen er bij gekocht en ga zijn tanden nu om de 3 weken controleren en anders ga ik ook leren knippen zou wel makkelijk zijn.

ik dacht dat mijn konijn dood ging omdat hij zo ontzetten mager is.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:48

Knaagstenen zijn heel slecht...NIET geven aan je konijn...(zoek maar eens in het forum...staan meerdere berichten over) ze kunnen hier juist ziek van worden en nietstenen door krijgen...Ze hebben de mineralen niet nodig en de tanden slijten en niet op...Je kunt beter gewoon veel goed hooi geven (daar slijt het op) en eventueel wilgen of fruitboom takken...Als de tanden een verkeerde stand hebben waardoor ze niet op elkaar slijten...is er nog een mogelijkheid ze te laten trekken...Mits de kiezen wel goed zijn natuurlijk...
Sterkte met je nijn...

Groetjes Barbara

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:47

is dat echt zo van die knaagstenen..
bah zeg dan heb ik er net weer geld aan lopen uit geven en dan geef ik nog vergiff is dat echt zo erg

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:55

Sorry...het is echt zo slecht...

Geef je konijn NOOIT EEN KNAAGSTEEN of LIKSTEEN. Het begint nu pas langzaam tot dierenwinkels door te dringen dat deze stenen zelfs ONGEZOND zijn !!!

Dit hierboven heb ik van de site van Bunnybin afgeplukt...

Knaag- of likstenen
Deze stenen bevatten een hoog percentage toegevoegde calcium. Konijnen hebben een afwijkend calciummetabolisme, waardoor een te veel aan ingenomen calcium direct voor blaasproblemen kan gaan zorgen. Een teveel aan calcium wordt niet door het lichaam opgenomen maar direct via de urine uitgescheiden, en slaat vaak op de blaaswand neer als een soort zand. Dit blaasdrab kan al voor grote problemen zorgen (niet kunnen plassen etc.) Ook kunnen zich stenen vormen die pijn bij het plassen veroorzaken, en voor blaasinfectie kunnen zorgen. Regelmatig moet bij konijnen een blaasoperatie uitgevoerd worden om blaasdrab of stenen, door voeding gevormd, te verwijderen. Knaag- of likstenen zijn daarom TABOE voor konijnen.

en dit van konijnen.nl

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:58

zucht na aanleiding van het vorige topic over knaagstenen heb je me reactie niet gezelezen?!? je verspreid hier wel eninge paniek over knaag-likstenen die onterecht is niet geheel maar groetendeels wel! en je moet niet alles aanemen wat op een site staat. mischien zijn de tanden van je konijn aangeboren op oudere leeftijd krijgen ze dan last en moeten ze ingeslapen worden sorry ik weet niet of het zo is bij jou konijn maar anders moet je even na de da

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:58

Chichiba schreef:

Geef je konijn NOOIT EEN KNAAGSTEEN of LIKSTEEN. Het begint nu pas langzaam tot dierenwinkels door te dringen dat deze stenen zelfs ONGEZOND zijn !!!

Knaag- of likstenen
Deze stenen bevatten een hoog percentage toegevoegde calcium. Konijnen hebben een afwijkend calciummetabolisme, waardoor een te veel aan ingenomen calcium direct voor blaasproblemen kan gaan zorgen. Een teveel aan calcium wordt niet door het lichaam opgenomen maar direct via de urine uitgescheiden, en slaat vaak op de blaaswand neer als een soort zand. Dit blaasdrab kan al voor grote problemen zorgen (niet kunnen plassen etc.) Ook kunnen zich stenen vormen die pijn bij het plassen veroorzaken, en voor blaasinfectie kunnen zorgen. Regelmatig moet bij konijnen een blaasoperatie uitgevoerd worden om blaasdrab of stenen, door voeding gevormd, te verwijderen. Knaag- of likstenen zijn daarom TABOE voor konijnen.

en dit van konijnen.nl

Je verspreid onodige paniek! lees vorig topic maar na BTW bij ons in de dierenspeciaalzaak dringt echt niks door hoor en geloof me we zijn één van de betere en ja er is dus controle op de producten ook knaag en likstenen

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:15

Chichiba schreef:

Knaag- of likstenen

en dit van konijnen.nl

Klinkt allemaal heel leuk hoor dat je het over hebt genomen van faniek weet je er zelf wel wat van af?! maar goed de meeste konijnen hebben een liksteen om het calcuim/zoutperecentage op peil te houden ze likken dan ook niet de hele dag aan die steen maar af en toe een enkele keer als konijnen de hele tijd door likken is er dus iets mis met de calcium/zout percentage in het lichaam van het konijn. Je moet dan dus suplementen gaan geven als het konijn zelf te weinig stoffen aanmaakt. Ook kan het zijn dat je een ander dieet moet maken dat wil zeggen het voer en dus ingredienten wijzigen en de ontbrekende elementen toevoegen.

Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat een konijn in gevangenschap een lik en knaagsteen nodig heeft. In de natuur krijgen ze dit vanzelf maar in gevangenschap niet dat moet jij ze dus aanbieden.

Er zijn likstenen in de omloop die idd een teveel calcium zouden bieden. Maar wees gerust de lik en knaagstenen van o.a vitakraft zijn helemaal in orde dus die kun je sowieso aanschaffen voor je bunny.

Mensen de knaagsteen is heel belangrijk omdat een konijn zijn tanden moet kunnen afslijten dit door middel van de knaagsteen! De liksteen is ook van essentieel belang.

Vriendelijke groeten lilian voor verdere vragen stuur me even een pm

Hamsterwatten is een organisch (natuurlijk) product en wordt dus gewoon verteerd no worry,s en als het daadwerkelijk slecht was lag het echt niet in de winkel en geloof me producten worden wel degelijk goed getest weet er zelf alles van en als iets op welke manier dan ook schadelijk is wordt het direct uit de handel gehaald en aangepast of natuurlijk niet in de handel gebracht

Dat de dierenwinkels het nu eindelijk door hebben slaat ook nergens op want je neemt iets over van faniek die kwam er mee en jij copiert het weer van een site...

De betere dierenwinkels hebben ook product controle daaronder vallen dus ook knaag-likstenen etc.

En ik geloof niet dat blokje of beter gezegd het konijn van blokje hier wat aan heeft... die moet gewoon met haar bunny na de da gaan en meid als jij de tanden 2 a 3 x controleert dan groeien ze wel erg snel in zo,n korte tijd mischien dat je er niks aan kon doen! Zo wel dan moet je er de volgende keer beter opletten... Waar doe je je opleiding eigenlijk?

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:29

Lydian schreef:
Chichiba schreef:

Knaag- of likstenen

en dit van konijnen.nl

Klinkt allemaal heel leuk hoor dat je het over hebt genomen van faniek weet je er zelf wel wat van af?! [b] maar goed de meeste konijnen hebben een liksteen om het calcuim/zoutperecentage op peil te houden ze likken dan ook niet de hele dag aan die steen maar af en toe een enkele keer als konijnen de hele tijd door likken is er dus iets mis met de calcium/zout percentage in het lichaam van het konijn. Je moet dan dus suplementen gaan geven als het konijn zelf te weinig stoffen aanmaakt. Ook kan het zijn dat je een ander dieet moet maken dat wil zeggen het voer en dus ingredienten wijzigen en de ontbrekende elementen toevoegen.

Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat een konijn in gevangenschap een lik en knaagsteen nodig heeft. In de natuur krijgen ze dit vanzelf maar in gevangenschap niet dat moet jij ze dus aanbieden.

Er zijn likstenen in de omloop die idd een teveel calcium zouden bieden. Maar wees gerust de lik en knaagstenen van o.a vitakraft zijn helemaal in orde dus die kun je sowieso aanschaffen voor je bunny.

Mensen de knaagsteen is heel belangrijk omdat een konijn zijn tanden moet kunnen afslijten dit door middel van de knaagsteen! De liksteen is ook van essentieel belang.

Vriendelijke groeten lilian voor verdere vragen stuur me even een pm

Hamsterwatten is een organisch (natuurlijk) product en wordt dus gewoon verteerd no worry,s en als het daadwerkelijk slecht was lag het echt niet in de winkel en geloof me producten worden wel degelijk goed getest weet er zelf alles van en als iets op welke manier dan ook schadelijk is wordt het direct uit de handel gehaald en aangepast of natuurlijk niet in de handel gebracht

Dat de dierenwinkels het nu eindelijk door hebben slaat ook nergens op want je neemt iets over van faniek die kwam er mee en jij copiert het weer van een site...

De betere dierenwinkels hebben ook product controle daaronder vallen dus ook knaag-likstenen etc.

En ik geloof niet dat blokje of beter gezegd het konijn van blokje hier wat aan heeft... die moet gewoon met haar bunny na de da gaan en meid als jij de tanden 2 a 3 x controleert dan groeien ze wel erg snel in zo,n korte tijd mischien dat je er niks aan kon doen! Zo wel dan moet je er de volgende keer beter opletten... Waar doe je je opleiding eigenlijk?

Ik weet niet waar jij het over hebt (vet gedrukt) maar ik heb dit van niemand overgenomen...Ik heb hier zelf ervaring mee...(en dacht dit duidelijker te kunnen maken met de info van de sites) Ik snap niet dat je zomaar iemand beschuldigd...Vooral zo doorgaan...Maar ik weet er zelf wel degelijk wat vanaf...zoals ik schrijf heb er ervaring mee...Maar goed niemand lijkt op BOKT meer verder te kijken dan hun neus lang is...Ik denk iemand te kunnen helpen met mijn ervaringen...Ach als jullie het toch allemaal beter weten...

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:25

Sorry hoor, maar wat je nu weer zegt... je copiert alles van een andere site en zegt vervolgens dat je het zo duidelijker probeert te maken...je zegt bijna niks zelf ten 2de wat je zegt is een nabootsing van van wat faniek zei. Ten 3de ik beschuldig je niet maar het zijn gewoon de feiten... en wat heeft zei nou aan deze info ze moet gewoon na de DA gaan op mij komt het over als een paniekverhaal wat verspreid wordt en meerdere mensen o.a. jij nemen precies hetzelfde stukje tekst over van een of andere site?! wat trouwens ook plagiaat plegen is. En ik kijk niet verder dan me neus lang is... sorry hoor maar ik had een verhaal wat ik uit eigen verhaal en ervaring vertel hierboven en niet van een site dat is pas bekrompen! je doet zelf ook alsof je heel wat bent trouwens...

Welke opleiding die je nu dan? welke klas en school?! voor dit soort onderwerpen als ingredienten in voer verreist toch enige ervaring om dingen mogen te zeggen en te kunnen vaststellen. Zoals het product ontleden en te kijken hoe een dier er op reageert.

Niet alle knaag+likstenen zijn verkeerd... je moet alleen weten welke

Maar goed blijkbaar ben JIJ de expert?! dus praat vooral lekker verder deze bullshit is trouwens ook nog eens off topic... want je begint over knaagstenen terwijl blokje een probleem heeft met haar konijn je begint hierover 5 minuten nadat faniek een topic daarover opende over knaagstenen en hun al dan wel niet goede of slechte eigenschappen.

Zeur lekker verder zo kom je er wel.... of het gewaardeerd wordt is weer een ander verhaal

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:44

Lydian schreef:
Sorry hoor, maar wat je nu weer zegt... je copiert alles van een andere site en zegt vervolgens dat je het zo duidelijker probeert te maken...je zegt bijna niks zelf ten 2de wat je zegt is een nabootsing van van wat faniek zei. Ten 3de ik beschuldig je niet maar het zijn gewoon de feiten... en wat heeft zei nou aan deze info ze moet gewoon na de DA gaan op mij komt het over als een paniekverhaal wat verspreid wordt en meerdere mensen o.a. jij nemen precies hetzelfde stukje tekst over van een of andere site?! wat trouwens ook plagiaat plegen is. En ik kijk niet verder dan me neus lang is... sorry hoor maar ik had een verhaal wat ik uit eigen verhaal en ervaring vertel hierboven en niet van een site dat is pas bekrompen! je doet zelf ook alsof je heel wat bent trouwens...

Welke opleiding die je nu dan? welke klas en school?! voor dit soort onderwerpen als ingredienten in voer verreist toch enige ervaring om dingen mogen te zeggen en te kunnen vaststellen. Zoals het product ontleden en te kijken hoe een dier er op reageert.

Niet alle knaag+likstenen zijn verkeerd... je moet alleen weten welke

Maar goed blijkbaar ben JIJ de expert?! dus praat vooral lekker verder deze bullshit is trouwens ook nog eens off topic... want je begint over knaagstenen terwijl blokje een probleem heeft met haar konijn je begint hierover 5 minuten nadat faniek een topic daarover opende over knaagstenen en hun al dan wel niet goede of slechte eigenschappen.

Zeur lekker verder zo kom je er wel.... of het gewaardeerd wordt is weer een ander verhaal

Ik snap echt niet waar jij het over hebt...

Blokje zegt Bericht Onderwerp: Re:

ik ben net terug,
heb de tanden laten knippen.
ze waren best lang maar het viel nog mee zijden ze.
ik heb direct een knaagsteen er bij gekocht en ga zijn tanden nu om de 3 weken controleren en anders ga ik ook leren knippen zou wel makkelijk zijn.

ik dacht dat mijn konijn dood ging omdat hij zo ontzetten mager is.

Er staat duidelijk in de tekst dat zij een knaagsteen heeft gekocht (goed lezen?) vandaar mijn reactie...Niet offtopic dus...en Mijn 1ste reactie (heb je die ook niet gelezen?) was dat ze naar de dierenarts moet gaan...

Ik ben dom...mijn reacties doen er niet toe...ik ben heel bekrompen en heel wat!...Ach ja...doe zelf niet zo zielig en onvolwassen...

Ik ben hier weg...Mensen van BOKT zoeken OORLOG...blijkbaar

Sorry Blokje dat het zo moet aflopen...

Sterkte met je nijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:02

Wat maakt het uit of het wel of niet van Faniek komt.

Als de tekst toch goed is, maakt het toch niet uit of de een of de ander het plaatst.

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:07

Sammm schreef:
Wat maakt het uit of het wel of niet van Faniek komt.

Als de tekst toch goed is, maakt het toch niet uit of de een of de ander het plaatst.

Dank je Sammm...Ik had het berichtje van Faniek helemaal niet gezien...Ja een paar weken geleden toen het gestart was...Maar vandaag nog niet...Heb dus ook niets gekopieerd...Ook nemen mensen het eerder aan als het officieel op een site staat...(Ik kan ook een heel verhaal gaan schrijven over wel en niet...maar idd ik ben geen expert...dat zijn de mensen van de Bunnybin wel...die honderden konijnen inmiddels hebben opgevangen en herplaatst...Nou als die geen ervaringsdeskundigen zijn) Ik geef mijn nijnen al jaren geen knaag en likstenen omdat het al vanaf toen tot nu bekend is dat ze slecht zijn...Maar goed...als niemand mij verder wil geloven en alleen maar af wil zeiken...ook goed...Het wordt hier steeds gezelliger

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:15

nou ik reageer ook weer ff.

wat moet ik nou doen wel of niet een knaagsteen hij hangt nu nog in mijn hok.

wie was er tegen en wie was er voor.

en die er wel voor was wat doe jij, werk je zelf in een dieren winkel je klinkt nogal over tuigt.
de negatiefe ook hoor.
zelf heb ik in een dierenwinkel stage gelopen.
en daar heb ik de knaag steen gekocht en ik denk niet dat hun mij rommel verkopen want ik ben als een vriend voor hun.

mijn knijn zijn tanden zijn in 3 weken zo lang gegroeit dus moet hij iets te knagen krijgen.
hij is nu 5 misschien dat het zijn levetijd is.

nu lekker weer dikjes laten worden,

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:17

Knaag/lik/zout stenen of hoe je ze wil noemen zijn absoluut NIET goed!!en het heeft geen zin om dit te geven...er zijn meer negatieve dan positieve dingen aan..calcium (zit ook in zijn hooi en van teveel calcium kan een nijn heel erg ziek worden)...zout..etc
Als je je nijn goed voert (hopefarms de niet gemengde versie) genoeg te knabbelen geeft.. je hebt van die speciale takjes/stokjes te koop in de winkel..gedroogd brood, wortels en onbeperkt hooi geeft..en dit alsnog niet genoeg is?? dan moet je eraan gaan geloven dat je eens in de zoveel tijd naar de da zou moeten om ze te laten knippen.
Op zoek gaan naar een dierenarts die dit zonder verdoving doet is het beste..nijnen en narcose is een slechte combinatie..nijnen en stress ook.. maar dat is wel te doen.
Mijn nijn heeft dit gehad..en als ze het eenmaal hebben (ligt eraan hoe erg het is) kom je er niet meer vanaf.
Heel goed in de gaten houden dus!
Groetjes keetie

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:25

Oh en omdat Lydian het ineens over dit topic had viewtopic.php?f=73&t=500106 kun je daar ook even in kijken...

Succes met de beslissing...

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:32

GEEN knaagsteen geven ..

Maar ik zou als ik jou was ook even de kiezen van het konijn laten bekijken. Wij hadden eerst ook een konijntje waarvan we wisten dat hij snel lange voortanden kreeg maar niet dat het ook zo was met de kiezen. Hij moest 1 keer per half jaar onder narcose om de kiezen te bewerken en zijn voortanden om de 3 maanden .. Wij hebben ook geleerd zijn tanden zelf te knippen is erg makkelijk ..

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:41

DuckyMjöll schreef:
GEEN knaagsteen geven ..

Maar ik zou als ik jou was ook even de kiezen van het konijn laten bekijken. Wij hadden eerst ook een konijntje waarvan we wisten dat hij snel lange voortanden kreeg maar niet dat het ook zo was met de kiezen. Hij moest 1 keer per half jaar onder narcose om de kiezen te bewerken en zijn voortanden om de 3 maanden .. Wij hebben ook geleerd zijn tanden zelf te knippen is erg makkelijk ..

Dit probeerde ik eerder ook te vertellen...Het is vaak zo als ze eenmaal slecht eten door de voortanden dat de kiezen dan ook niet meer goed slijten en ze dus haken kunnen krijgen...Ook kunnen ze daar aanleg voor hebben...Kan ook ineens gebeuren...Ik ben hier ook al eens voor naar de dierenarts geweest...(mijn nijn had geen lange voortanden) anderhalf jaar geleden...tot nu toe gaat het goed...

Mijn zusje had dus een konijn die op een gegeven moment om de 3 weken moest om de haken aan zijn kiezen te knippen...Zijn voortanden groeiden nog sneller...die heb ik ook regelmatig bij hem geknipt...Beter is dit toch door de dierenarts te laten doen...Komt veel kracht bij kijken en zij hebben er toch meer ervaring mee...Of misschien zeggen ze wel dat je het zelf kunt leren (ligt ook heel erg aan je nijn hoor) Ik vond het toch lastig om te doen...

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:43

kiezen werden bij mijn nijn ook zonder narcose geknipt..maar dit ligt aan je nijn (rustig/of snel gestresst) enz

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:03

ik heb het bij de dierenwinkel gedaan.

hier ff geen boker maar wel een mening van mijn buurjongen met ook verstand van knijnen:
waarvoor een konijn geen knaagsteen geven een konijn knagt graag. je moet wel kijken naar de knaagsteen enje laten adviseren door de verkoper die heeft er heus wel een opleiding voor gehad .
knaagstenen worden gekeurd op hoe het dier hierop reageerd en dus blijft het beste over .
dit kan je zelf ook bedenken!!!!!!!!!!!
dierenarts hoeft niet te knippen als jij dat niet wilt het is namelijk erg duur niet iedereen heeft dat er voor over en een dierenwinkelmedewerker kan dat ook heeft dat namelijk ook geleerd in zijn opleiding! denk zelf maar na!
ik vind jullie niveau wel laag op dit gebied sorry ! de buurkerel van blokje

ik ben het wel eens met wat mijn buurjongen zij.
ik weet niet waar jullie de info vandaan halen, maar internet is soms ook niet het beste. maar ik wil wel langs de dierenarst gaan om het te vragen??
doe ik graag... want ik wil het beste voor mijn knijn

maar barst maar los met al jullie ideen.
hoor het graag aan.

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:10

blokje schreef:
ik heb het bij de dierenwinkel gedaan.

hier ff geen boker maar wel een mening van mijn buurjongen met ook verstand van knijnen:
waarvoor een konijn geen knaagsteen geven een konijn knagt graag. je moet wel kijken naar de knaagsteen enje laten adviseren door de verkoper die heeft er heus wel een opleiding voor gehad .
knaagstenen worden gekeurd op hoe het dier hierop reageerd en dus blijft het beste over .
dit kan je zelf ook bedenken!!!!!!!!!!!
dierenarts hoeft niet te knippen als jij dat niet wilt het is namelijk erg duur niet iedereen heeft dat er voor over en een dierenwinkelmedewerker kan dat ook heeft dat namelijk ook geleerd in zijn opleiding! denk zelf maar na!
ik vind jullie niveau wel laag op dit gebied sorry ! de buurkerel van blokje

ik ben het wel eens met wat mijn buurjongen zij.
ik weet niet waar jullie de info vandaan halen, maar internet is soms ook niet het beste. maar ik wil wel langs de dierenarst gaan om het te vragen??
doe ik graag... want ik wil het beste voor mijn knijn

maar barst maar los met al jullie ideen.
hoor het graag aan.

Wat de dierenarts betreft ben ik het eens als je zeker weet dat het alleen om de tanden gaat zou ik ook naar de dierenwinkel gaan...Helaas blijkt het juist heel vaak dat de kiezen ook haken hebben...Vandaar mijn advies om de kiezen ook na te laten kijken...
Ik dacht dat ik dat duidelijk in mijn verhaal had gezet...Verder moet je doen wat je zelf het beste lijkt...Het was advies (ervaring)...

Oh en helaas hebben niet al de medewerkers van een dierenwinkel een opleiding (voor dierenverzorging of iets vergelijkbaars) gehad...heb ik al vaker meegemaakt...