mijn hondje ging vandaag weg.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh_Amir

mijn hondje ging vandaag weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:04

hallo mensen,,

het heeft niks met paarden te maken,, maar ik ben er wel verdrietig om...

Mijn neef was gaan samenwonen met zijn vriendin,, ze hebben vrijwel meteen een hond genomen. Een chocolade bruine labrador. Het ging niet zo goed tussen die 2,, dus gingen ze uit elkaar... mijn neef vroeg aan ons of wij misschien Guus (zo heet die) wilden. Wij er heel lang overna gedacht. Uiteindelijk besloten hem één maand op proef te nemen! Mijn broertje, zusje en ik helemaal blij. Hij is 7 en een halve maand oud. Echt een schatje,, maar het idee dat we Guus nog zo'n 13 jaar in huis hadden,, benauwde mijn moeder... We hadden afgesproken als één iemand het er niet mee eens was,, we een andere oplossing moesten zoeken. --> We gingen een ander gezin zoeken...
We hebben een heel leuk gezin voor hem gevonden,, hij ging vandaag weg Nou merk ik dat je je toch heel snel aan een hond hecht. Hij was dan al een paar x bij die mensen geweest,, maar toch...
Het blijft moeilijk...

Greetz, Renée

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:05

sterkte

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:06

bedankt!

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:07

heej renée,
ik vind het echt rot voor je, hij was zo lief!!!
gelukkig is hij niet zo ver weg

Greetz, Lotte

Jen_2oo6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:07

Ooh Wat erg. Ja je hecht je heel gauw aan een dier. Daarom is het altijd moelijk om afscheid te nemen van een dier vanwege redenen. Veel sterkte. Maar gelukkig heeft hij/zij nu nog een leuk gezin dat is tenminste een gerustelling

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:08

jah,, dat is waar. En die mensen wonen gelukkig ook niet zo ver weg!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:10

Topics over andere dieren horen bij Beestenboel.
Topic verplaatst.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:20

Ik vind het rot voor je dat de hond waar je net aan gehecht bent al zo snel weer weg moet. Begrijp dat je geen invloed hebt op deze beslissing en wil je daarom sterkte toe wensen.

Maar waarom denken mensen niet beter na VOOR ze een hond nemen. De hond is net gewend bij jullie thuis en nu moet die al weer weg. Je moeder had dit beter eerder kunnen bedenken.

Snap trouwens ook niet waarom die niet gewoon of bij je neef of bij zijn vriendin kon blijven. Die hebben dus ook al niet nagedacht voor ze die hond namen.

Hoop dat het gezin waar hij nu komt er wel goed over nagedacht hebben zodat hij nu een definitief plekje krijgt.

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:28

die mensen waar die nu is hebben er heel goed overna gedacht en weten 100% zker dat ze dit willen,, mijn neef wilde hem gewoon niet meer en zijn vriendin woonde dus nu weer bij haar ouders en die hebben al 2 honden...
We hebben ook wel heel goed nagedacht over de voor EN nadelen van een hond,, maar sommige dingen kan je gewoon niet voorspellen,, zoals dit... vind ik. En mijn moeder is ook even gehecht aan die hond.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:24

Mooie eikel, die neef van jou

Ik begrijp alleen niet dat je moeder zegt dat ze gehecht is aan de hond en dat ie vervolgens toch weg moet Verder verschillen we van mening want dit is duidelijk iets wat je wèl kunt voorspellen.

Maar ik vind het wel sneu voor jou....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:37

He wat jammer voor je. Ik ben juist blij als een hond nog zeker zolang bij me blijft. Ik kies zelfs bewust niet voor hondenrassen die niet zo lang zullen blijven.

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:58

ellenlouise schreef:
Mooie eikel, die neef van jou
Ik begrijp alleen niet dat je moeder zegt dat ze gehecht is aan de hond en dat ie vervolgens toch weg moet Verder verschillen we van mening want dit is duidelijk iets wat je wèl kunt voorspellen.

Maar ik vind het wel sneu voor jou....

wel een beetje banketstaaf vind je zelf niet?

Je kan toch wel gehecht zijn aan een hond, maar het toch té veel werk vinden? Die hond was ook een schatje ( ik ken hem ) maar als de lol niet gelijk is aan het werk wat je eraan hebt (als je begrijpt wat ik bedoel ) snap ik best dat hij weg moet...
En over die neef: Je hebt verkering met de vrouw uit je dromen(denk je ), je neemt een hond. Dan kan je toch niet voorspellen dat je na weetikveel hoelang uit elkaar gaat?

maarja, nog veel succes Renée

-XxX- Lotte

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:51

Hihi,, dit is Guus. Tijdens het opruimen van de kerstspullen ging hij in een doos liggen.

Afbeelding

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:54

Sterkte

Ik zie de foto trouwens niet, kruisje...

ThePast03

Re: mijn hondje ging vandaag weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:06

Peetjuh_Amir schreef:
hallo mensen,,

het heeft niks met paarden te maken,, maar ik ben er wel verdrietig om...

mijn neef vroeg aan ons of wij misschien Guus (zo heet die) wilden. Wij er heel lang overna gedacht. Uiteindelijk besloten hem één maand op proef te nemen! Mijn broertje, zusje en ik helemaal blij. Hij is 7 en een halve maand oud. Echt een schatje,, maar het idee dat we Guus nog zo'n 13 jaar in huis hadden,, benauwde mijn moeder... ;( We hadden afgesproken als één iemand het er niet mee eens was,, we een andere oplossing moesten zoeken. --> We gingen een ander gezin zoeken...

Het spijt me zeer maar zolang zal je moeder er niet over nagedacht hebben.
Iedereen kan toch bedenken dat als je een hond in huis neemt dat je hem/haar een (hopenlijk) behoorlijk aantal jaren in huis hebt.

Dit is een van de meest vreemde redenen die ooit heb gelezen om een hond weer weg te doen.

Sjen

Re: mijn hondje ging vandaag weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:42

Het lijkt mij des te beter als je dat idee echt hebt, dat je de hond een ander thuis gunt. Je kunt het in eerste instantie wel als noodoplossing hebben gedaan, want als mensen uit elkaar gaan en er is een levend wezen in het spel is het alleen maar fijn dat andere mensen in de omgeving dit voor je willen opvangen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:15

icehorses schreef:
Je kan toch wel gehecht zijn aan een hond, maar het toch té veel werk vinden? Die hond was ook een schatje ( ik ken hem ) maar als de lol niet gelijk is aan het werk wat je eraan hebt (als je begrijpt wat ik bedoel ) snap ik best dat hij weg moet...
-XxX- Lotte

Slaat nergens op. Als je WERKELIJK gehecht bent aan een hond, wil je hem niet kwijt en doe je er alles voor, HEEL het werk wat je er aan hebt ! Dus domme bullsjit. Weer iemand die eens een keer niet wist waar hij aan begon. Ik hoop dat hij ook ooit gedumpt wordt...

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:42

Ik zou juist blij zijn als mijn hond ong. 13 jaar blijft!!
Maar goed, ieder eigen mening, maar hoop dat ie het fijn heeft bij zijn nieuw bazen