Konijnen @ work :P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuckyMjöll

Konijnen @ work :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 14:26

Jaa onze konijnen Pebbles & Wittip waren vanmorge druk bezig met een hol graven. Pebbles had al een grote kuil onder de hokken gegraven maar nu zijn ze ook bezig met een echt hol. Nu heb ik ook een vraagje ,, : Wittip is dus 'zwanger' van Pebbles, ik ben dus bang dat ze dat hol maken om daar het nestje in te leggen. Moeten we dit gewoon laten ? of het hol dicht gooien om haar in het hok te laten bevallen ?
Maargoed hier de foto's en filmpjes Let niet op de puinzooi in hun ren .. die planken waren allemaal zodat ze niet naar elkaar toe konden maar dat hielp niet helemaal ..
Afbeelding
Zo trof ik Wittip aan Helemaal vies ..(waren ze allebij)
Afbeelding
Ze liet met trots het holletje zien
Afbeelding
Maar ik mocht er niet helemaal in kijken
Afbeelding
Af en toe een drinkpauze
Afbeelding
En nu moet Pebbles ook even werken ..
Afbeelding
Van hem mocht ik er ook niet helemaal in kijken

Hier de filmpjes hoop dat ze het doen ..
http://www.zippyvideos.com/8349881002958406/p1010262/
Ze kunnen zich beneden nog niet omdraaien .. Zie dat vieze koppie ,,
Dat rode is een deken voor s'nachts om over het hok heen te doen zodat ze het een beetje warm houden enz.
http://www.zippyvideos.com/2874830112958606/p1010263/
Af en toe een ere rondje Dat boogje dat daar ligt slaat nergens op maagoed ,, en er zat een hek tussen hun in maar dat heb ik nu een beetje aan de kant gedrukt Ik laat het staan omdat als we de kleine konijntjes hebben dat we ze snel weer kunnen scheiden en niet weer een hele dag lopen te prutsen met dat stomme hekje
http://www.zippyvideos.com/1928413972958646/p1010264/
Samen aan het holletje werken

Sjen

Re: Konijnen @ work :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:45

Het holletje zal uiteindelijk niet goed toegankelijk zijn voor jullie dus ik zou haar daar niet de jongen laten krijgen. Je moet altijd bij de jongen kunnen controleren of ze het nog goed doen en dode jongen kunnen verwijderen. De voedster kun je dus het best in een 'kraamhok' laten bevallen en liefst ook zonder de ram erbij. Misschien kun je ren even opdelen in twee delen, zodat ze elkaar nog wel zien maar hij er niet bij kan als het nog babies zijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:26

ik denk dat het beste is was sjen zegt.

Want je heb kans dat de moeder of vader de jongen dood bijt. Als er goed bij kan kan je ingrijpen.

Maar ik moet wel zegen. Jou konijnen leven wel lekker vrij ze kunnen lekker hun eigen holleteje graven. Heel natuurlijk

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:15

We wouden zowieso het mannetje bij der weghouden daarom staat er ook nog een hekje tussen ..

Het hol word steeds groter en groter
Maar ik zal gaan zorgen dat het vrouwtje niet meer bij het hol kan komen

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:22

waar heb jij dat konijn gekocht want ik had precies het zelfde konijn allen die van mij is net dood en is die van jou 4 ???

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:58

Wat schattig dat ze smane zo een holletje aan het bouwen zijn maar ik zou ook doen wat sjen en willeke16 zeggen dat is toch wat overzichtelijker voor jou! Maar ik wens de moeder veel succes met de bevalling

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:53

@ Tubby4 ; Pebbles heb ik als jong konijntje gekocht bij een dierenwinkel ,, hij word over 2 maanden 1 jaar
en Wittip heb ik opgehaald bij BunnyBin zij is op straat gevonden in Hardewijk en haar leeftijd is onbekend ..

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:58

Leuke nijntjes
Ben benieuwd naar de kleintjes :

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:02

Zo wat duurt dat laden lang!!
Leuke k'nijntjes hoor