Herder en rotje....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

Herder en rotje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:01

Lees net in de krant een verschrikkelijk verhaal. Een man gooide tijdens het uitlaten van zijn hond een rotje. De hond apporteerde het rotje waardoor het ontplofte in zijn bek. De hond moest helaas afgemaakt worden.

Dan denk ik meteen waarom ben je zo stom om een rotje te gooien als je hond los loopt?! Arme hond......

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:02

Waarom überhaupt een rotje gooien als je in de buurt van een dier bent.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:04

Ik hou zelf al helemaal niet van vuurwerk en vind het ook altijd zielig voor de dieren. Dus ik ben het helemaal met je eens. Je ziet zoveel jongeren die het grappig vinden om bijvoorbeeld een rotje naar eenden toe te gooien. Dan komt er echt rook uit mijn oren...
Laatst bijgewerkt door freaky op 01-01-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:04

Triest dat dieren daar weer eens de dupe van zijn. Een hond weet toch niet dat het een rotje is, misschien is het wel een klein takje. Hij zal het ook wel niet met opzet hebben gedaan, maar misschien moest die man toch eerst even stilstaan bij de gevolgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:06

Wat een eikel

mag ik een rotje in zijn mond douwen?

je hoort simpelweg geen vuurwerk af te steken met een hond bij je

Nooit zou zo iemand nog een huisdier mogen hebben

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:07

bij ons gisteren nacht rende er ook een hond helemaal in paniek tussen het vuurwerk door,wat bleek die mense hadde de deur open was de hond in paniek de straat opgerend.
ze hebben hem gelukkig na een half uur weer kunnen pakken maar het had ook anders afgelopen kunnen zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:11

Ja ik had het ook al gehoord. Ik dacht alleen dat dat rotje gegooid was door iemand anders maar ik heb dus weer eens niet goed geluisterd.

Sneu voor die hond.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:41

Jeetje, wie doet zo iets? Arm beest!

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:58

runningkawa schreef:
Wat een eikel

Ik vind het natuurlijk ook heel stom hoor, en ontzettend zielig voor die hond... maar om die man nou meteen voor eikel uit te maken?
Hij deed het toch niet expres, ik denk niet dat ie expres zijn eigen hond 'opblies' met een rotje hoor..
En dat hij nooit meer een huisdier mag hebben slaat ook drie keer nergens op, jij doet vast ook wel eens iets verkeerd hoor, dat je je paard (als je die hebt dan ) laat schrikken ofzo...
ongelukken kunnen gebeuren....

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 14:16

Ben het helemaal eens met Runningkawa, die man is echt een eikel! Hij had geen rotje moeten gooien met zijn hond in de buurt. Hij zal het vast niet expres gedaan hebben, maar hij had veel beter na moeten denken. En om de vergelijking te maken met je paard te laten schrikken, erg stom........ Je paard laten schrikken of je hond zijn bek opblazen.....

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:25

laugrease schreef:
runningkawa schreef:
Wat een eikel

Ik vind het natuurlijk ook heel stom hoor, en ontzettend zielig voor die hond... maar om die man nou meteen voor eikel uit te maken?
Hij deed het toch niet expres, ik denk niet dat ie expres zijn eigen hond 'opblies' met een rotje hoor..
En dat hij nooit meer een huisdier mag hebben slaat ook drie keer nergens op, jij doet vast ook wel eens iets verkeerd hoor, dat je je paard (als je die hebt dan ) laat schrikken ofzo...

Zoiets is niet meer dan logisch nadenken, met dieren moet je nu eenmaal opletten.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:33

laugrease schreef:
runningkawa schreef:
Wat een eikel

Hoeveel moet er gebeuren voordat een mens tot inkeer komt?

Er is een grens met "iets fout kunnen doen" vind ik. Iemand die zijn baby 2 dagen alleen laat, niet expres, gewoon dat kind vergeten, valt dat ook onder het motto "weleens iets verkeerd doen"?
Als je dieren hebt moet je je verantwoordelijkheden kennen. Kan je die verantwoordelijkheden niet aan, begin dan niet aan dieren. In dit geval vind ik het gruwelijk dom van die man, waarschijnlijk heeft hij 1 hersencel die hij moet delen met zijn vrouw! Anders steek je geen vuurwerk af waar een hond bij is!! Ieder mens weet dat je dat niet doet! Zo iemand moeten ze inderdaad verbieden om dieren te houden

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:59

Tellie schreef:
Waarom überhaupt een rotje gooien als je in de buurt van een dier bent.

Nou idd.
Dat beest denkt ' ik doe 't goed' .. gebeurt dit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:09

laugrease schreef:
runningkawa schreef:
Wat een eikel

je bent een eikel als je vuurwerk bij dieren gebruikt
want iedereen weet dat dat het stomte is wat je kunt doen
Dus nee, ik neem niks van mijn woorden terug.

Dus het blijf een gore zak (betere omschrijvind dan eikel? )

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:13

ik vind het ook allemaal wat overdreven hoor! Het is natuurlijk ontzettend stom en vervelend dat het gebeurd is. En die man zal het zichzelf waarschijnlijk ook nooit vergeven.. Maar goed iedereen neemt wel eens beslissingen in zijn leven die niet al te slim zijn. En dan vind ik een hond mee naar buiten nemen in de buurt van vuurwerk wel even wat anders dan een baby twee dagen alleen laten (sorry hoor echt GEEN vergelijking).

Maar ja, het valt mij altijd wel op dat de mensen die op bokt komen altijd zo perfect zijn en dus ook nooit fouten maken (en als er mensen op bokt zijn die een fout maken, worden ze resoluut van bokt weggejaagd! ipv mensen tips geven en van hun fouten te laten leren!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:17

Dat heeft niks met fouten te maken te maken
iedereen weet dat een huisdier en vuurwerk niet samengaan

Ik maak er genoeg, maar zulke, nee, idd niet nee.
Kun je verwaand vinden of wat ook
Moet jezelf weten
ik vind het gewoon ff normaal nadenken
Maar dat is idd voor sommige wel te veel gevraagd, dat merk ik op bokt ook regelmatig.
Wat je daar voor stomme dingen voorbij ziet komen, om te janken.
En moet je dan lief zeggen, wat heb je dat toch goed gedaan?

Nee, als je zo stom bent, om iets wat te voorspellen is, zoals hier, te gaan doen,
ben je geen dier waard.

Dit heeft niks te maken met een ongelukje, wat idd iedereen kan overkomen.
Dit heeft te maken met zoals hierboven al gezegd werd, 1 hersencel hebben, die op dat moment ook nog buitenwerking was hebben.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:18

Ik heb het ook gehoord! ik moet mijn hond ook binnnehouden.. die pakt ze ook vats!!
waarom is hij zo dom!!!! wecht heel zielig!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:30

Het was stom volk om dat te doen. MAar ze hebben wel spijt hoor want ze waren er helemaal kapot van. Niet dat die stommiteit hun hond terugbrengt...

123468086

Re: Herder en rotje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:40

Dat is hier in het dorp gebeurd.
Het is dom maar ik heb wel medelijden met die man.
Het was immers niet zijn bedoeling.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:43

Het zou er uit zien dat hij het ook nog eens niet erg vond....

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:46

dat vind ik echt dom, een keer was bij mij in de buurt ook zo iets gebeurt maar dan met een eend, heel z'n snavel lag eraf :S

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:06

bergkraai schreef:
ik vind het ook allemaal wat overdreven hoor! Het is natuurlijk ontzettend stom en vervelend dat het gebeurd is. En die man zal het zichzelf waarschijnlijk ook nooit vergeven.. Maar goed iedereen neemt wel eens beslissingen in zijn leven die niet al te slim zijn. En dan vind ik een hond mee naar buiten nemen in de buurt van vuurwerk wel even wat anders dan een baby twee dagen alleen laten (sorry hoor echt GEEN vergelijking).

Maar ja, het valt mij altijd wel op dat de mensen die op bokt komen altijd zo perfect zijn en dus ook nooit fouten maken (en als er mensen op bokt zijn die een fout maken, worden ze resoluut van bokt weggejaagd! ipv mensen tips geven en van hun fouten te laten leren!)

Hier ben ik het mee eens...Je mag oudjaarsdag de hele dag vuurwerk afsteken...Wordt hier dan ook gedaan...Moet ik mijn hond die dag dan maar niet uitlaten? Kijk dat het die man is overkomen is idd niet erg slim en heel erg...maar als die man nou gewoon zijn hond was gaan uitlaten en iemand anders had een rotje gegooit had hij het ws ook gepakt...Moet je dan je hond maar niet uitlaten? Over andere mensen heb je nou eenmaal niets te zeggen...
Er zijn ook een stel geweest die een knaller op een schuur waar papegaaien werden gehouden hebben gegooit...4 papegaaien hebben zich dood gevlogen...zo zie je ook maar dat mensen helemaal niet nadenken...Die man zal zijn leven lang een schuldgevoel hebben...Je gelooft zelf toch niet dat hij niet om zijn hond gaf omdat hij een fout maakt? Onzin dat hij geen dieren meer mag...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:10

Tuurlijk mag jeje hond wel uitlaten
wat een raar vergelijk

Maar wel aangelijnd zodat hij in paniek niet direct weg is.
En als het een hond is die graag apporteert idd niet direct rotjes gaat vangen.

Citaat:
Een man gooide tijdens het uitlaten van zijn hond een rotje

En uit deze zin haal ik duidelijk dat deze man zelf het rotje gooide
dat is dus heel anders dan weer een paar etters dat doen...

Chichiba

Re: Herder en rotje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:13

Ik bedoelde dat het net zo goed zo had kunnen gebeuren...Dat je langs iemand loopt en die gooit...(niet iedereen houd rekening met dieren) Dan had die hond hem ws ook geapporteerd...

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:16

ach ja... ik denk niet dat we er nog gaan uitkomen... Maar goed... Het is in ieder geval fijn dat runningkawa zo perfect is dat ze nooit een steekje zal laten vallen met dieren!