muis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

muis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 00:02

Heeey!

Ik heb vandaag mn mooiste cadeau ooit gehad van mn baas!
Namelijk een muis... En ik heb werkelijk geen idee wat ik er eigenlijk mee moet, maar hij was zo lief
Hij had al die tijd buiten gezeten in de sneeuw, dus was helemaal onderkoeld, en hij is nog steeds een beetje in shock, hij beweegt niet veel enz. Nou heb ik redelijk veel verstand van knaagdieren en konijnen enz ( in knaagdieren/konijnenasiels gewerkt enz) maar ik heb dus geen kooitje voor hem.. hij zit nu in een hoge emmer, met zon deksel op een gleuf, en stukjes brood, appel en beetje water enz, maar zodra ik hem aai leeft hij helemaal op, en zodra ik hem met rust laat zit ie weer helemaal in elkaar gekropen in een hoekje. Hijs echt helemaal van de wereld
Maar mijn vraag was dus heeft 1 van jullie tips waar ik hem beter in kan stoppen en ermee doen enz?
Hij heet trouwens Mark! genoemd naar mn baas van wie ik hem gekregen heb

alvast bedankt!

groetjes Naomi

OemmiejO

Re: muis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:40

Wat leuk zeg!!
Uhm.. ik zou sowieso wat als onderbodem legeen (zaagsel ofzo?) en zodat ie wat heeft om lekker warm in te rollen.
Voor de rest: Zo snel mogelijk een kooi kopen.
Veel plezier met Mark!!

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 00:50

whaha bedankt ik heb sinds een tijdje geen konijnen meer, dus geen enkel bodemspul in huis heb nu een oude handdoek erin en een wcrolletje, bakje water en stukjes brood enz alleen hij spoort niet :S hij zit al een uur op mn hand en vertikt het om eraf te gaan...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:58

Wauw , hijs echt wel serieus in shock dan!
Bedoel je dat hij wild was? Of ben ik nu helemaal verkeerd
Ik denk dat zoals je het nu hebt gedaan wel goed is , alleen zou ik een hok kopen en dat wc-rolletje eruit halen , voor hij het opeet

hamadryada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:29

is het een wild muisje? dan is het eigenlijk wel raar dat je hem hebt kunnen vangen; waarschijnlijk is hij ziek. ik zou heel veel wc papier in de doos doen, dat hij zich wat kan verschuilen.
ik vind ook dat als het een wild muisje is dat je het niet gevangen mag houden. je kan beter dit beestje weer loslaten in een schuur ofzo als hij op krachten is gekomen. de muizen in de dierenwinkel zijn tamme muizen die daar wel voor geschikt zijn, koop er dan zoeen als je graag een muisje wil.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:34

Aha ik had vorig jaar op me werk ook een gerbil die in schock was nou dat heeft behoorlijk lang geduurt voordat die weer normaal deed... maar wat helpt is om hem bij een andere muis te zetten..en toch met rust proberen te laten.. en als je hem in deze toestand loslaat is die dood...dus dat zo ik ook niet doen wat je wel kan doen is het beestje weer paard daagjes bij laten komen en dan vrij laten maar dan moet je hem eigenlijk niet meer vastpakken gewoon met rust laten. sucses ermee

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:37

Wc rolletjes mogen ze wel eten hoor alles van papaier als er maar geen inkt opzit... papieris ene natuurlijk product en kunnen ze dus ook weer veretren wc rollen vinden ze juist leuk om mee te spelen...geen zaagsel in zn hokkie zit teveel stof in en dan gaan ze niesen je kunt beter houtsnippers gebruiken of papieren strookjes,houtmot of vezel mag ook... en inderdaad ff een kooitje kopen of lenen van iemand en het beestje veel bechutting geven de handoek kun je gerust laten liggen