Het is een ex-kater van 10 jaar oud.
Ik zal proberen te beschrijven hoe hij doet

Hij komt niet meer van de grond af. Normaal ligt hij vaak lekker op de bank te slapen, maar nu gaat hij tussen de kerstboom en kerstpaketten op de grond liggen. En dan slaapt hij niet, maar hij blijft heel bang om zich heen kijken. Als je hem op tilt raakt ie half in paniek en begint te krabben (zodat je hem dus van schrik op de grond zet

Hij wil niet veel eten, terwijl hij anders vaak zijn eigen bakje leeg eet en dan ook nog wat van het bakje van zijn moeder.
Ook mauwt hij niet meer. Hij schreeuwt vaak iedereen bij elkaar, hij houdt dan niet op met mauwen, tot ergernis van ons

Hij loopt helemaal verkrampt en angstig door het huis, hij bespringt zelfs zijn moeder niet meer, wat hij normaal wel vaak doet.
Hij is zo gespannen

Ik denk zelf dat het door de sneeuw en het vuurwerk komt.
Hij is een beetje dom en gek (de dierenarts zegt dat het een foutje van de natuur is, maar dat klinkt zo onaardig

En vuurwerk... daar is hij altijd al bang voor geweest!
(Vooral met oud en nieuw om 12 uur is dat erg, hij gaat dan helemaal door het lint van schrik..)
Hier in de buurt zijn ze daar veel mee bezig en bij elke knal die Toulouse hoort kijkt hij paniekerig op.
Ik vind het sneu voor hem dat hij zo gespannen is, hij voelt zich helemaal niet lekker.
Heeft iemand misschien een idee voor hoe ik het hem een beetje gerust kan stellen oid.?
En misschien ook tips voor wat ik met oud en nieuw kan doen, we blijven gewoon thuis dus we zijn bij hem, maar is er iets wat ik kan doen?