Vraagje drinkgedrag konijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Vraagje drinkgedrag konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:40

Ik heb 2 konijntjes buiten zitten.
Ze krijgen water uit een literfles, normaal gesproken doen ze daar minimaal 4 dagen mee.
Gister gaf ik ze nieuw water, er was nog voldoende water en de fles was ook nog net niet bevroren, maar het water was wel ijskoud.
Ik gaf ze een nieuwe fles met lauw water (normaal krijgen ze koud water, maar nu niet ivm vorst). Toen ik de fles terug plaatste begonnen ze allebei als gekken te drinken.
Ik vond het zo raar omdat het water wat ze hadden ijskoud was, ik dacht dat ze dat niet wouden.
Maar toen ik vanmiddag weer bij mijn nijntjes was, was de fles helemaal leeg, zoveel hebben ze nog nooit gedronken.
En toen ik de fles weer gevuld terug plaatste dronken ze weer of ze dagen niet gedronken hadden.

Heeft iemand een verklaring voor dit vele drinken, ik snap er niks van.

MiiGurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:08

Ik heb het dus ook met mijn konijn ze dronk gewoon een fles leeg per dag, dus ik een hele nieuwe fles opgehangen want ik dacht dat die lek was. En nu ben ik gaan bijhouden hoelang ze erover doet. Nu doet ze er ongeveer 4 dagen over, maar mijn vader zegt dat het aan het voer ligt wat ze krijg ze krijgt namelijk niet normaal voer wat elk konijn krijgt.
(kheb geen dwergkonijn maar een grote zeg maar )
Het kan ook zijn dat het balletje wat in dat pijpje zit zeg maar vast zit dan komt er ook niks uit...

Sjen

Re: Vraagje drinkgedrag konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:39

Drinkgedrag kan elke week wel verschillen; door factoren als kou, warmte, verveling, veel lichaamsbeweging gehad etc. Het is dus niet zo raar als je konijnen de ene dag veel drinken en de andere dag weinig.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:46

Tuurlijk kan het wel verschillen, maar ik vind dit wel een enorm verschil, ze drinken meer dan 4 keer zo veel als normaal terwijl ze in 3 jaar nooit zoveel gedronken hebben.