Vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:23

Ik heb een vraagje aangezien ik me een beetje druk maak over me kat

Ze heeft nu een aardig buikje, dit jaar gekregen. Nu las ik dat als ze wormen hebben hun buik vaak dikker word. Maar ze is 2 maand geleden nog ontwormd(Geen flauw idee het vaak dit moet)Ze is gestiliseerd en gezond, nog speels(2,5 jaar)maar ook soms lui. Het kan ook komen dat ze een ander soort brokken krijgen en veel vaker eten..

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:44

Ik heb zelf ontworm spul dat om het half jaar moet, dus dat zou het niet hoeven zijn.
Toch zou ik voor de zekerheid toch nog even ontwormen. Kan namelijk geen kwaad, en dan weet je zeker dat dat het niet is.

Groetjes Wendy

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:49

Hoelang geleden is ze gesteliriseert? Je ziet vaker bij dieren die gestelireseert worden, dat ze wat dikker en steviger worden dan normaal.

Al ze wat meer eten dan normaal krijgt en lui is zou dit ook een reden kunnen zijn. Kan ze ergens anders eten krijgen? Of kan ze op stal komen. Onze jonge kater van nu twee begon ook dikker dan normaal te worden, blijkt dat hij alle muizen bij op ons stal vangt.

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 10:06

Nee, wij hebben geen stal. Ze is euhm 1 jaar geleden(Ruim)gestilisseerd daarna is ze wel begonnen met 'groeien'. Maar enorm lui is ze ook weer niet ze is elke dag 3 uur buiten ofzo een ommetje maken of met de buurkat spelen

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:24

advies regering: 4x per jaar ontwormen
advies DA: 2x per jaar voldoet

Als ze is gesteriliseert is, lui aangelegd en en hetzelfde is blijven eten, heb ik zo'n vermoeden dat het daaraan ligt.
Laat ze niet te dik worden hoor, krijg je kans op suikerziekte en andere vervelende dingen.

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:53

niet alle katten zijn zo actiev enzo.
en sommige katten zijn nu eenmaal dikker dan een ander is bij onse katten ook zo.
maar ik denk niet dat het iets erg is