hoi ik heb een probleem ik heb 3 honden waar van 2 achter mij katten aan gaan. daarom is een kat heel bang voor ze de honden vallen ze niet aan ofzo maar ze rennen er wel achter aan. en op hun kop geven helpt niks
Nou, als "op hun kop geven" niets helpt, kun je misschien een cursus proberen? Ik zou anders gewoon eens informeren bij een puppy-cursus. Misschien zijn er geen cursussen voor, maar hebben die mensen wel een idee hoe het aan te pakken.
(edit: Je hond is misschien geen puppy, dat staat niet in je bericht, maar je kunt het iig proberen)
Ik ben benieuwd naar antwoorden. Die van mij jaagd ook achter katten aan maar niet achter onze eigen katten (soms pest hij ze even) Buiten maakt hij duidelijk verschil in eigen en vreemde katten.
lange lijn eraan laten met een halfcheck halsbandje. Mochten ze achter de katten aangaan, dan pak je de lijn of ga je erop staan. Ze mogen best voelen en merken dat dit dus niet de bedoeling is.
Binnen of buiten dat is inderdaad een groot verschil.
Mocht het buiten gebeuren moet je zorgen dat je je hond straft op het moment dat hij daadwerkelijk de kat achterna zit. Niet straffen op het moment dat ie bij je komt!! Dan komt ie namelijk nooit weer.