Speciale vuurwerk 'maatregelen'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

Speciale vuurwerk 'maatregelen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 12:05

Omdat er alweer vuurwerk verkocht mag worden of van vorige jaren, wie neemt ook speciale vuurwerk 'maatregelen'?Bij mij mogen de katten niet meer naar buiten en de hond alleen aangelijnd. Ik probeerde de kat aan een lijntje te doen maar dat knapte maar naar 5 min. in de tuin heb ik haar er weer uitgevist.
Vinden jullie dit overdreven of wat doen jullie??

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:15

De hond hou ik sowieso vast, want die gaat anders zichzelf uitlaten.

Vooral met harde knallen is het niet zo'n held.

Verder geen maatregelen.

fjordnina

Re: Speciale vuurwerk 'maatregelen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:18

Wij zetten binnen muziek op en hopen dat dat met onze pup goed gaat komen.

De pony's brengen we naar mijn oma die vrij afgelegen woont en waar de ergste herrie van het carbid schieten komt. Laag geluid dus dat is niet zo erg. Om ze gewoon thuis te laten staan is niet zo'n goed idee als je chinese overbuurman oud en nieuw op zijn chinees viert . Wel een mooie oplossing voor ons want wij genieten natuurlijk mee van al dat moois.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:45

Mijn oude hond krijgt pilletjes waar hij rustig van wordt, die is er echt als de dood voor. Ik kan hem ook niet normaal uitlaten dan..Zodra hij 1 klein knalletje hoort wil hij zo snel mogelijk terug naar huis. Met oudejaarsavond gaat hij naar boven op mijn slaapkamer met muziek lekker hard aan.
Mijn pup van 7 maanden kijkt niet op van de knallen die er nu al zijn, die loopt dan ook nog gewoon los buiten Al weet ik natuurlijk niet hoe hij op de dag zelf is rond 12, maar verwacht niet veel problemen met hem.

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:12

ik vind het niet overdereven er hebben een keer jongens een rotje tegen me hond gegooid.
maar bij ons mogen de katten op oudjaars dag niet meer naar buiten en de honden mogen gewoon los want waar wij ze uit laten is geen vuurwerk

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:16

Mijn katten komen zowiezo niet los buiten. Maar gaan 's avonds wel naar mijn slaapkamer (vertrouwde plek voor hun). ik laat dan het licht aan en misschien een muziekje op de achtergrond. Het scheeld wel dat ze momenteel hier al veel illigaal vuurwerk aan het afsteken zijn, dus kunnen ze er al een beetje aan wennen

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:39

Onze katten zijn niet binnen te houden helaas, hoe graag ik ze ook binnen zou hebben, onze Rottweiler blijft buiten aangelijnd, niet omdat ie bang is van vuurwerk, maar omdat ie alles graag van dichtbij wil gaan bekijken, om 12.00 uur gaat hij dus ook gezellgi met ons aangelijnd mee naar buiten toe

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:42

wij laten de katten gewoon binnen. de ene kat is doof dus die slaapt gewoon in de kamer en de andere kat is doodsbenauwd dus die ligt meestal meteen onder mijn bed. daar doen we dan ook meestal de deur dicht, de ramen dicht en de grodijnen dicht.
de hond maar het ook niet veel uit. Die ligt gewoon rustig in de kamer

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:55

dit wordt de eerste oud en nieuw voor mijn poezenbeestje
die blijft lekker binnen in haar vertrouwde garage

zet er een muziekje op
ik ga haar niet suf maken

ik ben ook niet thuis helaas, zit 100 km verder op met oud en nieuw

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:04

ik ga met de katten met eten en drinken naar me kamer ben zelf als de dood voor vuurwerk dus komt goed uit dat we dan met ze 4e zijn

Mii_Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:05

De katjes zijn gewoon in huis,, overdag mogen ze nog wel naar buiten
maar 's avonds mogen ze gezellig naar binnen of ze willen of niet!!
Al zijn ze niet bang voor vuurwerk..

En de hond,, nou ja die vind vuurwerk zo mooi dat ze helemaal te keer
gaat achter het hek.. Ik denk dat wij haar eerder zat zijn door het geblaf..
dus dan doen we haar naar binnen omdat ze ubervrolijk is..
Het liefst gaat ze naar het vuurwerk toe..

De pony's staan gewoon op stal.. Ik kijk de hele avond ook niet meer bij
ze,, daar worden ze juist zenuwachtig van..

Ik moet zeggen,, geen 1 van onze dieren zijn echt bang voor vuurwerk,,
ze vinden het eerder mooi..

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:10

Onze kat blijft uit zichzelf wel binnen, die ligt denk ik de hele dag op mijn bed De hond houden we zeker weten aan de lijn, anders rent 'ie overal op af. Die is zo gefascineerd door vuurwerk, dat is niet normaal meer Als iemand in de achtertuin een rotje of wondertol afsteekt, staat de hond voor het raam te piepen. Soms houden we haar buiten vast als iemand een pijl afsteekt, en als de pijl de lucht in is laten we haar los. Staat ze helemaal te piepen, volgt ze die pijl met haar koppie en als ze dan los is springt ze n de lucht, alsof ze die pijl nog kan pakken

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:36

Ik ben voor het eerst sinds ik mijn poezebeest heb thuis met Oud en Nieuw, de voorgaande jaren liet ik altijd licht aan en programmeerde ik de radio zodat hij tussen 11 en 1 speelde. Meestal was ik tegen 3 uur dan wel thuis, en dan gedroeg hij zich niet vreemd ofzo, dus ik heb geen idee of hij het erg eng vindt. Daar zal ik zaterdag dan wel achter komen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:39

De hond bij mijn verzorgpaard mag voor dat ene nachtje dan slapen waar hij wil (waarschijnlijk in de stal of in het hooi/stro) waar hij zich dus het veiligst voelt....Hij hoeft maar 1 knalletje te horen en staart tussen de benen en helemaal trillen.....

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:49

Niet echt speciale maatregelen. Hond wil zelf al niet eens meer naar buiten. Alleen met oud en nieuw zelf gaan alle rolluiken dicht. De tv/radio aan en zitten wij gezellig met z'n alle beneden voor de tv

Maarja, mijn hondje wordt echt helemaal panisch en gaat half dood van angst. Pilletjes werken ook niet bij hem dus daar doen we maar niet aan. Ik bij blij als oud en nieuw over is.

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 10:04

Okee, leuk al die reacties!Wij doen morgen(Zaterdag)de katten of in de garage(Op slot zodst ze er niet uit kunnen)of op zolder. Mijn kat is niet met het binnenblijven eens. Vanmorgen huppelde ze ook al in de enorme laag sneeuw.

Er zit wel een voordeel aan: Ze mag lekker boven op warme kleedjes liggen. Vanacht heeft ze ook op mijn kamer geslapen(Werk ik wakker, keken 2 poezenooogjes mij aan).

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:02

Dit is voor mijn 14 weken oude pup zijn aller eerste oud en nieuw, dus ik ben benieuwd! Tot nu toe reageerd hij niet op de knallen, maar goed dat geeft natuurlijk geen garantie voor de hoop knallen die nog gaan komen!

Druppels, pilletjes of wat dan ook om hem rustig te houden vind ik onzin. Hij gaat om half 11 voor het laatst naar buiten, en dan is die de volgende ochtend weer de eerste!

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:31

Mijn katten blijven binnen. Krijgen geen pilletjes ofzo. Dat levert bij die 2 van mij meer stress op dan het hele vuurwerk.
Ik hou wel alle deuren open en mogen ze op de slaapkamer komen.
Bommel ligt dan meestal onder bed.
De gordijnen gaan dicht, alleen in de woonkamer blijft open. Nasty vind het vuurwerk nl. prachtig om te zien
De cavia´s blijven staan waar ze nu staan.
De enige waar ik me zorgen over maak is Bommel.
Ze is als de dood voor de knallen.
Bij onweer mag ze ook altijd in de slaapkamer en dan kruipt ze ook onder het bed.
Na afloop is ze dan niet echt gestressed, dus ik denk dat het wel goedkomt.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:33

's Avonds om een uur of 6 roep ik de kat binnen (op oudjaars avond) en de honden laten we gewoon uit.
Best een rustige buurt hier gelukkig

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:46

Onze hond krijgt ook pilletjes (geloof 1tje per 10 kilo, dus er gaan 4 pilletjes in ) dan is ze pracisch slaapdronken en heeft ze nergens last van. Doen we dit niet, dan hyperventileerd ze, waardoor ze ademnood krijgt (het is een dog, doggen hebben een korte neus en krijgen dan te weinig zuurstof)
We wonen aan de rand van velden, met een woonwagenkamp. En die mensen knallen al een maand, iedere avond. Dan ligt de hond weer in volle stress (wat ook die epileptische aanval kan verklaren, in dit viewtopic.php?f=73&t=514222 topic...)
Vandaar de pilletjes (weloverwogen en doordacht!)

_Silvia

Re: Speciale vuurwerk 'maatregelen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:02

Bij mij gaan de nijnen in hun slaaphok, omdat ik anders bang ben dat er een vuurpijl in de ren valt ofzo

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:05

Mijn kat mag alleen s'ochtends naar buiten.. want anders houd ze het niet vol.. en mijn hond.. we gaan proberen om hem te laten wennen aan vuurwerk.. want hij is er echt super bang voor.. dus gewoon.. om 12 uur.. lijntje om en naar buiten!!

Bonny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:07

Onze hond is nu 13 weken en ben benieuwd hoe ze op vuurwerk reageerd...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:13

Nou ja onze honden komen gewoon nog buiten! Als ze bang zijn voor vuurwerk dan willen ze zelf niet meer naar buiten! En ze zijn hier nu al druk bezig met carbid schieten. Een hond zit dus overdag de hele tijd binnen. Alleen als ze een behoefte moet doen gaat ze naar buiten. We dwingen ze niet!

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:15

Beetje rare vraag, maar wat doen jullie met je konijnen? Ze hebben altijd al buiten gezeten, en om ineens binnen te doen, dan kunnen ze niet meer terug.. En ze hebben geen van alle ooit vuurwerk meegemaakt, (ja eentje) En ikzelf ben niet thuis..