Zou ze terug komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Zou ze terug komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:01

Ik had dus laatst een disscussie met mijn moeder.
Het is namelijk zo dat wij onze hond niet echt goed hebben opgevoed(spijtig...).
Als ze dus los(overal, behalve binnen in het huis) laat ze zich niet meer vangen en loopt ze weg.

Nu had ik gezegt van: 'Ja, als ze echt eens een keer weg loopt komt ze echt wel weer terug als ze honger heeft, of het koud heeft.'

Mijn moeder was het daar niet mee eens.
Zij beweerde dat onze hond weg zou lopen en nooit meer terug zou komen.

Wat denken jullie eigenlijk dat ze zou doen?
Wegblijven of terugkomen?

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:13

ik denk heel eerlijk gezecht aan de ene kant dat ze wel terug komt ( net als het konijn van een vriendin ) maar aan de andere kant weer niet ( zoals de poes van mijn buren )

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:14

Ik denk dat die aangereden wordt en niet meer terugkomt. Wat een verantwoordelijkheidsgevoel zeg

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:18

of je gaat echt trainen met de hond? wanneer je weet dat je hond echt niet luistert en zich niet meer laat "vangen"laat je zo'n dier dus niet los... lijkt me logisch...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:30

Ja, maar we gaan haar niet los laten ofzo hoor, en we houden haar zo veel mogelijk binnen.
Maar stel, ze ontsnapt(waar ze natuurlijk hardstikke haar best voor doet), wat zou ze dan doen volgens jullie?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:33

Onder een auto lopen, want ze gaat dr neus achterna en kijkt niet uit bij het oversteken.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:34

LauEef schreef:
Ja, maar we gaan haar niet los laten ofzo hoor, en we houden haar zo veel mogelijk binnen.
Maar stel, ze ontsnapt(waar ze natuurlijk hardstikke haar best voor doet), wat zou ze dan doen volgens jullie?

tja.. dat is moeilijk te voorspellen, als ze schrikt en in paniek raakt kan ze wel eens voor altijd weg zijn, ze kan aangereden worden, ze kan mee genomen worden door iemand ( kans is klein als ze zich niet laat vangen maar oke)

maar ik neem aan de de hond wel buiten komt toch?: aan de riem? en als ze zo'n moeite doet te ontsnappen zou ik toch maar gaan trainen met haar, risico is te groot dat je je hond nooit meer terug ziet als ze de kans krijgt

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:43

LauEef schreef:

Nou lekker leven heeft jou hond dan niet meer los ik zou hem liever gaan opvoeden en proberen nog iets te leren of naar een cursus ofzo gaan. Maar als jou hond ontsnapt komt ze denk ik niet meer terug welke hond vind het nou leuk om voor de rest van z'n leven aan een lijntje te moeten lopen.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:29

Ik heb in je profiel gezien dat je niet 1 van de makkelijkste rassen hebt en je hebt echt een lastige hond aan een beagle als je hem in het begin niet geod opvoed en dingen leert want dan gaat ie dus echt gewoon z'n eigen gang.

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:28

het ligt er aan ik neem aan dat jullie 0ook wel lief voor haar waren.
maar ze komt wel weer terug

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:32

In plaats van je dit af te vragen zou ik maar een afspraak voor een hondentraining maken. Nooit te oud om te leren (en dat geldt zowel voor hond als baas ).

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:35

@ ellenlouise: Precies!