Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:10

Dogwatch is een afrastering voor honden waarbij er een lijn om je huis gelegd wordt en de honden een halsband om krijgen. Ik heb er al een aantal mensen over gesproken die er erg over te spreken zijn. Ik wil het hier voor mijn honden ook hebben. Voordeel vind ik dat je een groot oppervlak kunt afzetten.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen. Deel ze met me!

Alsjeblieft? .

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:13

Nee ken het niet, ben er meer voor een 'gewoon stroomdraadje' werkt bijna altjd, of goed africhten?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:15

Ja ik heb wel aan een stroomdraadje gedacht maar ik vind dat met onze witte niet de oplossing. De vorige eigenaresse zei dat ze met kinderen niet te vertrouwen was. Nu laat ik ze sowieso niet los als we er niet zijn maar als we er wel zijn wel en het zou op zich fijn zijn als ik er niet uren achteraan hoef te hollen om ze in de gaten te houden . Bovendien is de witte erg creatief. Die graaft gewoon eronderdoor of springt er over heen . Daarom is een normale afrastering ook een dure aangelegenheid omdat we op alle punten extra de grond in moeten. En ik wil behoorlijk veel afzetten.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:18

Faas schreef:
Ja ik heb wel aan een stroomdraadje gedacht maar ik vind dat met onze witte niet de oplossing. De vorige eigenaresse zei dat ze met kinderen niet te vertrouwen was. Nu laat ik ze sowieso niet los als we er niet zijn maar als we er wel zijn wel en het zou op zich fijn zijn als ik er niet uren achteraan hoef te hollen om ze in de gaten te houden . Bovendien is de witte erg creatief. Die graaft gewoon eronderdoor of springt er over heen . Daarom is een normale afrastering ook een dure aangelegenheid omdat we op alle punten extra de grond in moeten. En ik wil behoorlijk veel afzetten.

Dus het gaat om je eigen tuin oid (of land dus )

Ja met dogwatch heb je dan ook veel draad nodig toch??
Je hebt ook een soort van stroomhalsbanden toch, zonder draad?
weet 't verder niet precies maar heb er wel van gehoord..

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:19

Is dat zo'n halsbandje waarmee ze een schok krijgen?
Veel mensen die ik ken hebben het en zijn er tevreden over.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:20

@ misshaffie ja volgens mij is dat het ja..
bij de welkoop hebben ze het hier ook weet niet of het ook DogWatch heet..

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:21

@rakkertje: ben wel benieuwd wat voor banden jij bedoeld. Ja, het gaat om het afzetten van een groot stuk van mijn eigen land.

@misshaffie: het gaat iets anders. Ze krijgen eerst een geluidssignaal, dan nog een en als ze echt niet luisteren krijgen ze een licht stroomsignaal. Het klinkt heel zielig maar ik geloof dat dat op zich wel meevalt. Geloof dat de tikken die mijn paarden af en toe krijgen zieliger zijn .

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:22

Hey Welkoop zeg je? Dat zit hier om de hoek. DAt is een goed idee om even te vragen. Het is wel een prijzig systeem maar aan de andere kant, levenslange garantie en een hondenlevenlang plezier. Dat zou toch geweldig zijn

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:35

Wij hebben het systeem ook/ gehad. Het werkte voor ons absoluut niet. het was zelfs zo erg dat onze hond niet meer naar buiten durfde. En dan ligt er wel een heel duur systeem in je tuin.
Wij zijn daarom maar overgestap op een stroomdraadje, aangesloten op onze paarden afrastering, er staat meer stroom op. Maar ze weten beter waar het vandaan komt. Bij ons was hij ook wel eens onwillekeurig, dan ging hij bijvoorbeeld eerder af, dan hij officieel zou moeten doen. (normaal moest de hond om de garage heen kunnen lopen en dan kon dat ineens niet meer)\
Nou moet ik wel zeggen dat wij een vrij bang uit gevallen hond hebben, heb je een nuchtere hond dan zal het beter werken.

Anoniem

Re: Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:59

Wij hebben gewoon een gaashekwerk rond de tuin en dat gaat prima.
Natuurlijk kunnen ze er overheen als ze willen, met gemak zelfs, maar zo'n visuele grens is heel duidelijk. Een 'onzichtbare' grens is heel anders maar zal voor veel honden snel duidelijk zijn.
Eén van onze honden is nogal angstig en ik denk dat een onverwachts stroomstootje haar helemaal in paniek laat schieten.
En de andere hond is waarschijnlijk te lomp om zich er iets van aan te trekken, om over de pups nog maar niet te spreken.
Nee, ik hou het wel bij ons vertrouwde hek, dat voor de verzekering trouwens verplicht is.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:12

Vraag me altijd af hoe dat werkt als er kortsluiting in komt ofzo.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:25

Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb nl. geen hond, dus dat wordt lastig ) maar ken wel iemand die zo'n systeem heeft.
Deze man heeft een ontzettend grote tuin, een hekwerk zetten is haast niet te doen.
Hij is er erg over te spreken!
Z'n honden zijn volgens mij ook wel tevreden, ze lopen in elk geval altijd heel relaxed op hun stuk terrein.
Heb nooit iets van angst kunnen bespeuren

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:34

Faas schreef:
@rakkertje: ben wel benieuwd wat voor banden jij bedoeld. Ja, het gaat om het afzetten van een groot stuk van mijn eigen land.

@misshaffie: het gaat iets anders. Ze krijgen eerst een geluidssignaal, dan nog een en als ze echt niet luisteren krijgen ze een licht stroomsignaal. Het klinkt heel zielig maar ik geloof dat dat op zich wel meevalt. Geloof dat de tikken die mijn paarden af en toe krijgen zieliger zijn .

Ik ken iemand ermee en die is er zó tevreden over.
De honden weten waar ze aan toe zijn, blijven netjes op 't terrein..
Aan te raden dus.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 09:20

Oscar schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb nl. geen hond, dus dat wordt lastig ) maar ken wel iemand die zo'n systeem heeft.
Deze man heeft een ontzettend grote tuin, een hekwerk zetten is haast niet te doen.
Hij is er erg over te spreken!
Z'n honden zijn volgens mij ook wel tevreden, ze lopen in elk geval altijd heel relaxed op hun stuk terrein.
Heb nooit iets van angst kunnen bespeuren

Dat is dus hier ook het probleem. Hekwerk is ondoenlijk want ik wil tuin en paddocks ermee afzetten. Zodat ze dat hele eind om te lopen hebben.

Ik heb niet echt bang uitgevallen honden overigens .

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 09:21

@misshaffie: op een van mijn eerste stallen in Lelystad hadden ze ook zo'n systeem. Die honden bleven inderdaad keurig op het terrein. Ik hoop dat het iets is. Zal wel vakantiegeld ding worden maar ach . Werkt het overigens niet dan kan ik hem eventueel tweedehands nog van de hand doen denk ik.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:00

Wij hebben het al jaren en het bevalt ons super!!!!
We hadden het eerst alleen bij de oprit, voor het huis, omdat daar de weg ligt. Toen we een andere hond erbij kregen, bleek deze zo slim te zijn via allerlei omwegen (oa de mesthoop) over de omheining langs de andere kant te komen en dus toch voor bij de weg te lopen. Deze schurk liep ook gelijk in het land naar de schapen van de buren toe!!!
Toen heeft mijn man de draad rondom het hele erf gelegd.
De oudste hond hebben we echt indertijd mee geoefend, die kleine, de jongste, kreeg het bandje om en na 1 keer had ze het door...
We moeten wel de batterijen in de gaten houden want vooral die kleine, test het op het geluid.
Op een ander forum ben ik voor deze uitleg voor allerlei soorten rotte vis uitgemaakt via pb's, ik zou een dierenbeul zijn. Ik heb liever een hond die af en toe een waarschuwing krijgt dan een platte, dode hond op de weg. En misschien nog mensen gewond ook.
Ik vind het eigenlijk hetzelfde als stroomdraad rondom een weiland, als ze het weten, blijven ze uit de buurt.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 11:08

Ik las op hondenplaza ook dat men het zielig vond enzo. Nou volgens mij valt dat wel mee. Wat je zegt, alsof de paarden dan niet zielig zijn want die krijgen hier regelmatig een flinke tik.

Margee, hebben jullie het ook laten ingraven? Ik wil het eigenlijk voorlopig nog even los hebben omdat hier nog steeds van alles aan het veranderen is.

ach, dierenbeul. Ik vind dat zo overtrokken. Wat je al zegt, beter zo dan een dode hond. Zo vinden mensen mij ook een beul omdat mijn katten niet buiten mogen. Nee, komen ze in aanraking met een auto of en andere kat met leukemie. Kan ik alles in laten slapen. Dat is niet zielig.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:11

Aan de voorkant is alles ingegraven en in de oprit ligt de draad zelfs door een pvc buis, voor de druk van de auto's (ook vrachtwagens komen op ons erf).
Langs de sloot en de hekken, ligt het los. Daar loop nml niemand en het zou een giga klus zijn geweest. Tot nu toe is er daarvan nog niets stuk gegaan.
In de voortuin dus wel, bij het graven van leidingen en het plaatsen van palen voor een bord!!! Zo'n grote tuin en pal een paal door de draad heengeslagen!!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 14:14

Klinkt mij super. Ik heb al gemaild met de leverancier. Ik wil het van het voorjaar doen want ik het niet zo even dat geld liggen maar zal blij zijn als het zover is.

Die man zei overigens wel iets treffends over mensen die het zielig vinden. Die weten niet waar ze het over hebben. Een asiel, of aan een dikke ketting is dan volgens hen diervriendelijker ofzo .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:01

Ik kreeg de wind van voren dat ik mijn honden niet goed afgericht heb, dan zouden ze nml niet weglopen.......
Ze lopen bij ons heel veel los, we hebben een boerderij. Een hond kan volgens mij geen fijner leven hebben, gewoon lekker rommelen met zijn tweeen op een groot erf.
Het ziet er trouwens ook niet naar uit dat ze er last van hebben. Ze stoppen altijd precies op tijd bij de piep van de halsband!!!
Volgens mij hebben wij het merk Petsafe.
We hebben wel al verschillende halsbanden versleten. De kleinste is een jaar oud en knaagt gewoon de band van die grote door, het hangt ook zo lekker met spelen. Nu heeft ze de sterkste band, gewoon van de dierenwinkel, en die heb ik ingedruppeld met berkenteer, toen was het kluiven direkt over.
Zielig?? Een dode hond is veel zieliger....

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:10

Stroom op zich is niet 'zielig' maar wat mij tegenstaat is wanneer de honden de draad niet kunnen zien en er dus 'zomaar' bij struikje X een stroomstoot door hun lijf gejetst wordt. Ja, eerst een geluidje maar de manier waarop dat geluidje aangeleerd wordt maakt dat het ongeveer gelijk is aan stroom. Waarom niet gewoon wat kleine paaltjes neergezet met een zichtbare draad ? Is nog goedkoper ook

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 16:46

Dat is niet het geval Rosita. Want ze worden te allen tijde eerst gewaarschuwd door een of een aantal hoge piepjes.

Zichtbaar draad. Dan ken je mijn hond niet. Die graaft twee meter diep, of springt er gewoon overheen.

Sorry, maar ik heb liever een systeem waarbij ik weet dat mijn hond veilig is dan een paar paaltjes. Bovendien heb ik zelf ook geen zin om ingesloten te zitten in een hek. Ik woon namelijk ook op een boerderij. Met dit systeem kan ik zover gaan als ik maar wil. Dus meer en meer ruimte voor mijn honden.

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:53

Ik weet niet .. maar hoort dit niet bij Beestenboel ofzo?

Margee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:12

Rosita schreef:
Stroom op zich is niet 'zielig' maar wat mij tegenstaat is wanneer de honden de draad niet kunnen zien en er dus 'zomaar' bij struikje X een stroomstoot door hun lijf gejetst wordt. Ja, eerst een geluidje maar de manier waarop dat geluidje aangeleerd wordt maakt dat het ongeveer gelijk is aan stroom. Waarom niet gewoon wat kleine paaltjes neergezet met een zichtbare draad ? Is nog goedkoper ook

Het is een draad die op een vaste plaats ligt, meestal dus naast een hek, sloot of de oprit. Die draad verplaatst zichzelf niet..... dus de hond weet waar hij ligt. Je traint hem daar ook in, je gooit hem niet van de ene dag op de andere los met een band om zijn nek van"zoek het maar lekker uit".
Op twee meter afstand van de draad, krijgen ze een pieptoon die sneller gaat als ze doorlopen (is instelbaar). Op 1 meter afstand komt pas de stroomstoot, en beslist geen krachtstroom. Ik heb hem zelf gevoelt en voor de soort hond is hij ook verschillend, gaat naar grootte, ook de batterijen die er in zitten.

Een zichtbare draad met paaltjes heeft geen enkele hond moeite mee om overheen te stappen of springen. Ik kan me nml niet voorstellen dat mijn twee honden zo dom zouden zijn er tegen aan te lopen als ze hem 1 keer gevoelt hebben, trouwens, ze zouden er niet eens de eerste keer tegen aan lopen, ze zien hem toch...... Ze zouden echt dubbel liggen van zo'n draadje.....

Margee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:14

Faas schreef:

Zichtbaar draad. Dan ken je mijn hond niet. Die graaft twee meter diep, of springt er gewoon overheen.

Dan hebben wij vast familie van elkaar, die van mij loopt zelfs op de daken van de schuren. Gewoon alles doen wat de katten ook doen, makkie......