Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen. Deel ze met me!
Alsjeblieft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faas schreef:Ja ik heb wel aan een stroomdraadje gedacht maar ik vind dat met onze witte niet de oplossing. De vorige eigenaresse zei dat ze met kinderen niet te vertrouwen was. Nu laat ik ze sowieso niet los als we er niet zijn maar als we er wel zijn wel en het zou op zich fijn zijn als ik er niet uren achteraan hoef te hollen om ze in de gaten te houden. Bovendien is de witte erg creatief. Die graaft gewoon eronderdoor of springt er over heen
. Daarom is een normale afrastering ook een dure aangelegenheid omdat we op alle punten extra de grond in moeten. En ik wil behoorlijk veel afzetten.
Faas schreef:@rakkertje: ben wel benieuwd wat voor banden jij bedoeld. Ja, het gaat om het afzetten van een groot stuk van mijn eigen land.
@misshaffie: het gaat iets anders. Ze krijgen eerst een geluidssignaal, dan nog een en als ze echt niet luisteren krijgen ze een licht stroomsignaal. Het klinkt heel zielig maar ik geloof dat dat op zich wel meevalt. Geloof dat de tikken die mijn paarden af en toe krijgen zieliger zijn.
Oscar schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb nl. geen hond, dus dat wordt lastig) maar ken wel iemand die zo'n systeem heeft.
Deze man heeft een ontzettend grote tuin, een hekwerk zetten is haast niet te doen.
Hij is er erg over te spreken!
Z'n honden zijn volgens mij ook wel tevreden, ze lopen in elk geval altijd heel relaxed op hun stuk terrein.
Heb nooit iets van angst kunnen bespeuren
Rosita schreef:Stroom op zich is niet 'zielig' maar wat mij tegenstaat is wanneer de honden de draad niet kunnen zien en er dus 'zomaar' bij struikje X een stroomstoot door hun lijf gejetst wordt. Ja, eerst een geluidje maar de manier waarop dat geluidje aangeleerd wordt maakt dat het ongeveer gelijk is aan stroom. Waarom niet gewoon wat kleine paaltjes neergezet met een zichtbare draad ? Is nog goedkoper ook
Faas schreef:
Zichtbaar draad. Dan ken je mijn hond niet. Die graaft twee meter diep, of springt er gewoon overheen.