Dus aan de muizen en ratten eigenaren hier: deel je ervaring, want ik snap er niet veel van

Groetjes en alvast bedankt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en zijn wat luier, slaperiger. Maar dit is allemaal mijn ervaring hoewel het algemeen ook wel zo wordt aanvaard.
Er zijn genoeg mensen die je graag antwoord geven. Een pb is ook altijd welkom
Beetje lang om alle info nu in deze reactie te typen
(al ben ik een heel eind
)
Bedankt voor de info. Ik ben geen complete knaagdieren noob, heb al hamsters gehad dusdde grote lijnen van met knaagdieren omgaan (loslaten in de kamer, opstellen van de kooi etc) daar ben ik wel mee bekend. Maar het zijn natuurlijk toch weer heel andere diertjes. En omdat ik het verschil tussen ratten of muizen hebben nou niet echt kon uitvogelen, daarom dit topic (rare zin). Ik zal eens gaan vragen in jullie topic, maar ik moet nu eerst naar beneden om kerst te vieren. Dank jullie wel voor de reacties

Klinkt gezellig een rat op je schouder
Ik heb hier 2 oude hamster kooien, die natuurlijk met buizen verbonden kunnen worden en een cavia kooi, ik denk 1 m bij een half en zo'n 30, 35 cm hoog. Dat bijvoorbeeld allemaal verbonden met buizen, is dat genoeg ruimte voor 2 ratten? 1 vind ik maar zielig. 
)
Hier heb ik zeker wat aan
Maar ik snap wat je bedoelt

)
die trouwens van beide wel wat weg hebben en waarvan er nog steeds 2 (á 12 weekjes) weg mogen.
*stille hint*
Voorlopig is mamalief geloof ik nog niet voor gezinsuitbreiding te porren

. 
)

Je kon héérlijk met ze zitten, op je schouder bleven ze lekker slapen. 't Waren 2 vrouwtjes, een witte met zwart koppie en zwarte streep op de rug en een met een beige streep op de rug, verder wit. De witte was eigenlijk van m'n broer. Ze heetten Ratjetoe en Witje.
Is al zo'n 5 à 6 jaar geleden. Erg tam, vanaf 't begin. We hebben ze zo'n 4 à 5 jaar gehad, ze zijn dus érg oud geworden! Vrouwtjes stinken eigenlijk niet, als je ze mínstens 1 keer per anderhalve week (eigenlijk moet 't 1 keer per week, wat dan ook bijna altijd was, behalve als 't er een keertje niet van kwam) verschoont, en je moet wel goed zaagsel/stro/... hebben.
Maar ze zijn wel rustiger vaak, over het algemeen dan.