Arme Foamy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Arme Foamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:28

Mijn fokmuisje Foamy is helemaal niet lekker. Vond al dat ik haar weinig zag de laatste paar daagjes en dat haar vachtje er niet goed uit zag. De dikkere plek op haar zij had ik al gezien maar hield voor waar dat het lag aan dat ze net een nestje had verloren(waren helaas dood geboren )
Vandaag kwam Foamy me erg uitgebreid begroeten dus ik pakte haar uit d'r kooi en m'n hand zat onder met pus blegh. Toen ik haar oppakte mertke ik dat het uit haar mutsje kwam. Toen ik heel zachtjes op haar onderbuikje drukte kwam er nog een golf pus uit. Voorzichtig en vooral zachtjes heb ik haar mutsje schoongemaakt en nog lichtjes iets uitgeknepen tot er niks meer uitkwam. Ze maakte zich weinig zorgen.
De plek op haar zij voelde hard aan en ze gaf geen krimp(gewoonlijk laat ze alles weten wat ze geen goed plan vindt). Ik vrees het ergste voor mijn meisje. Gewoonlijk als het een abces zou zijn zou ze er pijn aan hebben. Mijn vermoedens zijn een flinke tumor in d'r baarmoeder of blaasje. Helaas is dit dus al te erg om ermee naar de dierenarts te gaan. Zodra ze pijn heeft stopt met eten en drinken of gewoon echt ziek is gaat ze gelijk mee voor een laatste reis.
Had nooit voor mogelijk gehouden dat ik me zou hechten aan een muisje. Nu is er een op d'r laatste loodjes en ik voel me doodziek

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:29

wat vervelend... vooral als het je favo muisje is....

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:32

was m'n eerste muisje wat ik kreeg haar vriendje overleed al na twee weken door een gevecht met een andere muis en Foamy is gewoon altijd een dijk geweest, heeft menig kleintjes gebracht en is al bet over groot oma

Chichiba

Re: Arme Foamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:04

Lijkt mij idd een baarmoederontsteking (heb meer vestand van katten maar zelfde symptomen) Dan komt er pus uit de vulva...Agossie...tuurlijk kun je je hechten aan een muisje...Het is altijd jammer dat je dat pas achteraf in de gaten krijgt...Dan denk je meestal had ik nog maar wat meer van haar kunnen genieten...bewust dan...

Veel sterkte met Foamy...

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:25

dank je wel. mijn moeder vertelde me ook al dat het eerder een ontsteking is dan een tumor. Nou is mijn baby Foamy wel een sterke muis met een enorme wil en doorzettingsvermogen maar ik weet niet of ze zich uberhaupt door een ontsteking zal kunnen slaan

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:07

Bah ,... dat is niet leuk.
Een ontsteking is heftig, en antibiotoca voor dieren is zoo gevaarlyk!
Met zo;n klein diertje doseer je snel te veel .

En heb je ook nog van die dierenartsen: Ja haal maar een nieuwe in de dierenwinkel voor 1,-.

maarja
sterkte ermee!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 20:55

ja daarom ik zat nog te overwegen om ermee naar de dierenarts te gaan voor een antibiotica kuur maar ik denk persoonlijk dat ze daar ook niet gezonder op wordt. Als ze er echt pijn in krijgt laat ik haar humaan inslapen wat me het beste lijkt voor haar.