Nou, nou kan ik het ook niet laten hoor.... brits kortharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Nou, nou kan ik het ook niet laten hoor.... brits kortharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:05

Ik word helemaal aangestoken door al die leuke britjes hier. Wij fokken britten en ja, dan wil ik mijn slavendrijvers toch ook wel even laten zien

Afbeelding
dit is Galadriel, een black silver tabby blotched. Galadriel wordt volgend jaar gedekt. Als het meezit door deze knapperd:

Afbeelding
Dit is Lucky. Een black silver tabby spotted. Lucky komt binnenkort bij ons wonen. Hij is vijf jaar en heeft zich als dekkater al bewezen . Een lieverd maa rwel met een karakter .

Afbeelding
Dit is onze nieuwste aanwinst. Ze is nog maar drie weken en blijft nog lekker tot 12 weken bij de fokker. Ze heet Ice Queen en is een black silver tabby blotched poesje.

Afbeelding
En dit is onze andere dekkater. Deze hebben wij samen met mijn moeder. Hij woont bij haar. Hij heet Lucky Luck, is een zoon van Lucky en is black silver tabby blotched.

. Nou dat waren de onzen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Chichiba

Re: Nou, nou kan ik het ook niet laten hoor.... brits kortha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:17

Ze zijn erg mooi...

Ook ik heb er 1 gehad...Zij is vorig jaar zomer helaas ingeslapen op 3 jaar...Zij was ongeneeslijk ziek...FIP...

Afbeelding
Zij was een hele donkere silver tabby...als stond/staat er op haar stamboom Black Smoke...Heb het aan verschillende fokkers gevraagt...dit was uiteindelijk hun oordeel...Verder was ze niet een typisch Britje om te zien...te slank...Maar goed ze was mijn lieverd...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:21

Hmm, als ik haar zo zie zeg ik ook black smoke.

FIP is een k*tziekte. Bah.

Het is wel een mooi katje hoor!!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:52

Daar was dus ook de hele discussie over...Ze zeiden dat als het Smoke was dat de ghostmarking dat zo goed als weg moest zijn...ZIj had hele duidelijke strepen op haar koppie en pootjes...Haar ondervacht was wel helemaal zilverwit...

Afbeelding

Afbeelding
Bol van de prednison (was halve kilo afgevallen) en kaal plekje in dr nek van het bloedafnemen...

Nog gezond...
Afbeelding

Afbeelding

Toen ze nog jong was...
Afbeelding

Als Baby...
Afbeelding

Afbeelding

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:54

Oh en jep FIP is een vreselijke ziekte...Zij had droge FIP...Heeft dus een half jaar aan lopen rommelen omdat we niet konden vinden waar ze nou last van had...En helemaal uitsluitsen krijg je toch niet tenzij je achteraf...Hebben wij niet gedaan...Wat ze had was niet te genezen...of het nou daadwerkelijk FIP was of toch iets anders...Maar dierenarts gaf ons 95% FIP...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:57

Chichiba schreef:
Oh en jep FIP is een vreselijke ziekte...Zij had droge FIP...Heeft dus een half jaar aan lopen rommelen omdat we niet konden vinden waar ze nou last van had...En helemaal uitsluitsen krijg je toch niet tenzij je achteraf...Hebben wij niet gedaan...Wat ze had was niet te genezen...of het nou daadwerkelijk FIP was of toch iets anders...Maar dierenarts gaf ons 95% FIP...

Hier nog één die pas een kat heeft in moeten laten slapen die FIP had, ook mijn kat was pas 3 jaar. Kat was echt graatmager geworden en leefde uiteindelijk op 2 hapjes eten per dag en die hebben we echt uit zn lijden moeten laten verlossen. Nu maar hopen dat onze andere kat niks heeft.

Faas: Erg mooie katten!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:58

wauw wat een mooie dieren Galadriel is mooi

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:59

Quarterh0rse schreef:
Chichiba schreef:

Hier nog één die pas een kat heeft in moeten laten slapen die FIP had, ook mijn kat was pas 3 jaar. Kat was echt graatmager geworden en leefde uiteindelijk op 2 hapjes eten per dag en die hebben we echt uit zn lijden moeten laten verlossen. Nu maar hopen dat onze andere kat niks heeft.

Ook hier...ze wilde niet veel meer eten...Verloos overal ontlasting...Het hele huis door lage natte drollen (sorry weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Ze lag op bed...liet een scheet en hele plek zat onder...Toen hebben ook wij de beslissing genomen dat het zo niet langer kon...Ze had geen echte pijn maar een poesje zo in ongemak...in haar eigen poep...Konden wij echt niet aanzien...Gelukkig hebben wij nog 2 weken de tijd gekregen afscheid van haar te nemen...na de diagnose...Nog steeds missen we haar...al is het anderhalf jaar geleden...
We hebben inmiddels wel 2 andere katten...Heel lief...zou ze niet willen missen...voor geen goud...maar Misty heeft een heel speciaal plekje...

Jij ook sterkte met het verlies van je kat...

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:02

wat een vreselijk mooie katrten zeg wow....ik was er altijd van overtuigd dat witte katten met blauwe ogen(totaal geen kattenverstand, vraag me niet wat voor ras het is) en siamezen mooi maar dit is ook echt prachtig zeg. Kosten zeker wel heel wat of niet?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:05

Chichiba schreef:

FIP blijft altijd een waarschijnlijkheidsdiagnose. Lastige is dat het onderdeeel van het coronavirus is. En daar valt ook een simpel verkoudheidje onder.

Maar jouw kat was ziek en had duidelijke verschijnselen dus het zal helaas ook niet anders geweest zijn.

Jouw kat is echt een black smoke hoor. Ghostmarking komt vaak voor. Ook bij creme, rood en blauw. Als jonkie was jouw kat echt voorzien van de tabby markings maar zoals je ziet bij het ouder worden trekt dat weg. En gelukkgi maar want je hebt een pracht van een smoke gehad!!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:07

Quarterh0rse schreef:

Faas: Erg mooie katten!

Laat je niet te snel verleiden met je andere kat!. Er is veel onduidelijkheid over de besmettelijkheid van FIP. Ik heb heel vroeger wel een kat eraan verloren en had nog 6 anderen lopen. En die hebben nooit maar dan ook nooit iets gemankeerd.

Vaak wordt de diagnose ook erg snel genomen. Lastige is dat wanneer een kat al niet lekker in het vel zit, weerstand wat vermindert is etc, de titer van FIP al omhoog schiet. Daarom is het ook een waarschijnlijkheidsdiagnose.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:09

Woogy schreef:
wat een vreselijk mooie katrten zeg wow....ik was er altijd van overtuigd dat witte katten met blauwe ogen(totaal geen kattenverstand, vraag me niet wat voor ras het is) en siamezen mooi maar dit is ook echt prachtig zeg. Kosten zeker wel heel wat of niet?

Jij bedoelt de blue eyed whites. Witte katten met blauwe ogen. Je hebt ook de odd eyed white. Dat is een witte met een blauw en een goud oog. Misverstand is dat katten met blauwe ogen altijd doof zijn. Dat is absoluut niet waar.

Mwoah, wat is veel. Deze katten zitten tussen de 450 en 700 euro. Wij willen volgend jaar een kater in Duitsland aankopen waarvan ik weet dat ze 700 euro vraagt. Ik weet dan echter wel wat ik heb.

Toen ik vroegah nog perzen fokte was het veel erger. 2000 euro voor een pers was geen uitzondering.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:10

Faas schreef:
Chichiba schreef:

FIP blijft altijd een waarschijnlijkheidsdiagnose. Lastige is dat het onderdeeel van het coronavirus is. En daar valt ook een simpel verkoudheidje onder.

Maar jouw kat was ziek en had duidelijke verschijnselen dus het zal helaas ook niet anders geweest zijn.

Jouw kat is echt een black smoke hoor. Ghostmarking komt vaak voor. Ook bij creme, rood en blauw. Als jonkie was jouw kat echt voorzien van de tabby markings maar zoals je ziet bij het ouder worden trekt dat weg. En gelukkgi maar want je hebt een pracht van een smoke gehad!!!

Grappig dat jij het toch een Smoke vind... ...Er is echt een hele discussie over geweest op de kattenfokkers site...het maakte mij ook eigenlijk niets uit...Je ziet ze iig niet vaak zo...Ja bij creme...rood en blauw...daar is het bijna niet uit te fokken...Nou ja moeilijk...
Haar stamboom naar is ook Smokey...Dus kan bijna niet anders he!...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:11

Kan discussie zijn geweest maar ik weet zeker dat dit een smoke is. Als deze kat langhaar was geweest was de marking veel minder opgevallen. Een black silver tabby moet er echt uitzien zoals de mijne. Een smoke als een smoke. Zal eens kijken of ik een langhaar plaatje kan vinden.

Wat voor kleuren hadden haar ouders?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:12

Afbeelding
langhaarversie. Zie je die strepen op het kopje?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:15

Wow.. wat is Galadriel een pracht van een kat zeg!

Ik dacht dat ik op rode je weet wel katers viel, maar dit is echt een plaatje

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:17

Afbeelding
nog een galadrielletje

Afbeelding
en de laatste.

Galaad is echt een mooie dame. Erg arrogant ook en een enorm pappa's kindje. We willen haar dit jaar eens meenemen naar een show om te kijken of de keurmeesters haar ook zo mooi vinden .

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:21

Die laatste foto... wow Inderdaad, op en top een lady

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:24

Wat een prachtige katten hebben jullie zeg Wat voor soort karakter heeft dit soort katten of is dat erg verschillend?

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:32

Ik heb een blauwe britse korthaar, poes.

Zal proberen een foto te plaatsen,
IK ben ook helemaal verliefd op de britse korthaar, Ik vind het alleen wel erg luie katten, ik heb een poes van een jaar en die doet niks anders dan de hele dag slapen en keihard snurken, soms heeft ze een speelkwartiertje en dan krijg je de slappe lach want dan speelt ze zo droog.
mijn 2 andere katten zijn huis tuin en keuken boerderij katten en die zitten vol energie en de blauwe brit gaat dan erbij zitten kijken zo van........ ik weet niet waarom jullie je zo uitsloven maar op mij hoef je niet te rekenen..........
Het is ook een echte sloerie, ze wil alleen maar geaaid worden en gaat daar ook uitgebreid voor liggen, vooral op haar buik dan gaat ze wijdbeens op haar rug liggen en moet je haar hele buik aaien.
Ze heeft enorme knalgeel-oranje ogen en die kijken zoooooo gigantisch droog.

Tja wat moet je er verder nog over vertellen, ik vind het een van de mooiste ras katten die er zijn.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:35

Faas schreef:
Woogy schreef:

Jij bedoelt de blue eyed whites. Witte katten met blauwe ogen. Je hebt ook de odd eyed white. Dat is een witte met een blauw en een goud oog. Misverstand is dat katten met blauwe ogen altijd doof zijn. Dat is absoluut niet waar.

Mwoah, wat is veel. Deze katten zitten tussen de 450 en 700 euro. Wij willen volgend jaar een kater in Duitsland aankopen waarvan ik weet dat ze 700 euro vraagt. Ik weet dan echter wel wat ik heb.

Toen ik vroegah nog perzen fokte was het veel erger. 2000 euro voor een pers was geen uitzondering.

valt flauw dat noem ik dus echt veel maar voor het kneusje van het nest betaal je natuurlijk lang niet zo veel?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:35

De brits korthaar ervaren wij als een vrij stabiele kat. Ze zijn aanhankelijk maar kunnen ook echt momenten hebben dat ze op zichzelf willen zijn. Bovendien zijn ze erg intelligent. Galadriel is een lieverdje maar echt een kat met een attitude. Ik mag haar de hele dag aaien als ik thuis ben maarz e hoeft de auto maar te horen en ik ben verleden tijd en mijn man krijgt ineens alle aandacht.

Het is een stabiele kat. Hier leven ze binnen. Dat geeft geen problemen. Ze zijn levendig, grappig en lief. Alles in balans.

Ik heb tien jaar perzen gefokt, en mijn totale 32 jaar er tussen geleefd. Schatten van katten maar ik merk dat ik de brit toch veel meer kan waarderen. Of nou ja, waarderen, ze passen beter bij me.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:37

Dat is wel fijn dan dat ze binnen goed aarden. Lijkt mij moeilijk om zo'n mooie kat buiten te laten zou veel te bang zijn dat zij/hij gestolen word.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:37

. Nou dat waren de onzen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.[/quote]

zo die zijn echt mooi

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:38

@woogy: kneusjes zijn er niet veel. En wij maken daar ook geen verschil tussen. Vroeger zeiden mensen wel eens 'ja maar is ie zonder stamboom goedkoper'? Nee dus. Dat geldt voor de britten want de perzen werden echt of fok/show of huiskat verkocht. Dan is er wel verschil. Maar brittenprijzen zijn gelijk.

Wij zijn nog maar net begonnen met britten. Mijn man zei ineens dat ie toch wel meer wilde. Tja, fokken zit me in het bloed, katten al helemaal. Toen ik mijn hoofd uit mijn moeder stak was het eerste dat ik zag .......... een kat . Dus ik was enorm blij en we hebben er toen over gepraat, wat we wilden, wat het doel was etc. etc. En nu zijn we dus in de opbouwfase van onze cattery. We hebben Ice Queen en Lucky gekocht en de bedoeling is er volgend jaar nog een poesje en een kater bij te houden. Vooral de kater is dan van belang want die moet echt vreemd zijn qua afstamming van onze poezen. Galadriel is bv. vreemd van Lucky en Lucky Luck maar met kinderen daarvan zouden we vastlopen. Scheelt wel dat brittenfokkers hun katers ter dekking stellen. Dus er is wel altijd een 'way out'.