Mijn hond likt steeds aan zn wond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Mijn hond likt steeds aan zn wond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 00:05

Hey,
Ik heb hier al eens een topic geopend ; mijn hond was gebeten door een andere hond. Hij heeft nu blijkbaar ook een wond aan zijn 'oksel' zegmaar en hij likt er steeds aan.

Het is niet zo'n erge wond maar wat zou ik het best doen? Hem laten likken of toch eens er iets opdoen? En dat hij er aan likt is dat omdat hij pijn heeft?

Najah , groetjes.

Bonte

Re: Mijn hond likt steeds aan zn wond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:18

Ik zou toch de dierenarts er naar laten kijken. Die kan je dan zo'n kap voor om zijn nek geven, dat hij er niet meer bijkan.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:35

Zo'n kap is voor de hond vaak onplezierig.
Een oud T-shirt aandoen bij de hond helpt vaak ook en is voor de hond fijner...al loopt hij voor aap misschien.....

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 03:42

met een bijtwond moet je altijd goed uitkijken dat hij niet te snel "dichtgaat", het kan vrij snel gaan ontsteken, opzich is het helemaal niet erg als hij er aan likt, zo houd hij het zelf iig ook schoon, hij moet het alleen niet erger maken, wat je zou kunnen doen is de wond dagelijks met wat betadine schoonmaken, en zeker dus goed in de gaten houden of de boel niet gaat ontstekken, als je het niet vertrouwt, naar de Da...

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:34

Ja het is normaal dat de hond eraan likt, en opzich kan het ook geen kwaad denk ik.. toch misschien eventjes langs gaan bij de DA?

courage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:36

Is het niet zo dat in het speeksel van een hond iets zit dat de wonde beter geneest ofzoiets
(was toch bij een hond he)

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 12:28

Mja dat heb ik ook al gehoord.
Ik heb er zo'n rood spul aan gedaan (ik weet niet wat , me ma heeft et gegeven).
Binnen 6 dagen moet ik ook alweer terug om die nietjes weg te halen van zijn andere wondjes.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:23

die van ons was ook gebeten door ene hond en had ook een wondje maar wel behoorlijk diep, zij likte er ook aan en het is perfect genezen. mooi van binnenuit

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:27

Zo'n kap rond z'n nek kan misschien wel onplezierig zijn, maar als die wonde niet kan genezen en gaat ontsteken, gaat dat waarschijnlijk nog onplezieriger worden. In hondenspeeksel zit inderdaad een soort genezend element, maar dat doet een echte wonde natuurlijk niet dichtgaan!
Dus ik zou zeggen: ofwel een kap, ofwel die t-shirt, maar bij dat laatste moet je dan wel opletten dat hij die niet doorbijt/-scheurt...

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:30

Mijn moeder werkr bij op een dierenartspraktijk en zei advieseerd altijd een t-shirt of een zwempak wil ook nog wel eens werken, maar ik denk niet op de plek waar jou hond de won heeft.
Dat zou ik eerst proberen en dan een kraag, maar zowieso even die dierenarts bellen dat ie eraan zit te likken.