Kan een hond ook dement worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Kan een hond ook dement worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:20

Ik heb namelijk het idee dat onze oude hond hartstikke seniel aan het worden is. Hij gedraagt zich heel vreemd.
Zo bedelt hij ineens echt extreem, zodra hij de koelkast maar hoort of denkt dat er ergens iets te eten is komt hij eraan. Rondjes draaien, piepen, pootjes geven, blaffen. En dat heeft hij niet gedaan sinds hij heel jong was, toen was hij ook zo opdringerig, maar hij heeft het al zeker 10 jaar niet meer gedaan. Ook kwijlt hij daarbij ineens vreselijk.
Ook lijkt het alsof hij soms ineens helemaal de weg kwijt is ofzo. Bijvoorbeeld in de huiskamer, dan loopt hij tussen de salontafel en de bank door (wat hij eerst altijd deed om op de bank te kunnen klimmen) en blijft vervolgens staan en gaat voor zich uit staren, heel wazig. Als je hem dan roept en op de bank klopt dat hij erop mag kijkt hij even op, kwispelt en gaat weer voor zich uit staren.....
Hij probeert overal op te rijden, op onze andere honden, maar vooral op de kat Hij loopt de hele dag piepend achter de kat aan, arme beest wordt er helemaal gek van. Hij probeerd zelfs de kat onder de kast uit te krijgen met zijn poten.
Verder heeft hij nog meer vreemde dingen ineens.

Iemand daar weleens van gehoord, demente honden? Of moeten we de oorzaak ergens anders zoeken?
Lichamelijk is hij overigens in topconditie voor zijn leeftijd.

wreckh

Re: Kan een hond ook dement worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:23

Ja hoor, mijn lieve oude hondje die helaas al is overleden was ook demend. Ze wist dingen niet meer, gedroeg zich af en toe raar. Idd een beetje seniel. Nu wordt de hond van mijn zusje ook wat ouder en bij hem merk je ook dat hij wat dement begint te worden.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:27

Mijn oude lieve hond was ook dement

lees dit topic maar: viewtopic.php?f=73&t=488135&hilit=

hij deed ook dingen die hij niet meer wist. echt heel sneu want het was een politiehond

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:28

Ik denk dat een hond ook wel dement kan worden...
Dat is echt zielig..Dan doen ze de gekste dingen of reageren helemaal niet meer!
Maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt!

Kleiine_Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:39

Zeker alle honden krijgen weleens last van dementHeid als Ze oud zijn geworden,, onze hond heeft er ook last van gehad het is wel zielig om te zien maar het kan niet anders ,,