Ik heb 8 jaar geleden een volwassen konijn gekregen, ze hebben hem uit een bos geplukt (vogleopvangcentrum) omdat hij er slecht aan toe was. Maar hij is nu dus al ongeveer 10 jaar oud. Is dat normaal voor een konijn? Hij zit buiten met een ander konijn en hij graaft hele grote hollen en hij is nog echt super levendig.
Dat denk ik ook ja, hij leeft ook al (bijna) zijn hele leven buiten en als hij honger heeft (altijd) dan gaat hij gewoon door zijn gangetje ergens wat halen, de mafkees
De meeste konijnen worden iets van 8 jaar, maar het oudste konijn in Nederland is volgens mij 18 jaar geworden. Wees blij dat je al zo lang van hem (?) kunt genieten.
ik heb een knijn die is 8 ook nog super levendig altijd vrolijk maar die zitin de schuur met een cavia scheelt veel een vriendje er bij . hoop dar je knijn nog verder veel fijne dag mag meemaken:D
Ligt eraan. Als konijnenbeest altijd maar alleen in een hokje van 60 cm zit, dan worden ze niet oud. Konijnen in die mate van gevangenschap worden meestal niet ouderdan 5. Echter geef je ze voldoende bewegingsvrijheid, aandacht en soortgenootjes, dan worden ze veel ouder
ja de meeste worden zo tussen de 6 en 8 inderdaad maarja ik heb er nu 1 die is 11 jaar en ik had er 1 van 10 jaar maar volegns mij is de magische formule gewoon lekker veel buiten laten lopen in de tuin of iets dergelijks, bij mij werkt het in ieder geval goed.
Mijn konijn is 10 jaar geworden (ongeveer?? ) en hij leefde ook buiten,, hij is ongeveer een maand geleden overleden, waaraan, geen id(ouderdom?) maa hij was ook nog heel levendig tot 2 dagen "voor zijn dood" majaa so zie je maar weer, mijn hamster is volgens mij ook al 3 en een half, terwijl die beestjes maar 2 worden (gemiddeld)
Het is wel al redelijk oud, maar niet echt extreem ofzo. Ze kunnen in principe best zo oud worden, maar de meeste mensen weten er te weinig vanaf waardoor de gemiddelde leeftijd maar 3 is. Alhoewel ik er ook eentje ken die 12 is geworden, terwijl hij altijd alleen in een veel te klein hokje zat (hij kon zich nog net omdraaien maar meer ook niet)en hij kreeg alleen maar elke dag broodresten. Die was dood denk ik beter af geweest maarja De oudste die ik nu heb is bijna 6... 2 konijnen van mij die zijn doodgegaan waren toen 2 en 3. Maar dat waren ongelukken (nek gebroken en de ander gegrepen door een roofdier)
mijn konijn was 15 toen hij overleed was wel al blind aan bijde ogen. De andere is 13 geworden en die is niet dood gegaan aan ouderdom maar aan kanker in zn keel. Allebij leefde ze ook buiten in een hok. Konijnen buiten leven ook langer dan konijnen die binnen worden gehouden.
Mijn vorige konijn is 13 geworden ong. Liep weinig buiten, en had niet echt een heel groot hok, gewoon normaal (zonder ren). Het konijn dat ik nu heb is 4-5 ofzo . Maar daar ik wil ik graag nog een ex-man bij.