Mijn cavia zit in zijn hok, tussen het hooi wat te knabbelen op een worteltje. Hij is al wel een oudje, maar ik zie hem toch nog regelmatig door zijn kooi heen racen, ook is hij niet een van de kleinste. Vaak vraag ik mij af of de kooi wel groot genoeg is voor hem, het is koud buiten dus daar komt hij niet.
Ik heb een kooi met een gekleurde onderkant, bovenkant doorzichtig en een schuif met tralies om de kooi open en dicht te doen. (Ik denk dat ik beter een foto kan maken voor de duidelijkheid).
Wat voor een kooi heeft jullie knager en bevalt deze goed?
hoi mijn 3 cavia's die zitten buiten en die kunnen daar ook tegen als het echt te koud wordt kunnen ze in de schuur waar we een noodhok hebben staan maar zo'n kooi die jij heb is ook n goede kooi
Tja, wij hebben ook geen super grote kooi voor onze cavia. Hij is ook niet meer 1 van dej ongste. Ongeveer zo´n zelfde kooi als jij hebt geloof ik. Merk is Tommy 60 ofzoiets. dit is de beste foto die ik heb. Hij bevalt goed, er staat een huisje in, waar hij in en op kan, dus zijn voerbakje staat niet op de grond, wat al voor extra ruimte zorgt. Toch wil ik als we straks een nieuwe cavia kopen (het liefst 2, maar daar zitten we nog over in discussie.) een buitenhok kopen, desnoods zet ik het in de winter binnen. Ik vind het toch wat klein voor zo'n beestje. we hebben ook geen gras in de tuin, dus ik kan hem in de zomer niet lekker in het gras zetten (wel een uurtje gewoon op het terras, als we zelf ook buiten zitten en de zon weg is, maar dat is geen gras)
Mijn nijntje heeft een kooi met een lengte van iets meer dan een meter geloof ik. Maar hij komt er elke dag uit, loopt gewoon los door de kamer, en hij is niet echt heel groot, dus dat scheelt ook nog wel. Hij is nog wel heel jong, dus de energie moet er wel uit kunnen.
En komende zomer wil ik alle 3 de konijnen in een grote ren in de tuin hebben.
ik heb voor Joep (cavia) zo'n zelfde kooi als jij denk ik, hi slaapt of eet de hele dag dus das wel groot genoeg geloof ik. hij mag los in de keuken maar daar zit hij alleen maar stil, dus dat vindt hij geen succes geloof ik. I de zomer heb ik een ren met een binnenhok, overdag loopt hij gewoon los in de tuin, eet een beetje gras en zit onder de struiken
Nee, ik heb precies hetzelfde lonnie. Mijn cavia komt ook meteen naar me toe rennen, zet z'n voorpootjes op mijn been en blijft dan zo dicht mogelijk bij me zitten. Ik kan hem wel een beetje wegduwen, maar hij komt toch meteen weer terug.
onze cavia's zitten ook met z'n 2tjes buiten. En dat gaat prima. Elke dag hooi, dikke wintervacht. Daarbij is het nachthok niet te groot waardoor het door lichaamwarmte warm wordt. Cavia's kunnen overdag los door de tuin crossen als ze dat willen en kunnen (doormiddel van stenen trapje) zelfstandig in en uit rennen. Ideaal!!
@secricible: Aan de zijkant van de kooi hebben wij geen tralies, maar de onderkant is inderdaad van plastic.
Ik wist trouwens niet dat cavia's buiten konden zitten in een hok, mij werd altijd verteld dat een cavia binnen gehouden moet worden omdat het buiten te koud is, met een snelle kans op verkoudheid overlijd de cavia snel.
Mijn cavia zet ik niet los in de huiskamer of tuin, in huis niet omdat de hond erg dol is op de cavia en hem helemaal gaat aflikken, maar als hij wegloopt zet ze haar poot erop. En in de tuin niet omdat hij naar de buren kan lopen en er veel katten in de tuin komen.
@ Cow_horse: in de dierenzaak wordt het ook afgeraden om ze buiten te zetten, maar wij hebben al zeker 10 jaar cavia's buiten lopen. Tis idd niet verstandig om ze in november van binnen 21 graden naar buiten te kicken, maar als ze al van de zomer buiten staan, gaan ze de herfst in en daarna de winter. Langzaam wennen ze aan de veranderde tempraturen en zoals gezegt krijgen ze een wintervacht Maar het wordt wel afgeraden, dat wel...
Deze kooi heb ik, een mooie grote hamsterduna. Deze foto is al wel een jaar oud en ik had hem hier net, vandaar dat er nog niet zoveel speeltjes in lagen.
Edit: Of is dit topic alleen voor cavia's bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-05 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Lindy, wow dat ziet er gaaf uit De paarse kooi die jij hebt staan, die heb ik ook. (ik zeg de paarse omdat die blauwe erboven groter lijkt?) (wat een speelparadijs daar)
@loeckie: vandaar. ja als ze het gewend zijn zal het niet uitmaken. Mijn cavia is echt een binnenbeestje