R.I.P jip mijn kleine heldin..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

R.I.P jip mijn kleine heldin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 17:00

Hoi hoi

Afgelopen vrijdag lag mijn cavia levenloos in haar hok. Ze ademde nog wel. Ze had die dag ook niet gegeten. We zijn toen gelijk naar de DA gegaan omdat een caafje nou eenmaal klein is en niet zo sterkt..
Bij de DA hebben ze haar onderzocht, ze knepen in der buik en bij de blaas begon ze heel hard te schreeuwen van de pijn. Vervolgens werd haar temperatuur gemeten ook toen schreeuwde ze het uit van de pijn . De DA zij dat ze een blaasontsteking had en er wel weer boven op zou komen. Ze gaf ons een spuitje mee met medicijnen die we 2 keer perdag moesten geven. Ook gaf ze jip een pijnstiller. Jip heeft zich heftig verzet tegen alles wat pijn deed door te bijten enzo, de DA zij dat dat een goed teken was en ze nog vechte voor haar leven. We moesten ook wortelpap geven en dat dan zo vaak mogelijk totdat ze niet meer wou. Dat hebben we ook gedaan. Vrijdag ging alles nog goed en na de pijnstiller heeft ze nog blij rond gerend. Op zaterdag ging ze ineens heel erg achteruit, maar de DA was er niet op zaterdag. We hebben haar gevoerd en de medicijnen gegeven zoals de DA zij. De laatste keer dat ik haar terug zette in haar hok bleef ze op haar zij liggen. Ik moest haar toen rechtopzetten. Ze haalde toen ook piepend adem en afentoe piepte ze zwakjes van de pijn. Het was zo zielig
En als de DA er was geweest had ze misschien in moeten worden geslapen maar het was beter geweest dan nog een paar uur pijn lijden
Na het eten ging ik nog even bij jip kijken. Ze lag doodstil en reageerde totaal niet meer..
Ze lag onder een huisje. Ik dacht al onee ze is dood maar ik wou het niet geloven en heb het huisje opgetild. Ze ademde niet meer maar ik kon het gewoon niet geloven en ik heb dus dik 10 minuten lopen kijken of ze nog ademde. Ik kon het gewoon niet geloven en wou haar op tillen en toen ik dat deed klapte ze dubbel om mijn hand heen
Ze was dood. Ze is gestorven met haar ogen open
we hebben haar vandaag begraven.
Ze zal voor altijd in mijn hart blijven
Het ergste vind ik nog dat dit het derde dier is wat gestorven is in de week voor kerst.. vorig jaar moesten we onze hond laten inslapen op de dag voor kerst en 2 jaar daarvoor moesten we onze oude hond in laten slapen
Dit wordt mijn eerste kerstvakantie zins 6 jaar zonder jipje..

Afbeelding
Deze foto is een paar weken geleden genomen, Jip met haar grote vriend Sam (de rode ogen komen door de flits krijg het niet weg en de datum rechts onderin klopt ook niet )

Afbeelding
datum klopt weer niet.. deze foto is ook een paar weken geleden genomen..

Rust In Peace Jip 17-12-05

_Mars_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:08

heej

Sterkte met het verlies van je cavia...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:09

Wat zielig dat dat beestje zo'n pijn heeft gehad! Ik denk dat dierenartsen te weinig verstand hebben van een cavia want van konijnen weten ze al niet veel. De volgende keer daarom niet meer sleutelen, beestje meteen in laten slapen. Scheelt een lijdensweg. Sterkte ermee.

x_amber

Re: R.I.P jip mijn kleine heldin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:17

sterkte

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:33

sterkte met het verlies..

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:27

sterkte met het verlies

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:39

Zoals ik al gezegt had ze heeft het super goed gehad bij jou.
En ze was erg oud voor een caaf.
Maar ik snap jou verdriet.
En wens je ook veel sterkte

rosan

Re: R.I.P jip mijn kleine heldin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:22

sterkte, ook voor je hond zal het een gemis zijn

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:31

ja ik heb ook altijd mijn twijfels of kerst en nieuwjaar wel zo leuk is. 3 jaar terug: Mijn opa overleed tussen kerst en nieuwjaar
2 jaar terug: Ook tussen kerst en Nieuwjaar. De liefste kat die we ooit hadden, lag dood onder de stoel waar mijn vader 's ochtends altijd gaat zitten. Normaal gesproken kwam hij hier nooit.
1 jaar terug: Ook al tussen kerst en Nieuwjaar. Ook een hele lieve kat, die wel ziek was maar er gelukkig uitzag. 's Ochtends lag ze dood in haar doosje.

Succes in ieder geval!!!!!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:50

Jammer dat ze pijn heeft gehad, mijn konijn hebben de DA's ook mee gezeuld, een spuitje tegen dit en dat, en dan is ze in coma gegaan...
Mijn nieuw konijn heet Jip,
Ik wens je echt veel sterkte toe, het is echt niet leuk ...

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 17:24

Rambogirl schreef:
ja ik heb ook altijd mijn twijfels of kerst en nieuwjaar wel zo leuk is. 3 jaar terug: Mijn opa overleed tussen kerst en nieuwjaar
2 jaar terug: Ook tussen kerst en Nieuwjaar. De liefste kat die we ooit hadden, lag dood onder de stoel waar mijn vader 's ochtends altijd gaat zitten. Normaal gesproken kwam hij hier nooit.
1 jaar terug: Ook al tussen kerst en Nieuwjaar. Ook een hele lieve kat, die wel ziek was maar er gelukkig uitzag. 's Ochtends lag ze dood in haar doosje.

Succes in ieder geval!!!!!!

Sterkte als nog