Asielpoes uitgekozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Asielpoes uitgekozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 13:49

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een asielkat geadopteerd! Helaas is vorige week mijn poes overleden zodat mijn andere poes helemaal alleen achterbleef.
Omdat mijn poes al 13 is en ze niet meer zo dol is op drukte, heb ik gekozen voor een wat ouder diertje:

Afbeelding
Dit is ze. Ze is een kruising Noorse Boskat van 10 a 11 jaar oud. Blind aan beide ogen, zoals je op de foto een beetje kunt zien. In het asiel noemden ze haar Stevie (Wonder), maar ik heb haar omgedoopt tot Audi.
Haar oogjes zijn wel open, maar je ziet alleen maar oogwit. Waarschijnlijk wordt ze binnenkort geopereerd. Ze willen dan de oogjes verwijderen en dichthechten om infecties en verdere problemen te voorkomen. Je ziet dan niets meer op de plek waar haar oogjes zaten.

Ondanks dat ze niets ziet komt ze niet onhandig over. Ze loopt vol vertrouwen rond en reageert prima op geluid.
Ook vindt ze haar buren in het asiel erg interessant. Ze is heel sociaal.

Morgen hoor ik wanneer ik haar mag gaan ophalen. Ze moet nl nog worden gesteriliseerd en waarschijnlijk staat haar dus nog een oogoperatie te wachten. Maar ik hoop dat ik haar intussen vast mee naar huis mag nemen. Door de feestdagen wordt ze misschien pas begin januari geholpen en ik heb haar het liefste meteen bij me

De foto is genomen met een mobiele telefoon, dus de kwaliteit is niet super. Maar ik wilde jullie mijn nieuwe maatje toch even laten zien.

Zijn er verder nog bokkers die ervaring hebben met blinde huisdieren? Mijn huis is op zich geschikt. Weinig meubelen en alles heeft een vaste plek. Ik vind het wel een beetje spannend hoe mijn andere poes op haar gaat reageren, maar denk dat het wel goed zal gaan...
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 18-12-05 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Re: Asielpoes uitgekozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 13:50

Afbeelding

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:53

ik zie de fotod niet.
Maar wat goed dat je zo'n katje geholpen hebt.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:56

De foto doet het helaas niet, maar ik vind het super dat je haar een heel fijn huisje kan bieden Veel plezier met haar.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:27

Jammer dat ik geen foto zie. Maar ik vind echt geweldig dat je haar neemt!!
Veel plezier met haar

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:14

Wat geweldig Yorgos!
Fijn dat zo'n oud (en gehandicapt) beestje toch nog een thuis krijgt. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je andere poes haar vlug accepteert

edit: staat de foto niet meer op de site van het asiel waar je haar vandaan hebt?

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 18:20

Oeps: foutje van het asiel. Zij blijkt een hij te zijn... Nou ja, maakt ook niets uit.
Ik mag hem morgen ophalen. Foto is inderdaad verwijderd. Ik plaats binnenkort wel zelf wat fotootjes!

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:13

wow dat vind ik echt super van jou!! en dat nog voor de kerst..
Ik hoop dat hij het heel erg naar zijn zin krijgt bij jou

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:18

Super!!! blij dat er nog zo'n mensen zijn!