onze border-terrier Lucky is caviagek!!
hij staat de hele dag cavia's te kijken..
we hebben in de hoek van de kamer een kooi van een meter bij een meter op een verhoging.
lucky is stapelgek van onze twee cavia''s; Jilly (langharige driekleur) en Wooper (kortharig bruin met witte kruin op z'n voorhoofd).
als je er heen loopt dan komt die automatisch naar de cavia's en springt die op het verhoginkje om te kijken..!! hij is er echt stapelgek van!!
als Wooper of Jilly gaat drinken dan likt hij vanaf de buitenkant door de tralies en lucky likt natuurlijk trug!!
volgende week komen er foto's bij..dat maakt het allemaal veel grappiger..!

Wooper is nu zelfs zo brutaal dat hij met z'n voorpootjes over de rand van de kooi komt als ik hem open doe en lucky dan likt over z'n neusje en lucky likt/kriebelt wooper dan onder z'n kin en dat vind die lekker en zo kunnen ze elkaar de hele tijd wel likken!!
Jilly is een meer wat bangere cavia maar als je hem uit de kooi haalt dan doet ze het wel!
en als je wooper uit de kooi haalt en bij lucky zet (bij z'n voorpoten) dan gaat die hem ook helemaal likken.

ook zijn ze trouwens hartstikke intilligent want als ik ze een vitamine C tabletje geef (500mg) dan komen ze met de voorpootjes over de rand van de kooi want dan krijgen ze het, of wat anders lekkers.
en ook als me moeder naar bed gaat en alle lampen uit doet dan beginnen ze heel hard te fluiten want dan krijgen ze eten en wat lekkers!
of het is zo als ik bijv. een zakje chips eet en het ritselt beginnen ze ook te fluiten!!

maargoed binnenkort komen de foto's

groetjes ceciel !