zou ik ze verkopen ofniet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

zou ik ze verkopen ofniet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:36

hooi hooi

ik heb 2 gerbils(woestijnratjes) toen ik ze kreeg deed ik er wel wat mee, maar nu staan ze er maar een beetje, ik doe er niks mee..en ze vinden aandacht zo leuk(ik maak ze wel schoon ete en drinke geven hoor)
maar ik zit er over te denken om ze te verkopen aan iemand die er wel wat mee doet..

wat zouden jullie doen??

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:38

Ik zou ze wel verkopen want gerbil zijn best speelse beestjes. Ze hebben het bij een ander miss wel fijner.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:21

verkopen. je zegt het zelf al ze willen aandacht en jij geeft het ze niet meer. zoek een adresje waar ze weer volop aandacht krijgen. zo zat ik met mijn konijnen, ik gaf ze de aandacht niet meer die ze nodig hadden (door drukte die ik had) nu hebben ze een goed adres hier in de buurt en krijgen nu alle aandacht, is voor jezelf ook een fijner gevoel.

Marijkjuh

Re: zou ik ze verkopen ofniet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:24

verkopen of weggeven natuurlijk
Als jij die diertjes niet de aandacht kan geven die ze verdienen, waarom zou je ze dan niet wegdoen.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:27

Tegen mij werd juist gezegd dat gerbils "kijkbeestjes" waren.. Ze raken juist gestresst van oppakken, knuffelen en dergelijken.
Het zijn nachtdiertjes, dan zijn ze actief, dus overdag moet je ze juist met rust laten...
's nachts hebben ze genoeg aan elkaar en aan hun speeltjes. Ze hebben geen "baasje" nodig die hun vermaakt.

Ik zie dus niet echt een probleem..

edit: heb even op internet gekeken over gerbils, Het is niet helemaal waar dat het "kijkbeestjes" zijn. Ze zijn zo te lezen heel sociaal naar mensen toe.
Echter zolang je ze genoeg speeltjes geeft en een maatje hebben ze geen "mens" nodig... lees de volgende site maar eens:
http://home.conceptsfa.nl/~pmaas/gerbil/gerbil.htm
of: http://www.gerbil.tk
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 17-12-05 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:29

Wij hebben ook 2 ratjes .. (gwone) en die krijgen ook amper aandacht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:33

Ik zie ook niet echt een probleem. Zolang ze maar een groot genoeg hok hebben en genoeg speeltjes redden gerbils zich prima.
Als je ze dan weg wilt doen, geef ze dan weg maar verkoop ze niet. Tenminste, als ik dieren van iemand tijdelijk opvang die ze 'niet meer wil', wil ik daar uit principe niks voor betalen (maar wees er zeker van dat ze niet naar de slangen gaan als je ze weggeeft).
Verder vind ik het erg jammer dat je nu alweer flauw van ze bent. Ik kan dat echt niet begrijpen, voor je een dier aanschaft denk je daar toch goed over na, en als ze er eenmaal zijn houd je toch van ze? Ik snap dat niet hoor.

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:38

Ik zou ze ook verkopen ... want ze genieten echt van die aandacht... maar je kunt ook proberen ze meer aandacht te geven ofzo . mn broertje bouwt voor zn cavia nog wel een een doolhof van boeken zegmaar, en dan legtyie om de zoveel cm wat lekkers .. vinden onze cavias heel leuk! en @sammmm: dit heb ik ook met mn cavia gehad, na een tijdje gaan ze een beetje vervelen maar ik heb geprobeerd gewoon meer aandacht te geven .. en nu zijn we weer dikke maatjes

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:15

ik dnek dat ik gewoon heel veel speeltjes in het hok leg..en dan zie ik wel

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:23

Dit is echt niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vind het wel heel bijzonder dat iemand die in zijn onderschrift het adres van de "bunnybin" heeft staan, zelf niet ietsje beter nadenkt over het nemen van een dier ..

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 11:40

JoyRider schreef:
Dit is echt niet vervelend bedoeld hoor, maar ik vind het wel heel bijzonder dat iemand die in zijn onderschrift het adres van de "bunnybin" heeft staan, zelf niet ietsje beter nadenkt over het nemen van een dier ..

ik houd ze toch ook dat heb ik allang besloten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:17

JoyRider schreef:

Maar alsnog vind ik het wel erg eerlijk!!

Want kijk maar eens naar de mensen met een konijn, wees eerlijk, soms heb je gewoon een weekje iets minder tijd en dan krijgt je konijn ook iets minder aandacht...Heel vervelend, maar het gebeurt wel...

Ik vind het alleen maar goed dat je aan die beestjes denkt! Doen wat jou het best lijkt, als het diertjes zijn die echt 'mensgericht' zijn, dan kun je ze beter wegeven aan een bekende waarbij je weet dat ze goed terrecht komen. Als ze wat mee op zichzelf zijn, kun je ze best houden, en gewoon een beetje afwisselde speeltjes in hok hok leggen!!

Su6
gr claudia