AUW, ik ben vanmorgen door een hond gebeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

AUW, ik ben vanmorgen door een hond gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 07:48

AUW...

Ik was met mijn krantenwijk bezig, die ik altijd op de skates doe. En nu kom ik sochtends regelmatig mensen met honden tegen.

Eentje is echt een krengetje... die kunnen ze ook nooit loslaten of zo, wordt door die man sochtends ook altijd meteen naar zich toegehaald.

Ik was bezig in een straat, kom net een oprit af, rijd ik zo recht op die hond in.. (die man had mij niet gezien en ik hem niet, want ik kwam dus van een erf af, en hij net de hoek om, het was donker en we droegen beide donkere kleren) ... Nou goed, ik zag die hond 1,5 meter voor me, maar ging te snel om plots kunnen stoppen, dus ik week uit.

Maar dat hondje kwam dus recht op me af, en voor ik het wist... HAP HAP , twee keer greep hij naar de zijkant van mijn knie. aaauuuuuw dat deed echt pijn man.

Dus ik grijp naar mijn been, en roep aaaaah. Nou die man schrok en vroeg heel verbaasd "Beet hij nou?" ik "jah volgens mij wel..." , toen vroeg hij of het ging, en ik zei dat het wel pijn deed, maar ik wel gewoon door kon volgens mij. Toen liepen we allebei door. Het deed wel behoorlijk pijn eigenlijk! Dus ik kom thuis (ik woon in de wijk waar ik bezorg, en doe van daaruit 3 rondjes, was met het tweede rondje bezig) Ik trek mijn broek omhoog, en staan er zo 4 tanden in mijn been, waarvan eentje een klein beetje open, maar mijn broek is verder heel... (dus dan kan dat verder geen kwaad toch, ivm die ziekte bij hondenbeten?)

Ik maar met mijn laatste rondje verder gegaan, en toen kwam ik die man nog weer tegen in een andere straat. Hij stopte nog een keer, om te vragen of het wel echt ging, en maakte zijn excuses, en vroeg ook nog of mijn broek niet kapot was. Ik zei dat die niet kapot was, maar mijn been wel een beetje en dat ik wel geschrokken was.... hij ook zei hij.

Waarschijnlijk voelde die hond zich erg geintimideerd door mijn skates, het duurde bij mijn eigen hond ook even voor hij daaraan gewend was, en het niet meer eng vond. En ach, ik kan er wel verder over doorzeuren en moeilijk gaan doen, maar daar heeft niemand wat aan. Wat betreft die hond ligt de verantwoordelijkheid gewoon bij die man.

Ik hoop dat die man verstandig genoeg is om hieruit conclusies te trekken, en dat hij die hond bijvoorbeeld niet los of alleen laat bij kinderen oid.

Auw... het doet pijn

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:12

Jeetje wat een gedoe !! Maargoed dat die niet doorgebeten heeft enzo .. en je broek nog heel is (volgens mij kan het dan geen kwaad hoor..)

Shaienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:09

Jeetje wat erg! Ik zal toch even de dokter bellen of je geen tetanusprik moet halen!

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:48

Als het goed is ben je nog beschermd voor tetanus, rond je 9e heb je daar waarschijnlijk een enting voor gehad.
Als het een diepe wond zou zijn, met rechtstreeks contact van zijn tanden en jouw wond zou ik even een tetanusprikje halen voor de zekerheid, maar ik denk dat dat in jouw geval niet hoeft.
Wel erg vervelend natuurlijk, het geeft vaak wel een soort kneuzing die idd pijnlijk is, dus geef je knie maar even rust!

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 14:24

Onder de tanden beginnen nu inderdaad blauwe plekken te ontstaan ...

Ik heb over een uurtje zowiezo een afspraak bij de dokter voor iets anders, dus zal het meteen wel eventjes melden, maar ik verwacht dat hij zal zeggen dat er niks hoeft te gebeuren...

Maar het is wel nog steeds pijnlijk ... Ik ben nogal gewend om mijn benen over elkaar te vouwen als ik zit. MAar dat is nu niet zo handig, want dat doet dus gewoon pijn

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:54

Dat is normaal hoor, kneuzing is meestal pijnlijk, dat heeft gewoon even tijd nodig.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:56

Maar was je dan op de stoep aan het skaten? Of hoe was de situatie eigenlijk?

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 15:00

heheh, als ik bijna elk huis moet bezorgen, met uitzondering op een paar huizen, dan ga ik echt niet na elk huis de straat op hoor! ...

Het was half 6 sochtends, dan is er haast niemand op straat. Op een paar mensen met honden na die ik wel eens tegenkom.

Ik kwam net het erf af van het een na laatste huis in de straat. En die man met zijn hond (de hond liep een heel stuk vooruit aan de riem) kwam net de hoek om. Het was donker, we droegen beide donkere kleren, we hadden elkaar gewoon niet gezien.

Ik zag die hond net een meter of 2 voor me uit, ik week uit en probeerde te stoppen, maar was al te dichtbij om uit de buurt van de hond te blijven...

Ik weet dat je eigenlijk op het fietspad hoort te skaten, maar dat is in onze wijk niet te doen, er is niet eens een duidelijk fietspad of zo. Bovendien doe ik het zo al 2,5 jaar, 6 ochtenden in de week, en tot nog toe nooit problemen of klachten gehad...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:04

Hm, volgens mij is die man best verstandig.. de hond loopt immers niet los.

Net wat je zegt, die hond was waarschijnlijk geintimideerd door jouw skates, en ik denk dat iedere andere hond misschien ook wel gebeten had.

Een echt ongelukje dus.. Sterkte met je knie

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:07

Tentanusprik halen he! Toen mn broertje gebeten was moest ie ook gelijk die prik halen! Wel doen dus!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:08

Vervelend zeg!
Gelukkig dat het niet open is, anders kon je direct door voor een tetanusprik... (mocht dat te lang geleden zijn)

Tja, zulk soort dingen is altijd erg moeilijk wie er nou fout was. De man met de hond of jij. Gelukkig is het met een sisser afgelopen

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:35

Als ze tanden van die hond in jouw huid hebben gezeten, moet je ff een tetanusprik halen, maar je zegt dat je broek noiet stuk was, dus dan hoeft dat ook niet...

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 16:38

Ik kom net terug van de dokter (heb al jaaaaaaren pijn in mijn hand, dus daarvoor ging ik eigenlijk, kom er leuk achter dat ik al jaren een zwelling heb in mijn hand, die de pijn veroorzaakt. Ik dacht dat die bobbel een botje was, het was me nog niet eens opgevallen dat mijn andere hand het niet had ) ...

Maar goed, ook maar eventjes hem naar mijn been laten kijken. Tjah de huid was wel een beetje open, maar risico's zijn zwaar beperkt doordat de broek er dus tussen zat, en die dus niet kapot is... Hij zei dat ik het maar gewoon in de gaten moest houden. Als het ging onsteken dan moest ik meteen terug komen...

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:43

ik ben ook gebeten op me skate's door een Rotweiler maar dat beest had dus wel door gebeten :S
Wel handig de dokter hé voor je hand ook gelijk naar je been kijken!

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:56

Samy schreef:
Tentanusprik halen he! Toen mn broertje gebeten was moest ie ook gelijk die prik halen! Wel doen dus!

Info die ik van een rashondenkeurmeester die tevens gepensioneerd d.a. is heb gekregen, is dat een tetanusprik helemaal niet nodig is bij elke beet. Deze prik is nodig bij een wond die snel sluit en dus weinig bloed. Dan kan vuil in de wond worden opgesloten en dat geeft een risico.
Bij een wond die goed bloed is zo'n prik niet nodig omdat het bloed de wond schoon spoelt.