Ik was met mijn krantenwijk bezig, die ik altijd op de skates doe. En nu kom ik sochtends regelmatig mensen met honden tegen.
Eentje is echt een krengetje... die kunnen ze ook nooit loslaten of zo, wordt door die man sochtends ook altijd meteen naar zich toegehaald.
Ik was bezig in een straat, kom net een oprit af, rijd ik zo recht op die hond in.. (die man had mij niet gezien en ik hem niet, want ik kwam dus van een erf af, en hij net de hoek om, het was donker en we droegen beide donkere kleren) ... Nou goed, ik zag die hond 1,5 meter voor me, maar ging te snel om plots kunnen stoppen, dus ik week uit.
Maar dat hondje kwam dus recht op me af, en voor ik het wist... HAP HAP , twee keer greep hij naar de zijkant van mijn knie. aaauuuuuw dat deed echt pijn man.
Dus ik grijp naar mijn been, en roep aaaaah. Nou die man schrok en vroeg heel verbaasd "Beet hij nou?" ik "jah volgens mij wel..." , toen vroeg hij of het ging, en ik zei dat het wel pijn deed, maar ik wel gewoon door kon volgens mij. Toen liepen we allebei door. Het deed wel behoorlijk pijn eigenlijk! Dus ik kom thuis (ik woon in de wijk waar ik bezorg, en doe van daaruit 3 rondjes, was met het tweede rondje bezig) Ik trek mijn broek omhoog, en staan er zo 4 tanden in mijn been, waarvan eentje een klein beetje open, maar mijn broek is verder heel... (dus dan kan dat verder geen kwaad toch, ivm die ziekte bij hondenbeten?)
Ik maar met mijn laatste rondje verder gegaan, en toen kwam ik die man nog weer tegen in een andere straat. Hij stopte nog een keer, om te vragen of het wel echt ging, en maakte zijn excuses, en vroeg ook nog of mijn broek niet kapot was. Ik zei dat die niet kapot was, maar mijn been wel een beetje en dat ik wel geschrokken was.... hij ook zei hij.
Waarschijnlijk voelde die hond zich erg geintimideerd door mijn skates, het duurde bij mijn eigen hond ook even voor hij daaraan gewend was, en het niet meer eng vond. En ach, ik kan er wel verder over doorzeuren en moeilijk gaan doen, maar daar heeft niemand wat aan. Wat betreft die hond ligt de verantwoordelijkheid gewoon bij die man.
Ik hoop dat die man verstandig genoeg is om hieruit conclusies te trekken, en dat hij die hond bijvoorbeeld niet los of alleen laat bij kinderen oid.
Auw... het doet pijn