Poes verkouden, moet ik wat doen en zo ja: wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Poes verkouden, moet ik wat doen en zo ja: wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 23:39

Sinds een week is onze oude (12) poes een beetje verkouden. Ze had iets een loopneus (je kon het nauwelijks zien) en af en toe nieste ze. Dat is de laatste twee dagen erger geworden. Ze niest zich het ongans. Gaat dit vanzelf over, of kan ik hier wat aan doen?
Ze ziet er verder niet beroerd uit, maar dat niesen... is best zielig (hoewel het wel een heel grappig geluid is )

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 03:05

misschien toch niesziekte? Zou in ieder geval even langs de dierenarts gaan.

theaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 07:21

Hopelijk is het geen niesziekte want daar kan je poes aan overlijden. Daarbij is het gigantisch besmettelijk. Snel naar de dierenarts dus.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 11:59

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het pension gebeld en als het niesziekte is.... heb ik een gigantisch probleem Als het alleen een snotneus is, wordt het ook niet fijn, want dan worden ze óf samen in een kleine(re) ruimte gezet, óf van elkaar gescheiden. Ze zijn geen vriendinnetjes, maar kunnen wel samen leven. Ze moeten dus niet gedwongen op elkaars lip zitten, dat gaat niet goed. Ik vind beide opties eigenlijk niks... maar goed, de DA is gebeld, want niesziekte moet sowieso worden uitgesloten.

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:03

Niesziekte is niet het einde van de wereld voor een kat die regelmatig geënt is. Wat wel belangrijk is, is dat je ze snel aan de antibiotica zet en en stoomt.

Dat stomen kun je doen door ze in een kennel te doen, daarvoor een pan met heet water, daar doe je een Rhinocaps in en verpak de kennel met pan in een laag handdoeken. Zo laat je ze ongeveer een half uur zitten.

suc6!

=^.,.^=

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:59

Nou, ben bij de DA geweest
Is niet echt niesziekte, tenzij je het niesen op zich een ziekte wilt noemen Ze is gewoon verkouden. Ik heb antibiotica mee en neusdruppels. Morgen het pension bellen, vragen wat ze ervan vinden. En anders als de dónder iets anders regelen...