mijn konijn plast van zich af :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

mijn konijn plast van zich af :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:16

hooii hooii

zoals de titel al zegt mijn konijn plast van zich af..
hij huppelt gewoon door z'n hok en dan plast die zomaar van zich af zet zit helemaal tegen de zijwanden van het hok..

en volgens mij is het geen mannetje, want in de dierenwinkel zeiden ze dat het een vrouwtje was...

maar ik kan ook niet kijken of het een mannetje of een vrouwtje is want hij wil niet zow vast gehouden worden..

ligt het eraan of het een mannetje of vrouwtje is??

ohja en hij zit met een cavia in het hok..

groetjes mandy

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:59

Ik denk wel dat het een rammetje is. Veel rammetjes die ik ken doen dit namelijk ook. In de dierenwinkel waar ik stage loop is het eerste elke morgen weer de grond dweilen..

Chichiba

Re: mijn konijn plast van zich af :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:06

Mijn voedster deed dit ook altijd...sproeien heet dat...Voedsters zijn heel bezitterig op hun territorium (de mijne zeker) Zodra ik dus even voor het hok bezig was geweest of ervoor had gezeten...begon zij te sproeien...Alles zat onder...het behang tot een meter hoog...alles...Stinken!!!!...Ze zitten nu lekker buiten op het balkon en hebben het prima naar de zin...Daar kan ze sproeien wat ze wil...Het zijn dus niet altijd de mannetjes die sproeien...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:29

Niet altijd maar wel in de meeste gevallen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:38

Dat bedoelde ik ook...het kán dus wel een vrouwtje zijn maar ze maken in de dierenwinkel ook regelmatig fouten met het seksen van dieren....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:53

ik heb mannetjes gehad die het deden.

je noemt het idd sproeien, net als katten ook doen zeg maar..

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:58

Ook bij katten kunnen de poezen sproeien...Veel mensen weten dat niet...Maar ook poezen kunnen territoriumdrift hebben en door het hele huis sproeien...Al komt het dus een stuk minder vaak voor dan bij katers...

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:49

mijn konijn van 6 maanden doet het sinds kort ook (terwijl het een zindelijk binnenhuisbeestje was). De DA heeft destijds ook gezegd dat het een vrouwtje was maar nu zie ik er twee ballen onderhangen
nu denk ik erover om HEM te laten castreren, want hij sproeit zoals al iemand schreef het hele behang en onze benen onder. hij dreigt ook om te bijten als hij niet opgepakt wil worden.
heeft er iemand ervaringen met casteren en hoe het gedrag daardoor verandert? tot over een maand (voor hij dus geslachtsrijp werd) was het nog een lief knuffeldier.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:55

Hey hallo,
Mijn hamster deed dat ook, ook hij was een mannetje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:08

gianlucka schreef:
Hey hallo,
Mijn hamster deed dat ook, ook hij was een mannetje...

Een hámster?! Nou dan heb jij wel een hele aparte hamster gehad.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:12

Chichiba schreef:
Mijn voedster deed dit ook altijd...sproeien heet dat...Voedsters zijn heel bezitterig op hun territorium (de mijne zeker) Zodra ik dus even voor het hok bezig was geweest of ervoor had gezeten...begon zij te sproeien...Alles zat onder...het behang tot een meter hoog...alles...Stinken!!!!...Ze zitten nu lekker buiten op het balkon en hebben het prima naar de zin...Daar kan ze sproeien wat ze wil...Het zijn dus niet altijd de mannetjes die sproeien...

whahaha l*llig voor de onderburen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:26

Nannes schreef:
Chichiba schreef:
Mijn voedster deed dit ook altijd...sproeien heet dat...Voedsters zijn heel bezitterig op hun territorium (de mijne zeker) Zodra ik dus even voor het hok bezig was geweest of ervoor had gezeten...begon zij te sproeien...Alles zat onder...het behang tot een meter hoog...alles...Stinken!!!!...Ze zitten nu lekker buiten op het balkon en hebben het prima naar de zin...
Daar kan ze sproeien wat ze wil
...Het zijn dus niet altijd de mannetjes die sproeien...

whahaha l*llig voor de onderburen

Hoezo l*llig voor de onderburen? Wij hebben een balkon op de 1ste verdieping bovenop een de schuur van de buurvrouw...Het balkon is geheel van baksteen opgetrokken...dus ook de randen omhoog...een meter hoge bakstenen muur...

Afbeelding Afbeelding Zoals je achter mijn nijnen kunt zien is het allemaal baksteen...Helemaal niemand heeft dus last van mijn dieren...Moet alleen zelf de ramen van de schuifpui wat vaker zemen...Komt overigens niet door het sproeien maar duur het hupsen met natte pootjes...
Heb trouwens het idee dat ze niet meer sproeit...vind nu niets meer tegen de muren (zijn wit aan 1 kant) en ook als ik buiten ben bij ze doet ze het niet...(wat ze ervoor binnen dus wel deed)...

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:29

Sammm schreef:
Een hámster?! Nou dan heb jij wel een hele aparte hamster gehad.

Ja raar was ie zeker.... Hij zag er ook niet uit.... Hij heette Krummel, maar ik noemde hem vaak snor, hij had namelijk een snor op z'n kont haha

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:31

hooow, sorry hoor. Ik zat gewoon aan zo'n ander balkon te denken met tralies.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:34

Nee hoor dat is het niet...Zo'n balkon zou ik overigens ook helemaal dicht maken...geen risico's dat ze naar beneden kunnen ......
Ook ben ik van mening dat niemand last mag hebben van mijn dieren...
wat voor dieren dan ook...

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:31

Hoi ik denk idd dat je een mannetje hebt. De enige oplossing hier tegen is een castratie maar ook dit kan geen 100% garantie geven dat het over gaat.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:18

bij mij sproeit een mannetje en een vrouwtje allebei. als ze los gaan lopen enzo.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:42

Mijn vorige voedsters sproeiden ook altijd, is gewoon territorium.