paardenhonden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

paardenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:02

Wij hebben een stal gekocht en ik ben van plan twee honden te nemen die daar overdag en 's-nachts zijn om te boel te bewaken. Wij zullen namelijk regelmatig niet op stal zijn. De boxen hebben openingen waar de paarden met hun hoofd door kunnen. De honden moeten dus wel goed met paarden om kunnen gaan. Verder is niet het hele terrein afgezet. Als wij er niet zijn zitten ze gewoon in de stal en kunnen ze niet weg, maar als we er wel zijn heb ik geen zin om de hele tijd de honden in de gaten te houden, dus ze moeten ook een beetje honkvast zijn. Tot slot heb ik al twee katten. Het is wel de bedoeling dat de katten het ook naar hun zin hebben. De honden moeten dus ook niet te veel jachtinstinct hebben.

Ik heb wel veel ervaring met honden, maar voornamelijk met kleine terriers. Ik vind terriers geweldig, maar ze zijn niet zo geweldig als waakhond. Wie kan mij een bepaald ras of type aanraden wat bij ons zou passen.

groeten, Karolien

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:08

Op een stal waar ik kom hebben ze 2 Rotweilers. Ze hebben daar ook stalkatten en het gaat heel goed tussen hun. Je kunt dan ook het beste een puppy nemen dat ze van jongsafaan kunnen wennen aan de katten en andersom! Ze zijn ook heel waaks en lief voor alle kinderen die er lopen. Zorg wel dat je ze consequent opvoed en van jongsafaan laat wennen aan katten, kinderen, miss andere honden en paarden! Veel succes ermee...
Groetjes, Manon

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:30

Rottweilers worden inderdaad vaak voor dit werk gebruikt.

Een consequente opvoeding heeft iedere hond nodig en ook iedere hond hoort van jongs af aan te wennen aan katten, kinderen, andere honden en paarden. Bij sommige rassen gaat het eerder fout dan bij andere rassen (Terriers, Herders zijn makkelijker te 'verpesten' dan bv jachthonden.) en daar moet je wel voor waken.
Een Rottweiler heeft zijn uiterlijk mee, is goed waaks en kan desondanks ook een schoothondje zijn (al is dat laatste wel een beetje zwaar )

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:31

Een Rotweiler inderdaad.
En als je een Boxer dusdanig africht zijn het ook waakhonden waar je U tegen zegt..

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:34

duitse herders zijn ook handig
en als je als waakhond een terrier wil dan ben je het beste af met een jack russel

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:38

Mijn JR is wel waaks, maar ook weer bang. Ze blaft maar gaat daarna achter je staan Ach! Ze is nog jong.
Ik zou denk ik, voor een Herder gaan. Erg goed met paarden en dwingt wel respect af bij ongewensd bezoek

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:57

tessyke schreef:
en als je als waakhond een terrier wil dan ben je het beste af met een jack russel

Dacht je dat die indruk maakte op een inbreker? Zo'n klein hondje is veel te makkelijk omver te schoppen.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:00

Rotweiler

Karolien_

Re: paardenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 09:53

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er eens over nadenken.

Rosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:15

Bij ons hebben ze idd een Rottweiler, Duitse herder en een Jack Russell.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:44

gabyfedde schreef:
tessyke schreef:

Dacht je dat die indruk maakte op een inbreker? Zo'n klein hondje is veel te makkelijk omver te schoppen.

ik denk dat als een vreemde naar een jack russel schopt dat er een hond aan de inbreker zijn been hangt

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:11

Een jack russel honkvast? Die van mij niet hoor...

Herder achtige. De standaard "waakhonden" zijn natuurlijk ook wel mogelijk voor wat jij wilt, maar ik denk dat je met een herdertyp wel goed zit. Je moet alleen geen zenuwpees treffen

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:13

Ik zouzelf liever een bouvier nemen dan een herder aangezien een bouvier wat makkelijker in de omgang met mensen is dan een herder (althans wat ik zelf eb meegemaakt).

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:15

een pitbul dwingt ook veel af hoor

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:30

een boxer is oorspronkelijk een waak en verdedigingshond en bewaken hun terein zeer goed,alleen een minpuntje... het zijn van die allemansvrienden.
voor tereinbewaking kan je toch vaak beter een herdershond nemen.
tip:kijk eens op www.dierenasiels.com

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:32

een chiauau kunnen heel gevaarlijk zijn hoor

nee even serieus, ik zou denk ik ook voor een herder, rottweiler of bouvier gaan, alleen moet je bij een duitse herder wel heel erg oppassen met de opvoeding

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:41

Ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht waar mijn paarden konden staan (woon er nog steeds)
En ik zocht ook een hond als bewaking (die ook met mijn katten overweg moest kunnen)
Ik ben bij het asiel langs gegaan.Op dat moment hadden ze geen geschikte hond. Toen stond er een hond in een lokaal krantje. Niet de jongste, maar het klikte meteen.
luistert redelijk is zwart en best hoog (een kruising met een berner serner) Goed blaffen, maar wel vriendelijk (toch als ik er niet ben is hij minder vriendelijk heb ik gehoord ) De postbode durft iig niet te komen... Als hij hard blaft wet ik dat er iemand bij het hek staat

Als je een nieuwe stal/huis krijgt heb je het al druk en om dan nog een puppie op te voeden is nog meer werk...

Ik heb het getroffen, dus misschien kun jij ook tegen een leuke hond aanlopen met de juiste kwaliteiten.

(ik wist toen alleen niet of het met de paarden zou gaan, maar mocht 'm terugbrengen als het niet ging. Het ging gelijk goed)

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:48

Bouvier, cane corso

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 08:49

Ik heb een hond in het asiel gezien van een maand of 8 oud. Het is een kruising tussen een duitse dog en een boxer. Hij is echt ongelofelijk leuk. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga informeren.

roxsproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:19

duitse herder zijn heel waaks en trouw aan zijn baas

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:31

Karolientje schreef:
Ik heb een hond in het asiel gezien van een maand of 8 oud. Het is een kruising tussen een duitse dog en een boxer. Hij is echt ongelofelijk leuk. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga informeren.

ik zou zeggen ga is kijken. als die hond toch niet is wat je zoekt.
kun je zeggen waar je woont en wat je in een hond zoekt.
meschien weten ze dan nog wel een anderen hond

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:40

roxsproet schreef:

Misschien wel heel trouw aan zijn baas, maar je moet wel consequent zijn en hem ook de baas kunnen. Mij is altijd verteld dat een herder zich eens in zijn leven tegen zijn baas keert.
Maargoed de ene herder is de andere niet, en consequent zijn moet je bij alle honden. De hond wordt, vind ik dan, toch ook voor een heel groot deel vaak door zijn opvoeding.

Maargoed, succes iig ermee. Ik zou ook zeker gaan kijken in het asiel als ik jou was, naar dat hondje van 8 maanden (kruising duitse dog en boxer), wie weet is het een harstikke leuk beestje!

roxsproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:14

Vedette schreef:
roxsproet schreef:

Misschien wel heel trouw aan zijn baas, maar je moet wel consequent zijn en hem ook de baas kunnen. Mij is altijd verteld dat een herder zich eens in zijn leven tegen zijn baas keert.
Maargoed de ene herder is de andere niet, en consequent zijn moet je bij alle honden. De hond wordt, vind ik dan, toch ook voor een heel groot deel vaak door zijn opvoeding.

Maargoed, succes iig ermee. Ik zou ook zeker gaan kijken in het asiel als ik jou was, naar dat hondje van 8 maanden (kruising duitse dog en boxer), wie weet is het een harstikke leuk beestje!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is een sprookje dat een herder zich tegen zijn baasje keert. Een herder is zijn baas trouw tot aan zijn dood.
Als je een valse herder tegen komt ligt het aan de baas niet aan het beestje. Maar dat geldt natuurlijk voor alle hondenrassen.

We hebben een kruising teckel/westie en kiezen nu bewust voor een duitse herder omdat we er al 1 gehad hebben en dat is zo goed bevallen. We wachten nu anderhalf jaar op deze pup. Nu nog maar 6 weken.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:24

is het nodig om een oud topic terug omhoog te schoppen

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:24

Nee.
Maar het kan natuurlijk per ongeluk gebeuren.
Dan is het TeMsysteem wel weer handig.